ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نگاهی به زندگی حرفه ای و فوق العاده موفق Eugene Kaspersky

حتما تا به حال نام آنتی ویروسی کسپرسکی را شنیده اید و می دانید که محبوبیت آن تا چه حد بالاست. یوجین کسپرسکی (Eugene Kaspersky)، کارآفرین و نابغه ای اهل روسیه است که سال ها پیش ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۸ مرداد ۱۳۹۴ | ۲۳:۳۰

حتما تا به حال نام آنتی ویروسی کسپرسکی را شنیده اید و می دانید که محبوبیت آن تا چه حد بالاست. یوجین کسپرسکی (Eugene Kaspersky)، کارآفرین و نابغه ای اهل روسیه است که سال ها پیش شرکتی با نام خانوادگی خود بنا کرد و حالا به یکی از رهبران حوزه خود تبدیل شده.

وی طی سال های زندگی و فعالیتی که به عنوان مهندس امنیت و مدیر یک شرکت بزرگ داشته، دستاوردهای بسیاری کسب کرده و حالا در جایگاه کنونی ایستاده است.

میلیاردها دلار سرمایه دارد و به عنوان یکی از خوشنام ترین و دوست داشتنی ترین چهره های روس شناخته می شود، اما چند حقیقت و داستان ناگفته پیرامون زندگی شخصی و حرفه ای او وجود دارد که به مرور برخی از آن ها می پردازیم.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

image
یوجین کسپرسکی در شهر Novorossiysk متولد شد، شهری که بخشی از شوروی سابق بود.
image (1)
در سنین ابتدایی، وی متوجه شد که علاقه بسیاری به ریاضی و جنبه تکنیکی مسائل دارد و در دوازده سالگی مشغول مطالعه مباحث ریاضیات پیشرفته بود. والدین وی متوجه استعداد ذاتی او شدند و برای او کلاس های فوق العاده در نظر گرفتند.
image (2)
یوجین در مسکو مشغول به انجام تحصیلات عالی در انستیتو رمزنگاری، ارتباطات و علوم کامپیوتر شد. وی مدرک خود را در حوزه مهندسی ریاضی دریافت کرد و مطالعات در حوزه رمزنگاری و علوم کامپیوتری را ادامه داد.
image (3)
علی رغم علاقه ای که به رمزنگاری داشت، اما این حوزه را چندان جدی نگرفت، چرا که به زعم خود به اندازه کافی باهوش نبود تا رمز نگار باشد.
image (4)
پس از فارغ التحصیلی، کار در یک مرکز تحقیقاتی را آغاز کرد. آنجا بود که برای اولین بار در مورد ویروس های کامپیوتری شنید. در سال 1989 وقتی که برای اولین بار با ویروس Cascade در کامپیوتر خود برخورد کرد، اندکی به فکر فرو رفت و در جهت مبارزه با آن، اولین آنتی ویروس خود را ساخت.
image (5)
پس از ترک آن موسسه تحقیقاتی به شرکت فناوری اطلاعات JAMI پیوست تا برنامه آنتی ویروس بسازد. این برنامه که AVP نام داشت، پایه و اساس شرکت کسپرسکی شد.
image (6)
اوایل دهه 90، در حالی که مشغول توسعه AVP بود، به عنوان افسر ارتش شوروی نیز خدمت کرد.
image (7)
در سال 1997 بود که وی تصمیم گرفت به همراه همسر اش (که حالا از یکدیگر جدا شده اند)، شرکت کسپرسکی را بنا کنند.
image (8)
نام AVP به عنوان نام آنتی ویروس کسپرسکی انتخاب شد و مردم آن را یکی از بهترین آنتی ویروس های بازار می دانستند. در آن زمان یک فرد آمریکایی، نام AVP را به ثبت رسانده بود و آقای کسپرسکی به هیچ وجه نمی توانست آنتی ویروس خود را در غرب به فروش رساند. در نتیجه نام محصول به Kaspersky Anti-Virus تغییر پیدا کرد، آنچه که هم اکنون نیز هست.
image (9)
اواخر دهه 90 میلادی تعداد آنتی ویروس های خوب واقعا اندک بود، به همین دلیل کسب و کار کسپرسکی رونق گرفت. وی در مصاحبه ای گفت: «در آن زمان بازار بسیار کوچک بود و ما فروش مان تقریبا صفر بود. به همین دلیل از هر فرصتی برای درآمدزایی استفاده می کردیم. متوجه شدم که کمپانی های بسیاری از ویروس ها صدمه می بینند، بنابراین شروع به ساخت آنتی ویروس کردم و آن ها را فروختم».
image (10)
امروزه شرکت وی بیش از سه هزار کارمند دارد و سالانه درآمدی معادل 711 میلیون دلار کسب می کند.
image (11)
کسپرسکی به استخدام افراد شناخته شده حوزه امنیت نیز شهرت دارد. برای مثال وی شخصی که استاکس نت را شناسایی کرده بود را استخدام کرد و همین مسئله سبب شد تا شرکت کسپرسکی بتواند در سال 2012، Flame را دفع کند.
image (12)
فرصت جویی و موفقیت کسپرسکی سبب شد تا وی به شخصی شهیر و هدفی جذاب برای رسانه ها تبدیل گردد.
image (13)
در سال 2012، فرزند 20 ساله وی ربوده شد و سارقین تقاضای مبلغی برای آزادی وی کردند اما خوشبختانه هیچ اتفاق بدی رخ نداد و وی در سلامت کامل آزاد گشت.
image (14)
وی حالا با بادیگاردهای خود سفر می کند و خانه اش توسط حفاظ های فلزی محافظت می شود.
image (15)
با در نظر گرفتن موفقیت محصولش در بازار و حرکت رو به رشد صنعتی که وی در آن فعالیت می کند، کسپرسکی حالا بیش از یک میلیارد دلار ارزش دارد.
image (16)
ماشین شخصی وی یک BMW M3 است اما عشق به ماشین های فرمول یک را نمی تواند انکار کند. حتی یک بار هم اسپانسری یک تیم را در گرند پریکس فرمول یک به عهده داشت.
image (17)
با توجه به مشغله های بسیار، علایق شخصی و دیگر درگیری هایی که در زندگی خود دارد، وی مرتبا در مجامع و کنفرانس ها حضور می یابد و از خود چهره ای در سخنرانی ها به نمایش می گذارد.
image (18)
و با توجه به اینکه امنیت روز به روز اهمیت بیشتری پیدا می کند، موفقیت آقای یوجین کسپرسکی قطعا ادامه خواهد داشت.
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (14 مورد)
  • disna
    disna | ۲۹ آذر ۱۳۹۶

    سلام.

    پیشنهاد میکنم درباره زندگی و شغل مدیران غولهای امنیتی از جمله سیسکو - ترندمیکرو - سیمنتک - وب روت و ... هم مطلب بزارید.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی