ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

گزارش مالی نوکیا از سه ماهه دوم ۲۰۱۵ کارشناسان را شگفت زده کرد؛ فنلاندی ها در سلامت هستند

به نظر می آید که اوضاع بر وفق مراد نوکیا است و این کمپانی توانسته در گزارش مالی سه ماهه دوم سال جاری خود به راحتی اعداد و ارقامی فراتر از پیش بینی های کارشناسان ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۸ مرداد ۱۳۹۴ | ۱۶:۳۰

به نظر می آید که اوضاع بر وفق مراد نوکیا است و این کمپانی توانسته در گزارش مالی سه ماهه دوم سال جاری خود به راحتی اعداد و ارقامی فراتر از پیش بینی های کارشناسان را رقم بزند.

وال استریت ژورنال نیز در همین رابطه خبر داده که سهام شرکت فلاندی همین امروز و به خاطر گزارش درخشانی که ارائه کرده هشت درصد رشد داشته و آنها قادر گشته اند در آخرین سه ماهه ی مالی خود سود خالصی ۳۴۷ میلیون یورویی را تجربه کنند در حالیکه انتظار می رفته عدد مذکور با ۲۰۹ میلیون یورو برابری نماید.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

نوکیا که اندکی پیش رسماً پیشنهاد خرید کمپانی Alcatel-Lucent را در ازای پرداخت ۱۵.۶ میلیارد یورو مطرح کرده بود، اظهار می نماید که در سه ماهه ی دوم سال جاری میلادی سود عملیاتی ۵۰۳ میلیون یورویی و فروش خالصی ۳.۲ میلیارد یورویی داشته، که این ارقام نسبت به سال قبل و بازه ی زمانی مشابه رشدی ۹ درصدی را نشان می دهند.

واحد تجهیزات شبکه ی برند فنلاندی مورد بحث با رشدی ۶ درصدی به درآمدی ۲.۷ میلیارد یورویی دست یافته، در حالیکه بخش معروف و شناخته شده ی Here Maps نیز با ۲۵ درصد ترقی از لحاظ درآمد، ۲۹۰ میلیون یورو را برای مجموعه اش به ارمغان آورده.

قسمت تکنولوژی های نوکیا هم که دیروز از دوربین واقعیت مجازی Ozo پرده برداشت به لطف همکاری در زمینه ی پتنت ها با ال جی با درآمدی ۱۹۳ میلیون یورویی و ترقی ۳۱ درصدی مواجه بوده است.

راجیو سوری، مدیر عامل کمپانی مورد اشاره، پس از اعلام گزارش مالی فوق الذکر گفته است شرکت متبوعش در هر سه کسب و کار اصلی خود فوق العاده بوده و همگی آنها عملکردی قوی داشته اند. وی افزوده است انتظار دارد در آینده ی پیش رو بازار تجهیزات زیر ساخت های مخابراتی برایشان بسیار چالش برانگیز باشد ولی بر این باور است با نظم و برنامه ریزی، کاهش هزینه ها، افزایش بهره وری و دقت نظر داشتن بر روند بازار قادر خواهند بود بر این چالش ها غلبه نمایند.

کمپانی Alcatel-Lucent نیز تائید کرده مذاکراتش جهت پیوستن به نوکیا ادامه دارد و به زودی اخبار بیشتری در این زمینه منتشر خواهد گشت. انتظار می رود با توجه به دریافت چراغ سبز از جانب کمیسیون اروپا و رگولاتوری ایالات متحده قرار داد بین این دو غول دنیای مخابرات در نیمه اول ۲۰۱۶ نهایی گردد، هر چند که هنوز اظهار نظر از جانب نهاد های چینی نیز در این رابطه حائز اهمیت است.

گزارش های دیگری هم وجود دارند که به مذاکره میان نوکیا و شرکت های خودروسازی آئودی، BMW و Daimler به منظور خرید سرویس Here Maps در عوض ۲.۵ میلیارد دلار اشاره می کنند و باید منتظر ماند و دید در نهایت نتیجه ی این مذاکرات به کجا ختم می گردد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • مجید
    مجید | ۱۹ دی ۱۳۹۴

    Alcatel-Lucent در زمینه تولید تجهیزات اینترنت فیبر نوری مثل FTTH خیلی خوب کار کرده. اگه نوکیا این شرکت رو میخواد بخره داره برای اینده و اینترنت پرسرعت اماده میشه.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی