ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بهترین پی سی ها برای استفاده از ویندوز 10 کدام هستند؟

ویندوز 10 بالاخره از راه رسید و با خود یک سوال مهم را به همراه آورده: «آیا باید پی سی خود را ارتقا دهیم؟» با وجود این که ویندوز 10 هم چنان از چند مشکل ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۹ مرداد ۱۳۹۴ | ۲۲:۰۰

ویندوز 10 بالاخره از راه رسید و با خود یک سوال مهم را به همراه آورده: «آیا باید پی سی خود را ارتقا دهیم؟»

با وجود این که ویندوز 10 هم چنان از چند مشکل برجسته رنج می برد، اما سیستم عامل جدید مایکروسافت نسبت به نسخه های پیشین، پیشرفت های چشمگیری داشته و بهره گیری از آن امری مسلم به شمار می رود. اما درباره ی پی سی چه باید کرد؟

پاسخ به این سوال تقریبا واضح است. حداقل سیستم مورد نیاز ویندوزهای مایکروسافت، بعد از ویندوز 7 تغییر نکرده است و همه ی کاربران می توانند بدون نیاز به بهترین پی سی های بازار، از آن ها استفاده کنند. اما اگر مایل باشید که از نهایت توانایی های ویندوز 10 استفاده کنید باید پی سی خود را ارتقا دهید. توانایی هایی نظیر Hello Facial Recognition سبب می شود که به ارتقای دستگاه خود بیاندیشید؛ حتی اگر استفاده ی چندانی از این دست قابلیت ها نداشته باشید.

برخلاف نسخه ی پیشین و ویندوز 8، ویندوز 10 نیازمند سخت افزار جانبی و خاصی نخواهد بود. همه چیز در ویندوز 8 درباره ی قابلیت های لمسی بود؛ بنابراین همه در صدد تهیه دستگاه های هیبرید لپتاپ/تبلت بودند تا بتوانند از آن ویندوز، بهترین بهره برداری را به عمل آورند.

برای به غایت رساندن توانایی های ویندوز 10، پیش از هر چیز، نیازمند دوربین های RealSense 3D اینتل خواهید بود تا بتوان از تکنولوژی Windows Hello استفاده کرد. در حال حاضر چیزی در حدود ده مدل پی سی مختلف در حال عرضه هستند که از دوربین RealSense به صورت پیش فرض بهره می برند؛ البته این دوربین را به صورت جداگانه و با قیمت 99 دلار نیز می توان تهیه کرد.

دوربین های 3D، همانند صفحه ی نمایش لمسی و کارت گرافیک قدرتمند، می تواند تجربه ی استفاده از ویندوز 10 را تا چند مرحله ارتقا دهد؛ اما برای تهیه ی آن ها الزامی وجود ندارد.

در ادامه برای مطالعه ی ادامه مقاله و آشنایی با برخی از بهترین دستگاه های سازگار با ویندوز 10 با دیجیاتو همراه باشید.

Intel RealSense Camera

می توانید کاملا مطمئن باشید که هنوز زمان زیادی باقی مانده تا بهترین پی سی ها در کنار ویندوز 10 عرضه شوند. آپدیت سیستم عامل های مایکروسافت، معمولا و در طول زمان، دست بسیاری از تولید کنندگان را باز می گذارد. آپدیت های مهم ویندوز 10 هم نیز قرار است امسال، هم زمان با فصل بازگشایی مدارس و معرفی پردازنده ی Skylake جدید اینتل عرضه شوند.

بنابراین هنوز فرصت زیادی باقی مانده؛ این حقیقتی جهانی است و هر کسی که به دنبال تهیه ی سخت افزار جدید باشد، از آن اگاه است. اما بعضی از اوقات باید از جستجو دست برداشته و به این فکر کنید که "بهترین پی سی در حال حاضر چیست؟" و برای پاسخگویی به این سوال، چه زمانی بهتر از زمان عرضه ی ویندوز 10؟

یافتن بهترین پی سی با توانایی استفاده از ویندوز 10 هیچ فرقی با یافتن بهترین پی سی ممکن ندارد. بنابراین یافتن مناسب تری گزینه کاری بسیار دشوار است. با این حال، اگر بدانید که دنبال چه چیزی می گردید، می توانید فهرست بلند بالای سیستم های مورد نظرتان را به لیستی کوتاه کاهش دهید. در پایین لیستی دسته بندی شده از بهترین گزینه های در دسترس برای استفاده از ویندوز 10 قرار داده شده است.

بهترین پی سی های ویندوز 10 برای استفاده عمومی:

Dell - XPS 13

Dell XPS 13

هنوز هیچ سیستمی به صورت جهانی و به عنوان بهترین پی سی ویندوز 10 انتخاب نشده است اما لپتاپ XPS 13 شرکت Dell تا حد زیادی به این جایگاه نزدیک است. XPS از بهترین طراحی های مدرن روز دنیا بهره می برد. صفحه ی نمایش با رزولوشن بالا و تقریبا بدون لبه، ترک پد شیشه ای بسیار زیبا و مجموعه ای از بهترین قطعات را در یک بسته بندی آلومینیومی و در کنار یکدیگر تصور کنید تا به ارزش بالای آن پی ببرید.

XPS 13 باعث شده تا انتظارات نسبت به لپتاپ های اولتراپرتابل به طرز چشمگیری بالا رود؛ اما با همین حال، این توانایی را دارد که در انجام کارهای روزانه یاری تان کند. صفحه ی نمایش لمسی ارتقا یافته ی لپتاپ، سبب می شود تا از قابلیت های لمسی ویندوز 10، نهایت استفاده را ببرید؛ هرچند باتری نسبتا ضعیف بهاییست که باید برای این ویژگی بپردازید.

Lenovo - ThinkPad X250

lenovo-x250.0

لپتاپ ThinkPad X250 شرکت Lenovo را می توان بهترین جایگزین برای XPS 13 نامید. با بهره گیری از باتری ارتقا یافته ی 6 هسته ای، ThinkPad می تواند با هر بار شارژ، تا 20 ساعت دوام آورد. بدیهی است که ThinkPad نسبت به دستگاه شرکت Dell وزن و ضخامت بیشتری دارد، اما این مسئله به سازندگان اجازه داده که یک جک اترنت، یک خروجی VGA و کیبوردی بسیار خوش دست برای دستگاه تدارک ببینند؛ اما با وجود همه ی این ها، ThinkPad هم چنان گزینه ی مناسبی برای صاحبان کار و تجارت به شمار می رود.

صفحه ی نمایش X250 مات است و مانند XPS 13، لمسی نیست اما می توان آن را تا 180 درجه باز کرد. Lenovo با بهره گیری ار بهترین لولاها برای لپتاپ خود، سنت همیشگی ThinkPad را حفظ کرده است و X250 به طور کلی احساس کامپیوتری را منتقل می کند که تا سالهای متمادی در انجام کارها به یاریتان خواهد شتافت.

بهترین پی سی های ویندوز 10 برای گیمینگ:

Alienware

Alienware 15

هر دو لپتاپ معرفی شده در بالا، با بهره گیری از قابلیت هایی چون جا به جایی راحت، کیبوردهای عالی و توانایی انجام هر کاری، جزو بهترین گزینه ها به شمار می روند؛ اما هیچ کدام انتخابی مناسب برای گیمرها نیستند. اگر ایده ی شما از بهترین پی سی ویندوز 10، یک دستگاه گیمینگ قدرتمند و قابل حمل است، باید نگاهی به لپتاپ های سری 2015 Alienware بیندازید.

Alienware های 15 و 17 با بهره گیری از بهترین سخت افزارها (و صد البته به همراه صفحه نمایش لمسی) عرضه می شوند. اما تمایز بزرگ این دستگاه ها با سایر محصولات بازار، قابلیت گرافیک آمپلیفایر Alienware است که به راحتی اجازه می دهد کارت گرافیک مورد نظر خود را در دستگاه به کار گیرید.

این لپتاپ ها هم چنین به نوعی جدید از دستگاه های هیبرید تبدیل شده اند: از یک سو می توان از آن ها به عنوان دستگاه های گیمینگ قدرتمند استفاده کرد و از سوی دیگر با استفاده از گرافیک آمپلیفایر به آپگرید ویژگی های آن ها پرداخت.

MSI - Nightblade Case

MSI Nightblade

قابلیت جا به جایی آسان، معمولا گزینه ای نیست که همه ی خریداران به دنبال آن باشند، اما شکی نیست که دستگاه های جمع و جور معمولا توجه بیشتری را به خود جلب می کنند. دستگاه Nightblade شرکت MSI با سایزی به اندازه ی یک توستر، قابلیت های بسیاری برای خریداران پی سی به ارمغان می آورد.

Nightblade جزو سری دستگاه های گیمینگ این شرکت تایوانی دسته بندی می شود، بنابراین به همراه قابلیت هایی نظیر Killer Lan و مادربورد های پایا عرضه خواهد شد و البته می تواند سایز واقعی کارت های گرافیک را در خود جای دهد.

در هر حال اما، لازم نیست که به Nightblade به عنوان یک دستگاه گیمینگ نگاه کنید و شخصی سازی های خاص اش به کاربر اجازه می دهد که در هر زمینه ای از آن استفاده کند. باید اضافه کرد که دستگاه بسیار مقرون به صرفه بوده و ظاهر زیبایش برای هر محیطی مناسب است. تعداد بی شماری جایگزین برای این پی سی تایوانی وجود دارد اما به نظر می رسد این تنها Nightblade است که به خوبی میان جمع و جور بودن و نیز وجود فضا برای آپگرید سخت افزار، تعادل برقرار کرده است.

بهترین پی سی دسکتاپ ویندوز 10:

Asus - Zen AiO

Asus ZEN AiO

بهترین روش برای اینکه پی سی تان کمترین فضای ممکن را اشغال کند، این است که تمام پی سی را به نمایشگر منتقل کنید. چنین دستگاه هایی نمونه ای بارز برای پی سی های All-in-one به شمار می روند. یکی از خواستنی ترین دیوایس هایی که در این رده قرار می گیرند، Zen AiO شرکت ایسوس است.

البته فروش دستگاه هنوز آغاز نشده اما ویژگی های فوق العاده اش سبب شد که آن را در این لیست قرار دهیم. Zen AiO جزو اولین کامپیوترهای تحت ویندوز خواهد بود که از پورت های USB-C بهره خواهد جست و دوربین RealSense اینتل را نیز شامل می شود.

پردازنده ی اینتل Core i7، بیش از نیم ترابایت حافظه ی SSD و بهره گیری از کارت های گرافیک انویدیا باعث می شود که Zen AiO قدرتی بسیار بیشتر از آن چه ویندوز 10 نیازمند آن است، فراهم آورد. اما تاثیرگذارترین موضوع درباره ی این دستگاه، قاب آلومینیومی و بسیار زیبای آن است که دل هر بیننده ای را می رباید.

بهترین تبلت ویندوز 10:

Microsoft - Surface Pro 3

Surface Pro

مایکروسافت هنوز پی سی قدرتمندی برای استفاده از ویندوز 10 تدارک ندیده است، اما این کمپانی همین حالا هم کاندید مناسبی برای ایفای نقش دارد و آن چیزی نیست جز Surface Pro 3. ضمن بهره گیری از یک پایه ی کارآمد و کیبوردی عالی برای صاحبان کار و تجارت، Surface Pro با صفحه ی 12 اینچی خود به بهترین هیبرید لپتاپ/تبلت تبدیل شده است که تا به حال دیده ایم.

دستگاه، حتی از یک قلم نیز بهره می جوید که به خوبی کار می کند و فواید استفاده از سخت افزار و نرم افزار مایکروسافت به صورت هم زمان را، به رخ می کشد. Surface Pro 3 شاید به اندازه ی یک لپتاپ یا یک تبلت قدرتمند نباشد، اما از هر دوی آن ها کاربردی تر است.

بررسی Surface Pro 3 را در دیجیاتو بخوانید.

یا اینکه خودتان پی سی مورد نظرتان را بسازید.

Rampage V Extreme.18

هیچ مقاله ی راهنمای خرید پی سی، بدون اشاره به این که چطور می توانید دستگاه مطابق میل تان را بسازید، کامل نخواهد بود. مطمئنا شخصی ترین و راضی کننده ترین پی سی ویندوز 10، آن خواهد بود که خودتان ساخته باشید و باید گفت که تهیه پی سی تا به حال اینقدر راحت و متنوع نبوده است.

برای این که بتوانید از ویندوز 10 نهایت استفاده را ببرید، کار خود را با تهیه ی کارت گرافیکی آغاز کنید که از DirectX 12 پشتیبانی کند؛ یعنی جدیدترین نسخه ی API مایکروسافت که بزودی منتشر خواهد شد. باید خاظر نشان کرد، DX12 از پردازنده های چند هسته ای و هم چنین سیستم هایی با چند GPU استفاده ی بهتری کرده و جزییات و فریم بیشتری در اختیارتان می گذارد.

و برای این که بتوانید چنین گرافیکی را به بهترین شکل مشاهده کنید، احتمالا به یکی از آن مانیتور های اولتراواید 34 اینچی که در Computex امسال سر و صدا کردند، نیاز خواهید داشت. در نهایت نیز اگرچه پورت های USB-C هنوز آنقدرها فراگیر نیستند، اما سعی کنید که مادربوردتان، حداقل یکی از این پورت ها داشته باشد تا در آینده با مشکل مواجه نشوید.

هنوز تا عرضه ی بهترین دستگاه هایی که از ویندوز 10 پشتیبانی می کنند زمان باقیست اما همین حالا هم گزینه های زیادی برای تجربه ی آخرین شاهکار مایکروسافت وجود دارد.

مثل همیشه، پاسخ سوال "بهترین پی سی با قابلیت پشتیبانی از ویندوز" به کسی بستگی دارد که این سوال را پرسیده است. اگر بدانید که دقیقا به چه چیزی نیاز دارید، مناسب ترین دستگاه، خیلی زود برای تان نمایان خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (17 مورد)
  • sina
    sina | ۹ مرداد ۱۳۹۴

    سلام تو ویندوز ۱۰ یه مشکل دارم.وقتی windows store رو باز میکنم بعد از چند ثانیه خود به خود بسته میشه.کسی میدونه من باید چیکار کنم؟؟

  • _Alish_
    _Alish_ | ۹ مرداد ۱۳۹۴

    یه سوال! اگه ویندوز 10 نصب کنیم تکلیف درایورا چی میشه؟ لاید واستیم درایور مخصوص سخت افزارمون واسه وین 10 بیاد؟ یا مثله لینوکس نیاز به نصب نیست و خودکار این کار انجام میشه؟ تکلیف سیستم های قدیمی که واسشون درایور نمیاد چی؟
    اگه کسی.میدونه خواهشا جواب بده!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی