ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مدیرعامل موزیلا نامه ای شکوه آمیز و سرگشاده برای نادلا نوشت

مایکروسافت زحمات زیادی کشیده تا ویندوز 10 را آماده عرضه کند و بعید نیست که مدیران بخواهند مردم از سرویس های پیش فرض درون ویندوز استفاده کنند، به جای اینکه سراغ اپلیکیشن ها یا برنامه ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۹ مرداد ۱۳۹۴ | ۲۰:۰۰

مایکروسافت زحمات زیادی کشیده تا ویندوز 10 را آماده عرضه کند و بعید نیست که مدیران بخواهند مردم از سرویس های پیش فرض درون ویندوز استفاده کنند، به جای اینکه سراغ اپلیکیشن ها یا برنامه های خارجی بروند. از همین سو، تغییر برنامه های پیش فرض اندکی سخت تر شده اند و مدیر عامل شرکت موزیلا، آقای کریس بیرد از این ماجرا اصلا خشنود نیست.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

کریس بیرد در نامه ای سرگشاده که اخیرا در بلاگ موزیلا منتشر شده، این اتفاق را «اقدامی ظالمانه در جهت پایمال کردن حقوق کاربران ویندوز 10» خواند. وی به ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت گفت: «حالا مردم دوبرابر بیشتر از حالت عادی باید روی ماوس کلیک کرده، میان محتواها اسکرول کنند و با مشکلات پیچیده فنی درگیر شوند تا بتوانند انتخابی که روی ورژن های قبلی ویندوز داشتند را دوباره تایید کنند».

وی اصلا از این پروسه راضی نیست و عوض کردن برنامه های پیشفرض را گمراه کننده و سخت می خواند. برای اینکه بیشتر متوجه ماجرا شوید، ویدیوی زیر که توسط موزیلا تهیه شده را می توانید مشاهده نمایید.

مدیرعامل موزیلا می گوید که در این مورد با مایکروسافت صحبت انجام شده اما هیچ پیشرفتی حاصل نشده، بنابراین وی مجبور به انجام این کار شده تا شاید مسئولین مایکروسافت توجه بیشتری داشته باشند و پروسه انتخاب مرورگر پیشفرض را ساده تر کنند.

مایکروسافت نیز در پاسخ چنین می گوید: «ما ویندوز 10 را طراحی کردیم تا تجربه آپگرید ساده ای را برای کاربر فراهم آوریم و پس از آن تجربه ای پیوسته ایجاد کنیم. در طول آپگرید، مصرف کنندگان حق انتخاب پیش فرض های شان را دارند، از جمله مرورگر وب. در پی آن، به راحتی می توانند مرورگر پیشفرض شان را انتخاب کنند. همانگونه که در تمامی جنبه های محصول مشخص است، ما ویندوز 10 را به عنوان یک سرویس ساختیم؛ اگر از تجربه کاربران مان یاد بگیریم که راهی برای پیشرفت وجود دارد، ما همان را انجام خواهیم داد.».

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (36 مورد)
  • HasanHoseinPoor
    HasanHoseinPoor | ۱۰ مرداد ۱۳۹۴

    یکی به این یارو بگه دکمه استارت رو فشار بده و تایپ کن browser default یا بگو همینو به کورتانا سریع میبرتت همونجا
    یا تو کنترل پنل یا setting میتونی با یه تایپ تو سرچ بار بری و عوضش کنی

    موزیلا جان خیلی ناراحتی سیستم عامل خودتو بده که فایرفاکس توش پیشفرض باشه
    خودت انحصار طلبی ، تو این همه ویندوز فون بود چرا اپتو ارائه نکردی؟ حالا به جای ور ور کردن برو و فایرفاکس و بصورت یونیورسال ارائه کن بعد فک بزن

    من با IE و ادج هنوز کار میکنم و کنارش کروم ولی از فایرفاکس فوق العاده بدم میاد

  • همایون
    همایون | ۱۰ مرداد ۱۳۹۴

    من بهش حق می‌دم ناراحت باشه
    من کسایی رو دیدم که باور دارم همین دوتا کلیک اضافه براشون به معنی ناتوانی در پیش فرض کردن یه نرم‌افزاره.
    این افراد مسلمه که خودشون نه ویندوز نصب می‌کنن که بخوان موقع نصب چیزی رو به عنوان پیش فرض انتخاب کنن. نه حتا می‌دونن آپگرید کردن یعنی چی.

    درضمن کروم بیش از یه مرورگره، یه پلتفرم تحت وبه که به همین سادگی با چیزی مقایسش می‌کنید که تنها تواناییش نمایش دادن صفحات وبه.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی