ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایالات متحده آمریکا تا سال 2025 سریع ترین ابر رایانه دنیا را می سازد

اباما رئیس جمهور آمریکا فرمانی را صادر کرده که به موجب آن، این کشور باید تا سال 2025 میلادی، سریع ترین ابر رایانه دنیا را بسازد. این پروژه که طرح ملی محاسبات استراتژیک نام گرفته، ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۹ مرداد ۱۳۹۴ | ۱۷:۰۰

اباما رئیس جمهور آمریکا فرمانی را صادر کرده که به موجب آن، این کشور باید تا سال 2025 میلادی، سریع ترین ابر رایانه دنیا را بسازد. این پروژه که طرح ملی محاسبات استراتژیک نام گرفته، با هدف ساخت ابر رایانه ای دنبال خواهد شد که ایالات متحده آمریکا را در مسابقه تسلیحات تکنولوژیکی جلوتر از سایر رقبایش قرار می دهد.

ابر رایانه Exascale قرار است که توسط کارکنان دولت فدرال آمریکا ساخته شود و سپس از آن برای تسریع پروژه های تحقیقاتی در طیف گسترده ای از موضوعات بهره گرفته شود.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

برای نمونه قرار است که ناسا از این سخت افزار برای درک بهتر طراحی فضاپیماها بهره بگیرد و در مثال دیگر، از آن در پروژه های تحقیقاتی پزشکی استفاده گردد.

ایالات متحده آمریکا در حال حاضر بیش از 500 ابر رایانه را در اختیار دارد که بیشتر از هر دولت دیگری است اما حرکت اخیر آن برای ساخت سریع ترین ابرکامپیوتر دنیا بیشتر برای کنار زدن کشورهایی نظیر چین و ژاپن انجام می گیرد.

کامپیوتر Tianhe-2 متعلق به چین برای مدت دو سال و نیم است که عنوان سریع ترین ابر رایانه دنیا را در اختیار دارد و به باور صاحب نظران، در حال حاضر آمریکا پایین ترین جایگاه را از این لحاظ به خود اختصاص داده.

اما با پیش قدم شدن دولت مرکزی آمریکا، مقامات این کشور امید دارند که به موجب اجرای طرح ملی محاسبات استراتژیک، گوی سبقت را از رقبای خود ربوده و در زمینه محاسبات کامپیوتری استانداردهای تازه ای را تعریف کنند.

با در نظر گرفتن چالش هایی که هم اکنون در کره زمین با آن روبرو هستیم، شنیدن این خبر که به لطف ابررایانه Exascale حجم زیادی از این مشکلات از پیش رویمان برداشته می شوند، می تواند بسیار هم خوشحال کننده باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (14 مورد)
  • سامان
    سامان | ۹ مرداد ۱۳۹۴

    الان كه خيلي تا سال 2025 مونده. تا اون موقع تكنولوژي كامپيوترها خيلي پيشرفت ميكنه. بهتره الان فقط بتونن ساختمونش رو بسازن و فوقش كيس و كابينت هاي كامپيوترها رو بسازن، بقيه كارهاشون باشه براي ده سال بعد.

  • ALI-R
    ALI-R | ۹ مرداد ۱۳۹۴

    اگه من بیماریم فضولیه پس شمارو چی بگم که گالری بیماری هستید نمونه اش پررویی ، دوگانگی شخصیتی ، مال پرستی و و و
    به فکر درمانشون باش برادر من
    میتونستیم از شما چیزای خوبی یاد بگیریم ولی حیف که نمود این بیماریها در کامنت هاتون نمیزاره.
    موفق باشید

    • ALI-R
      ALI-R | ۹ مرداد ۱۳۹۴

      خوب این هم از نمودشون کامنتمون حذف شد
      ادمین اینارم حذف کن :D

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی