ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آی بی ام با تهیه ۲۰۰ هزار MacBook سیستم کارکنان خود را از ویندوز به مک تغییر می دهد

پیشتر شنیده بودیم که IBM قصد دارد تا پیش از پایان سال ۲۰۱۵ میلادی، ۵۰ هزار کامپیوتر مک تهیه و در اختیار کارکنان خود قرار دهد. رقمی که همچون مهر تاییدی بود بر روابط حسنه اخیر ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ | ۲۰:۳۰

پیشتر شنیده بودیم که IBM قصد دارد تا پیش از پایان سال ۲۰۱۵ میلادی، ۵۰ هزار کامپیوتر مک تهیه و در اختیار کارکنان خود قرار دهد. رقمی که همچون مهر تاییدی بود بر روابط حسنه اخیر بین این دو شرکت و علاوه بر آن IBM را به یکی از بزرگترین مشتریان عمده اپل تبدیل می کرد، اما اکنون اطلاعات جدیدتری منتشر شده که نشان می دهد رقم نهایی بسیار بیشتر از عدد پیشتر اعلام شده خواهد بود.

این اطلاعات تازه بر اساس یک ویدیوی درون سازمانی است که اخیرا از IBM به بیرون درز کرده و در آن مدیر ارشد فناوری اطلاعات این شرکت به نام Jeff Smith توضیح می دهد که تصمیم IBM برای تغییر سیستم مورد استفاده توسط کارمندان از ویندوز به مک، جدی تر از آن چیزی است که تا پیش از این تصور می شده است.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

وی در ویدیوی منتشر شده مذاکرات خود با سران اپل را اینگونه تشریح می کند: «به آنها گفتم می خواهم یک گره قدیمی را از کار باز کرده و کامپیوترهای مک هرچه بیشتری را در اختیار هرکس که بشود قرار بدهم، البته برای محقق کردن چنین هدفی لازم است هزینه نهایی آن را برابر یا کمتر از تهیه کامپیوترهای ویندوزی تمام کنیم.»

به گفته وی مقامات اپل در ابتدا چندان تمایلی نسبت به پایین آوردن قیمت نداشتند، اما شنیدن اینکه IBM قصد دارد سالی تا ۲۰۰ هزار کامپیوتر مک تهیه کند موضع آنها را تغییر داد، چرا که این رقم ۱۰ برابر بیشتر از بزرگترین خریدهای عمده انجام گرفته از اپل توسط کسب و کارهای دیگر به شمار می رود.

تغییر جهت IBM به سوی استفاده از کامپیوترهای مک، گذشته از هرچیز یک نتیجه دیگر نیز خواهد داشت و آن قطع حداقل بخشی از ارتباط این شرکت با لنوو خواهد بود، تولیدکننده ای که در سال ۲۰۰۵ بخش تولید کامپیوترهای شخصی IBM را خرید.

IBM از آن زمان تاکنون به خرید کامپیوترهای ThinkCenter و ThinkPad لنوو برای استفاده درون سازمانی خود در تعداد زیاد ادامه می داد، مسئله ای که با تغییر به سیستم های مک ادامه پیدا نخواهد کرد و این مسئله نشان می دهد که یک تغییر به ظاهر ساده در کمپانی به بزرگی IBM تا چه حد می تواند روی تولیدکنندگان دیگر نیز تاثیر داشته باشد.

البته اشاره به این نکته نیز ضروری است که تغییر مورد بحث اجباری نبوده و این شرکت امکان انتخاب بین سیستم های ویندوزی، لینوکسی و مک را بر عهده خود افراد گذاشته، اما پیشبینی می کند بین ۵۰ تا ۷۵ درصد کارکنان سیستم های مک را برگزینند، رقمی که بازه خطای زیادی دارد و نشان می دهد IBM هنوز در مورد روی گرداندن کامل به سوی مک مطمئن نیست.

رابطه IBM و اپل در طی سالها فراز و فرودهای زیادی داشته است، اما هرچه به روزهای اخیر نزدیک شویم نشانه ها از عمیق تر شدن این رابطه حکایت دارند. بطور مثال این دو غول دنیای تکنولوژی در ماه جولای سال ۲۰۱۴ میلادی اعلام کردند قصد دارند در بازار نیازهای سازمانی تحول ایجاد کنند و مدتی پس از آن نیز از همکاری با یکدیگر در زمینه ایجاد یک روش ساده و جدیدی برای گردآوری اطلاعات پزشکی افراد پرده برداشتند.

این روند در نهایت به نقطه ای رسید که IBM که روزگاری یکی از بازیگران مهم در موفقیت ویندوز محسوب می شد، تصمیم بگیرد کامپیوترهای مورد استفاده خود را به سیستم های رقیب یعنی مک تغییر دهد.

تغییری که هرچند با توجه به آمار فروش حدود ۲۰ میلیون کامپیوتر مک در سال ۲۰۱۴ چندان از نظر اقتصادی برای این شرکت تاثیر گذار نخواهد بود، اما ممکن است موجب شود مشتریان هرچه بیشتری به فکر تغییر سیستم های مورد استفاده خود افتاده و شرکت های بزرگ دیگر نیز با الگو گرفتن از IBM تصمیم بگیرند کامپیوترهای مک را در کسب و کارهای خود بکار گیرند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (19 مورد)
  • Hadi.TJ
    Hadi.TJ | ۱۱ مرداد ۱۳۹۴

    خيلي جالبه، آي بي ام ي كه ٣٠ سال پيش خودش مايكروسافت رو يهو كشوند بالا و همه جا معروفش كرد، حالا داره زيرپاش و خالي ميكنه، البته مايكروسافت الان ديگه اونقدر قرص و محكم شده كه نخوره زمين ولي قطعا اين اتفاق ضربه خيلي بديه براش و خيلي ميتونه تو ديد مردم نسبت به مايكروسافت و ويندوز١٠ تاثير بذارن...

  • Apadana
    Apadana | ۱۱ مرداد ۱۳۹۴

    تیم کوک گفته خودم شخصا" به کارکنان ای بی ام خدمات خواهم داد. افتخار هم میکنه تازه

    • عپلی
      عپلی | ۱۱ مرداد ۱۳۹۴

      یا ابلفرض!!! شما باز اومدی!!!!

  • MeysaM
    MeysaM | ۱۰ مرداد ۱۳۹۴

    این همه مک خریده که روشون ویندوز بریزه؟!!
    چه کاریه!
    :wink:

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی