ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

لومیا ۸۴۰، ۹۴۰ و ۹۴۰ XL تا پیش از پایان سال جاری عرضه خواهند شد

به تازگی پیرامون موبایل های پرچمدار مایکروسافت، گزارش های بسیاری به گوش رسیده اند؛ برخی باور داشتند که سری جدید با کد ۹۵۰ وارد بازار خواهد شد، با اینکه قبلا انتظار می رفت تا شاهد ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ | ۰۹:۳۰

به تازگی پیرامون موبایل های پرچمدار مایکروسافت، گزارش های بسیاری به گوش رسیده اند؛ برخی باور داشتند که سری جدید با کد ۹۵۰ وارد بازار خواهد شد، با اینکه قبلا انتظار می رفت تا شاهد حضور سری ۹۴۰ باشیم.

امروز اما گزارش جدیدی رسیده که خبر می دهد موبایل های بعدی شرکت یاد شده، با کد لومیا ۹۴۰ و ۹۴۰ XL به دست کاربران خواهند رسید. در این میان گفته شده که اهالی ردموند در حال توسعه موبایلی دیگر با نام لومیا ۸۴۰ نیز هستند که هر سه تلفن هوشمند مورد اشاره تا پیش از به پایان رسیدن سال جاری، در دسترس علاقه مندان قرار خواهند گرفت. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

بر اساس خبرهایی که تا کنون منتشر گشته اند، لومیا ۹۴۰ نمایشگری ۵.۲ اینچ به همراه رزولوشن ۲K خواهد داشت که در واقع می توانیم شاهد چگالی ۵۶۵ پیکسل در آن باشیم. در این میان مایکروسافت تمایل دارد تا از چیپست ۶ هسته ای اسنپدراگون ۸۰۸ در موبایل مذکور استفاده کند.

فرکانس کاری اسنپدراگون ۸۰۸ تا ۱.۸ گیگاهرتز بالا رفته و همچین دارای یک پردازنده گرافیکی با نام Adreno 418 GPU و سه گیگابایت رم نیز خواهد بود. می توان دست کم ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی را نیز در لومیا ۹۴۰ یافت. دوربین ها نیز ۲۰ و ۵ مگاپیکسلی هستند و مایکروسافت یک باتری ۳۰۰۰ میلی آمپری را برای پرچمدار خود در نظر گرفته. مشخصا می توان متصور بود که این شرکت همچنین موبایل یاد شده را با ویندوز ۱۰ به دست کاربر خواهد رساند.

از سوی دیگر لومیا ۹۴۰ اکس ال، فبلت مایکروسافت است که دارای یک نمایشگر ۵.۷ اینچ با همان رزولوشن 2K، چیپست اسنپدراگون ۸۱۰، و ۳ گیگابایت رم خواهد بود. مشخصات دوربین ها همانند نمونه کوچکتر هستند و البته مایکروسافت برای نمایشگر بزرگ تر این موبایل، باتری حجیم تری را نیز در نظر گرفته که به ۳۳۰۰ میلی آمپر می رسد.

گفته می شود هر دو تلفن هوشمند مورد بحث از جنس پلاستیک پلی کربنات ساخته خواهند شد و ضخامتی برابر با ۷.۸ میلیمتر دارند.

اما نوبت به لومیا ۸۴۰ می رسد که در واقع یک میان رده است؛ موبایلی که می گویند اکنون در مراحل پایانی توسعه قرار دارد. نمایشگر لومیا ۸۴۰، ۵ اینچ بوده و جالب اینکه مشمول قابلیت استفاده از دو سیم کارت به شکل همزمان نیز خواهد شد. شرکت ساکن ردموند یک دوربین PureView ی ۱۳ یا ۱۴ مگاپیکسلی را به عنوان دوربین اصلی و یک سنسور ۵ مگاپیکسلی را نیز در دوربین جلوی موبایل یاد شده قرار داده. گفته می شود ظاهر این موبایل نیز شباهت بسیاری به لومیا ۸۳۰ خواهد داشت.

همانگونه که پیشتر برایتان نوشته بودیم، یکی از مدیران مایکروسافت در هفته گذشته خبر داده بود که ویندوز ۱۰ برای تلفن های هوشمند، در ماه نوامبر - آبان از راه خواهد رسید. حال می توان همین چهارچوب زمانی را برای معرفی موبایل های جدید ویندوزی نیز متصور بود؛ تلفن های هوشمندی که احتمالا تا پیش از تعطیلات سال نوی میلادی برای علاقه مندان در دسترس خواهند بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • mohsen
    mohsen | ۱۱ مرداد ۱۳۹۴

    چه فایده داره سیستم عاملش ویندوزه

  • Taha Amrollahi
    Taha Amrollahi | ۱۱ مرداد ۱۳۹۴

    این لومیا 830 واقعا زیبا هست / به شدت دنبال اینم که یه لومیا بگیرم آخه واقعا اینه سیستم عامل دیوایسات یکی باشه از لحاظ یکپارچگی خیلی لذت بخش هست مخصوصا با وین 10

  • Rivekan
    Rivekan | ۱۱ مرداد ۱۳۹۴

    اینطور که مشخصه مایکروسافت قصد داره ی پرچمدار خوب رو ارائه کنه ولی خوب بودن کافی نیست باید قابلیت های خاص خودشو داشته باشه، جز قابلیت continuum و وین ۱۰ که برتری ها و ضعف خودشو داره دوست داشتم اسکنر اثر انگشت یا عنبیه یا یک سری قابلیت های خاص دیگه روبذاره، شاید این پرچمدار برای دوست‌داران مایکروسافت عالی باشه ولی تا چه حد میتونه کاربرای سیستم عامل های دیگه رو به سمت خودش بکشونه؟

    • Divan Greedy (Bleed Blue)
      Divan Greedy (Bleed Blue) | ۱۱ مرداد ۱۳۹۴

      وجود windows hello روش تایید شده و البته قلم برای xl / بزرگترین مزیت ویندوز فون رابط کاربری متفاوت و یکپارچگی کامل با نرم افزارهای مایکروسافته ، هر چند چند وقت پیش جو بلفیوره اعلام کرد که قابلیت های جدید دیگه ای در راه هستن

      • Rivekan
        Rivekan | ۱۱ مرداد ۱۳۹۴

        امیدوارم قابلیت های شاخی روش بذاره یکی از دلایل این که زیاد در مورد این قابلیت ها نمیدونیم اینه که بر خلاف بعضی تولید کننده ها که گوشیشونو سه ماه قبل از انپک میدونیم چیه و چه شکل و چه قابلیت هایی داره(البته که کار خودشونم هست)دیوایس های مایکروسافت تا لحظه انپک کسی اطلاعات کاملی ازشون نداره و بیشتر در حد حدس و گمانه این هم میتونه خوبه باشه و هم بد.

      • Taha Amrollahi
        Taha Amrollahi | ۱۱ مرداد ۱۳۹۴

        دیوان ویندوز هلو توی وین 10 چه جوری فعال میشه ؟

        • Divan Greedy (Bleed Blue)
          Divan Greedy (Bleed Blue) | ۱۱ مرداد ۱۳۹۴

          نیاز به سخت افزار خاص داره که real sense اینتل هم جزوشه و نیازمندشه / در حال حاضر فقط 6 تا دستگاه می تونن از windows hello استفاده کنن

  • Divan Greedy (Bleed Blue)
    Divan Greedy (Bleed Blue) | ۱۱ مرداد ۱۳۹۴

    ایول خیلی هم خوب ، گرچه فعلن قصد تعویض 1520 ندارم ، بیشتر الان دنبال blackberry و Firefox هستم / دیدید گفتم ، از همون اول گفتم که قرار نیست بره روی پسوند 50 و روی 40 می مونه

    • azad-bb
      azad-bb | ۱۱ مرداد ۱۳۹۴

      دوست عزیز سراغ بلک بری نرو من این راه رو رفتم اصلا به درد نمیخوره فقط و فقط یه مارک ازش مونده.نرم افزار كه كلا قیدشو بزن،تو اپدیت جدید هم كه شبیه اندروید 5 شده،به نظر من سراغ ابونتو تاچ و جولا برو كه ارزش دارن...

مطالب پیشنهادی