ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ورود هایسنس به بازار ایالات متحده؛ واحد شارپ آمریکا به تصاحب چینی ها در آمد

شرکت چینی هایسنس که یکی تولیدکنندگان مطرح تلویزیون است، اعلام کرده که با قراردادی 23.7 میلیون دلاری زیر مجموعه کمپانی شارپ در ایالات متحده را خریداری و تجارت تلویزیون برند یاد شده را در آمریکای شمالی و جنوبی تحت ...

شهریار نوبهار
نوشته شده توسط شهریار نوبهار | ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ | ۱۶:۳۰

شرکت چینی هایسنس که یکی تولیدکنندگان مطرح تلویزیون است، اعلام کرده که با قراردادی 23.7 میلیون دلاری زیر مجموعه کمپانی شارپ در ایالات متحده را خریداری و تجارت تلویزیون برند یاد شده را در آمریکای شمالی و جنوبی تحت اختیار خود در آورده است. معامله ای که می تواند قدم بزرگی برای تثبیت جایگاه هایسنس در بازارهای جهانی و به چالش کشیدن برندهای ژاپنی و کره ای باشد.

در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

گروه هایسنس امروز با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که به موجب این قرارداد مالکیت تمام حقوق و دارایی های کارخانه شارپ در مکزیک را به دست آورده و می تواند از برند و منابع شرکت مذکور در منطقه آمریکای شمالی و جنوبی استفاده کند. هر چند که هنوز خبری از برنامه های آینده ژاپنی ها در سایر بازارهای بین المللی در دسترس نیست.

کمپانی چینی مورد بحث تا رسیدن به این معامله راهی طولانی را پیموده. آنها به عنوان کارخانه رادیویی کوچکی در سال 1969 شروع به کار کردند و حالا یکی از برترین تولیدکنندگان لوازم خانگی، تبلت، لپ تاپ و تلویزیون هستند. شرکت مذکور علاوه بر حضور قدرتمند در بازار زادگاهش، در 130 کشور دیگر جهان نیز فعالیت داشته و از این راه در سال 2014 درآمدی 2.4 میلیارد دلاری کسب کرده.

برای بیشتر از یک دهه، هایسنس به تولید پنل های مسطح پرداخته و تبدیل به برندی مسلط در این عرصه شده و اکنون شرکت مورد بحث به دنبال سهمی از بازار رو به رشد تلویزیون های OLED و 4K است. به همین منظور می توان ورود به بازارهای قاره آمریکا را یکی از جسورانه ترین اقدامات هایسنس در چند وقت اخیر دانست.

hisense tv

البته این نخستین حضور چینی ها در بازار آمریکای شمالی نیست و آنها پیش تر با شرکت Roku برای تولید ستاپ باکس هایی ویژه همکاری کرده بودند و همچنین حضور پر رنگی در نمایشگاه CES سال گذشته در لاس وگاس داشتند. محلی که در آن از فناوری های پیشرفته ای مانند پروژکتور لیزری کوتاه برد "ویدا مکس" رونمایی کردند.

اکنون با معامله اخیرش، هایسنس به گنجینه ای غنی از ابداعات و فناوری های شارپ دست پیدا خواهد کرد. کمپانی ژاپنی یکی از نخستین سرمایه گذاران در تکنولوژی LCD هاست و به تازگی برای تولید تلویزیون های اندرویدی هم برنامه ریزی کرده بود. امکان حضور مستقیم در بازارهای آمریکای شمالی و مرکزی و استفاده از برند تثبیت شده شارپ در این منطقه هم از دیگر امتیازاتی است که هایسنس در این خرید به خود اختصاص داده.

شرکت چینی فوق الذکر طی چند وقت اخیر کمپین های بازاریابی تهاجمی را به کار گرفته و در تلاش برای گرفتن سهم بیشتر در بازارهای خارج از سرزمین اژدهای سرخ است. از همین رو آنها اسپانسر مسابقات نسکار و فرمول یک شده اند و در نمایشگاه های تکنولوژیک گوناگون نیز حضور پر رنگی دارند.

بازار فروش تلویزیون ها در یک دهه گذشته تحت سلطه چهار برند بزرگ سونی، سامسونگ، ال‌ جی و پاناسونیک بوده و شرکت های چینی مختلفی از جمله هایسنس قصد به چالش کشیدن نام های شناخته شده این بازار را دارند. هر چند که از بین بردن این انحصار چندین ساله، به زمان و اقدامات گسترده تری نیازمند است.

باید منتظر ماند و دید آیا عاقبت چینی ها می توانند بازار مذکور را در دست بگیرند یا خیر؟ پرسشی که احتمالا تنها گذشت زمان می تواند به آن پاسخ دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Sajad_alipour
    Sajad_alipour | ۱۱ مرداد ۱۳۹۴

    LED های فوق العاده ای تولید کرده این هایسنس

  • غلامرضا
    غلامرضا | ۱۱ مرداد ۱۳۹۴

    با سلام کمپانی هایسنس واقعاداره جای پای بزرگترها مثل سامسونگ والجی ودیگران میگذارد در زمینه ال سی دی وال ای دی کولاک کرده وبازار را در دست خود دارد تلویزیون هایش همان امکانات وکیفیت کمپانی های بزرگ را دارد باای تفاوت قیمتش نصف اون شرکتهاست بزودی ودر اینده نزدیک بیشتر ازاین شرکت خواهید شنید

  • Siamak Gol
    Siamak Gol | ۱۱ مرداد ۱۳۹۴

    چین داره قدرتِ کره ای ها و‌ ژاپنی ها رو توی نتفه خفه میکنه...
    و آمریکا هم خیلی راحت با این همه بدهی مجبوره به چین احترام بزاره و خیلی راحت تر چین از داخل ابر قدرته دنیا رو میخوره...
    چند سال دیگه بچه های ما به جای اینگیلسی چینی باید میگیرن... یه انتقالِ قدرتِ بزرگ از غرب به شرق...
    چه شود!!!
    ...
    نویسنده های تازه وارد اکانتشون‌نه عکس داره نه توضیح‌.. بهشون بگین توش بنویسن... جلوه خوبی داره...

    • JimLi
      JimLi | ۱۱ مرداد ۱۳۹۴

      مگر اینکه یه بلایی مثل بلایی که سر ژاپن اومد(آوردن) سر چین بیارن

مطالب پیشنهادی