ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ و ال جی تولید نمایشگرهای منعطف OLED را افزایش می دهند

براساس گزارشی که توسط سایت The Korea Herald منتشر گردیده، دو شرکت الجی و سامسونگ پس از افت فروش خود از محل نمایشگرهای LCD تلاش دارند تا بر میزان تولید انواع OLED بیافزایند. سامسونگ مدعی شده که OLED تنها تکنولوژی ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ | ۲۰:۳۰

براساس گزارشی که توسط سایت The Korea Herald منتشر گردیده، دو شرکت الجی و سامسونگ پس از افت فروش خود از محل نمایشگرهای LCD تلاش دارند تا بر میزان تولید انواع OLED بیافزایند.

سامسونگ مدعی شده که OLED تنها تکنولوژی موجود است که پیش بینی می کند در سال آینده میلادی رشدی قابل توجه داشته باشد، با این همه، این کمپانی مدعی شده که برنامه های بزرگ تری برای این گروه از محصولات خود داردکه صرفا به افزایش تولید فکر نمی کند.

پنل های LCD در سال گذشته میلادی 131.4 میلیارد دلار در سطح جهانی فروش داشتند در حالی که در سال 2015 میلادی این رقم به 129 میلیارد دلار تنزل پیدا کرد. با ادامه یافتن این روند و افت فروش این محصولات، ضروری است که دو ابر قدرت کره ای هرچه سریع تر وارد عمل شده و چاره ای برای حل مشکل بیاندیشند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

با نگاهی به خبرهای منتشر شده قبلی از سوی سامسونگ در خواهید یافت که این شرکت از مدت ها پیش حرکت خود به سمت تولید هرچه بیشتر نمایشگرهای OLED را آغاز کرده بود. برای نمونه، آنها اعلام کرده بودند که تولید انبوه نمایشگرهای Mirror OLED را از امسال برای تلویزیون های هوشمند خود آغاز می کنند و همچنین تولید انواع منعطف این نمایشگرها را نیز برای اپل واچ در دستور کار خود دارند.

گفتنی است که شرکت مورد بحث هم اکنون بزرگ ترین مبتکر در این حوزه محسوب می گردد و مدت هاست که گفته می شود پروسه تولید نمایشگرهای منعطف را آغاز کرده.

براساس اعلام سامسونگ، فروش نمایشگرهای OLED این شرکت برابر با 11.8 میلیارد دلار در سال جاری میلادی برآورد گردیده که نسبت به سال قبل رشدی 36 درصدی را نشان می دهد.

اما یکی از معایب بالقوه برای تولید نمایشگرهای OLED این است که تولیدشان به مراتب دشوارتر از انواع LCD است که همین مساله باعث می شود قیمت آنها بیشتر باشد و علاوه بر این، بازار این محصولات نیز به خاطر دشواری فرایند تولیدشان با کمبود روبرو باشد.

سامسونگ در حال حاضر ماهانه 39 هزار دستگاه نمایشگر OLED تولید می کند که تا سه ماهه نخست سال 2016 می تواند دو برابر شود. در اینجا توجه شما را به صحبت های لی چانگ هون مدیر اجرایی Samsung Display در این رابطه جلب می کنیم: ما مشکلاتمان در حوزه تولید را رفع کرده ایم و در نظر داریم که کانال های فروش OLEDهای خمیده را نیز توسعه دهیم تا نیاز بازار در این حوزه را برآورده نماییم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • F
    F | ۱۲ مرداد ۱۳۹۴

    واقعا سامسونگ و الجی تو نمایشگر پیشتاز هستن
    دمشون گرم همیشه تو نمایشگر پیشرفت داشتن
    ولی سامسونگ واقعا غول نمایشگره

مطالب پیشنهادی