ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نوکیا رسما از فروش 3.07 میلیارد دلاری سرویس HERE به یک کنسرسیوم آلمانی خبر داد

همانطور که انتظارش می رفت نوکیا امروز صبح خبر داد که سرویس نقشه های خود موسوم به HERE را به یک کنسرسیوم آلمانی متشکل از سه کمپانی Audi AG، BMW Group و Daimler AG می فروشد. این سرویس ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ | ۱۱:۰۰

همانطور که انتظارش می رفت نوکیا امروز صبح خبر داد که سرویس نقشه های خود موسوم به HERE را به یک کنسرسیوم آلمانی متشکل از سه کمپانی Audi AG، BMW Group و Daimler AG می فروشد.

این سرویس در ازای دریافت مبلغی در حدود 3.07 میلیارد دلار فروخته شده و پیش بینی می شود که قرارداد آن در سه ماهه نخست سال 2016 میلادی نهایی شود و پس از آن نیز نوکیا سود حاصل از این فروش را اعلام خواهد نمود.

با انتشار این خبر، این کمپانی فنلاندی تمرکز خود را روی خرید آلکاتل قرار خواهد داد که امید می رود این شرکت را به یکی از اصلی ترین ارائه کنندگان تکنولوژی شبکه بدل کند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

کمپانی های خودروساز تشکیل دهنده این کنسرسیوم نیز از HERE برای تحقق دنیایی بهره می گیرند که در آن، ماشین ها با استفاده از اطلاعات تولید شده در سرویس های نقشه، مسیر خود را خواهند یافت.

علاوه بر این، انتظار می رود که سرویس مذکور برای کاربران دستگاه های موبایل مبتنی بر پلتفرم های مختلف همچنان قابل دسترس باشد.

ناگفته نماند که سرویس HERE در نیمه نخست سال جاری میلادی درآمدی بالغ بر 606 میلیون دلار و سود عملیاتی 30.7 میلیون دلار را عاید نوکیا کرد. در سال گذشته نیز، کسب و کار نوکیا در حوزه نقشه ها درآمدی 1.07 میلیارد دلاری برای آن داشت اما به خاطر جریمه مالیاتی سنگینی که بر آن تحمیل گردید، با زیان عملیاتی 1.36 میلیارد دلاری همراه بود.

Rajeev Suri رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل نوکیا در این رابطه گفت: ما با این اقدام مرحله نهایی تغییر شکل نوکیا را به انجام رساندیم. پیشتر نیز شبکه های زیمنس نوکیا را یکپارچه سازی کرده بودیم، بخش تولید دستگاه های موبایل خود را به فروش رساندیم و حالا قراردادی را در مورد HERE به امضا رسانده ایم که به باورمان بهترین قدم برای سهامداران، مشتریان و کارکنان شرکت خواهد بود. ما در ادامه سعی داریم که تمرکز خود را روی ادغام شدنمان با آلکاتل قرار دهیم و تردیدی نیست که پس از نهایی شدن این قرارداد نوکیا یک شرکت احیا شده خواهد بود که پیشرفته ترین تکنولوژی ها و سرویس های شبکه دنیا را در اختیار دارد.

Sean Fernback مدیر سرویس HERE نیز گفت من باور دارم که اعلام خبر امروز نتایج بسیار خوبی برای سرویس HERE، مشتریان و کارکنانش خواهد داشت. ساختار مالکیتی جدید HERE به ما امکان می دهد که استراتژی های خود را تسریع بخشیده و کسب و کارمان را گسترش دهیم و در جهت محقق نمودن اهداف خود که همانا تبدیل شدن به شرکت پیشتاز در زمینه نقشه است، بیشتر از قبل تلاش نماییم.

تا زمان عقد این قرارداد سرویس HERE و همه 6454 نفر کارمند آن زیر چتر مسئولیت نوکیا قرار خواهند داشت و پس از فروخته شدنش، نوکیا می ماند و کسب و کارش در زمینه شبکه و بخشی به نام Nokia Technologies. این واحد قرار است که روی توسعه تکنولوژی های پیشرفته و اخذ مجوز برای این فناوری ها تلاش کند.

علاوه بر این، انتظار می رود که این شرکت از سال 2016 میلادی مجددا طراحی و ساخت اسمارت فون هایش را براساس مفاد قرارداد فروش بخش Nokia Devices and Services به مایکروسافت از سر بگیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (21 مورد)
  • saeed_ebrahimi
    saeed_ebrahimi | ۱۲ مرداد ۱۳۹۴

    بهتر یود تیتر می زدید که ، گام بلند صنعت خودرو سازی به جلو ...

    مرسی دیجیاتو.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی