ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ویندوز ۱۰ ممکن است مشغول استفاده مخفیانه از پهنای باند اینترنت شما باشد

مایکروسافت ویندوز ۱۰ را در هفت مرداد ماه به صورت رسمی وارد بازار نمود و ضمناً آن را به صورت یک ارتقا رایگان برای افرادی که تا پیش از این از ویندوز ۷ و ۸.۱ ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ | ۱۹:۰۰

مایکروسافت ویندوز ۱۰ را در هفت مرداد ماه به صورت رسمی وارد بازار نمود و ضمناً آن را به صورت یک ارتقا رایگان برای افرادی که تا پیش از این از ویندوز ۷ و ۸.۱ به شکل قانونی استفاده می بردند نیز عرضه کرد و این دسته از کاربران می توانستند سیستم عامل جدید را به راحتی دانلود و سپس نصب نمایند.

باید اعتراف کرد مدیریت نمودن حجم بالایی از تقاضا برای بارگذاری ویندوز ۱۰ ابداً کار آسانی محسوب نمی شود و این موضوع برای کمپانی ساکن ردموند چالش بسیار بزرگی بوده که البته آنها تا به امروز توانسته اند آن را با موفقیت از سر بگذرانند.

کمپانی مایکروسافت برای اینکه بر چالش پیش تر اشاره شده غلبه نماید شیوه های خاص و مختلفی را اتخاذ کرده که از جمله ی آنها می توان به راهکار اشتراک گذاری همانند سرویس های تورنت اشاره نمود. بدین ترتیب که کامپیوتر فردی که فایل های به روز رسانی ویندوز ۱۰ را دریافت نموده قادر است آن را با سایر سیستم هایی متقاضی دریافتش به اشتراک بگذارد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

قابلیتی که امکان به اشتراک گذاری به روز رسانی ویندوز ۱۰ و همچنین سایر آپدیت های مرتبط به این سیستم عامل را روی شبکه های محلی و اینترنت فراهم می آورد WUDO نام داشته و به عقیده ی کارشناسان فنی شیوه ای کارآمد برای مدیریت کردن ترافیکی ۴۰ ترابیت بر ثانیه ای بوده است.

WUDO همانگونه که پیش تر اشاره گشت روشی کاملاً مشابه اشتراک گذاری فایل ها از طریق سرویس های تورنت دارد؛ تحت این ویژگی تقاضای کاربران برای دریافت ویندوز ۱۰ و به روز رسانی های مربوطه اش به سایر کامپیوترهایی که آپدیت های مذکور را دریافت کرده اند هدایت گشته و سپس کامپیوترهای یاد شده به درخواست های دریافتی پاسخ داده و فایل های مورد نیاز را با آنها به اشتراک می گذارند.

این راه حل هوشمندانه باعث می شود مایکروسافت و سرورهایش فشار کمتری را متحمل گشته و در عوض بخشی از بار خدمات دهی بر روی دوش مصرف کنندگان انتقال یابد.

در این بین نکته ی مهم اینجاست WUDO بدون اجازه ی کاربران و به صورت پیش فرض فعال بوده و از پهنای باندشان استفاده می نماید، لذا اگر کامپیوتر شخصی خود را به ویندوز ۱۰ ارتقا داده اید و احساس می نمایید میزان مصرف حجم اینترنت شما افزایش یافته، بعید نیست که همین قابلیت عاملش باشد.

چگونه WUDO را غیر فعال کنیم

windows10-update

  • در منوی استارت به سراغ گزینه ی Settings بروید
  • گزینه Update and Security را انتخاب کنید
  • در بخش Windows Update گزینه ی Advanced Options را انتخاب کنید
  • از قسمت Choose How Updates are Installed گزینه Choose how updates are delivered را برگزینید
  • در پایین بخش Update from More than One Place یک دکمه وجود دارد، آن را در وضعیت Off قرار دهید

گفتنیست مایکروسافت در بیانیه ای رسمی و در پاسخ به پرسش رسانه ها در این رابطه، اظهار داشته: "ویژگی WUDO سبب می شود دریافت به روز رسانی ها برای قشری که دارای اینترنت ناپایدار و یا محدود هستند آسان تر گردد. از سوی دیگر کامپیوترهایی نیز که در حال ارائه ی فایل ها به سایر کاربران به سر می برند خللی در ارتباطشان با شبکه پیش نخواهد آمد، زیرا برای میزان پهنای باندی که جهت آپلود استفاده می شود محدودیت معینی تعریف شده است."

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (36 مورد)
  • رضا
    رضا | ۸ آذر ۱۳۹۴

    http://www.shatel.ir/bit-or-byte/default.loco

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی