ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپل قصد دارد فعالیتش را به عنوان یک اپراتور مجازی نیز آغاز نماید

احتمال می رود که اپل در آینده نه چندان دور سرویس تلفنی مختص به خود را در کنار آیفون به کاربرانش ارائه نماید. براساس گزارش تازه بیزنس اینسایدر، این کمپانی مشغول تست نوعی سرویس MVNO است ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ | ۱۱:۰۰

احتمال می رود که اپل در آینده نه چندان دور سرویس تلفنی مختص به خود را در کنار آیفون به کاربرانش ارائه نماید. براساس گزارش تازه بیزنس اینسایدر، این کمپانی مشغول تست نوعی سرویس MVNO است (به معنای اپراتور شبکه مجازی موبایل که براساس آن، مدیریت شبکه بر عهده اپل خواهد بود و برای ارائه اش از شبکه های بیسیم شرکت های مخابراتی معتبر نظیر AT&T و اسپرینت بهره می گیرد).

در گذشته نیز شواهدی به دست آمده بود که نشان می داد اپل خواستار راه اندازی نوعی سرویس شبکه مجازی موبایل است اما حالا بیزنس اینسایدر گزارش داده که کمپانی مورد بحث پروسه تست سرویس مذکور را در خاک آمریکا آغاز کرده.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

براساس این گزارش، شرکت یاد شده مشغول رایزنی برای عقد قراردادهایی است که امکان تست این شبکه مجازی را در اروپا فراهم خواهد کرد. این گزارش نشان می دهد که سرویس مذکور احتمالا از خدمات ارائه شده توسط اپراتورهای مختلف بهره می گیرد و برای ارائه سرویس هر چه بهتر به کاربران، آنها را میان این شبکه ها جابجا می کند.

البته در نظر داشته باشید که سرویس تلفنی اپل به این زودی ها راه اندازی نخواهد شد و حتی با در نظر داشتن اینکه این کمپانی هم اکنون مشغول تست سرویس مذکور است و تصمیم دارد که آن را ارائه نماید، آنطور که بیزنس اینسایدر گزارش داده، راه اندازی کامل آن به پنج سال زمان یا مدت بیشتری نیاز دارد.

در این گزارش به نقل از منابع مخابراتی ذکر شده است که راه اندازی این سرویس اجتناب ناپذیر خواهد بود و در این صورت پیش بینی می شود که در آینده نه چندان دور اطلاعات و خبرهای بیشتری در موردطرح های اپل به گوش برسد. گفتنی است که اهالی کوپرتینو از هرگونه اظهار نظر در رابطه با این موضوع خودداری کرده اند.

به احتمال زیاد اپل برای راه اندازی یک سرویس مجازی تصمیم گرفته که دنباله رو گوگل باشد. اگر خاطرتان باشد غول جستجوگر دنیا اخیرا از آغاز به کار پروژه ای تحت عنوان Fi خبر داد؛ نوعی سرویس تلفنی مجازی که در اختیار دارندگان نکسوس 6 قرار داده می شود.

اما گوگل با اعمال این محدودیت (یعنی ارائه سرویس مذکور صرفا به کاربران نکسوس 6) توانسته که جمع کاربران خود را کوچک نگه دارد.

در مقابل، اگر این شرکت بتواند سرویس یاد شده را در مقیاس بزرگ تری عرضه کند آنگاه دیگران کاربران موبایل های اندرویدی نیز امکان استفاده از آن را خواهند داشت.

اما ارائه این سرویس برای گوگل نیز سودمند خواهد بود چراکه به لطف آن می تواند تجربه استفاده از اندروید را به میزان بیشتری تحت کنترل خود در بیاورد و دیگر نگران افزوده شدن نرم افزارهای اضافه یا تاخیر در ارائه آپدیت به خاطر اهمال اپراتورهای مخابراتی نباشد.

با این همه، اپل با چنین مشکلاتی دست و پنجه نرم نمی کند و در عوض به لطف این سرویس می تواند کنترل بیشتری بر تجربه کار با آیفون داشته باشد. به این ترتیب کمپانی مذکور همچنین می تواند درآمد عظیم خود از حوزه موبایل را نیز گسترش دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • Juan Rodriguez
    Juan Rodriguez | ۱۳ مرداد ۱۳۹۴

    اگه اپل میخواد از این سرویس هم مثل آیفون درآمد کسب کنه و حاشیه سود بالا داشته باشه پیشنهاد میکنم مدل تجاری خودش و سایر اپراتورهای امریکایی رو بیخیال بشه و یه تیم بفرسته ایران و از اپراتورهای خودمون مشاوره بگیره و الگوبرداری کنه. مثلا بسته های اینترنتی اپلینو (۵ گیگ حجم روی بستر LTE با سرعت 100 kb/s که دهن خودتم سرویس کنی تا آخر ماه فقط یک گیگش رو مصرف میکنی)

  • اَلِــــــــکــــــس
    اَلِــــــــکــــــس | ۱۳ مرداد ۱۳۹۴

    یعنی ایران هم پشتیبانی میشه؟ یا نه؟!

    بی_طرف

    • Juan Rodriguez
      Juan Rodriguez | ۱۳ مرداد ۱۳۹۴

      برای ارائه این سرویس باید با اپراتورهای موبایل همکاری کنه و از شبکه اونها استفاده کنه. به نظرت ایراندزد و راهزن اول با اون اینترنت زپرتی میتونن انتظارات اپل رو برآورده کنن؟ اگر هم بتونن به نظرت میان این سیستم چاپیدن رو با کسی شریک بشن؟ ما هنوز تو حسرت ارائه رسمی خود گوشیهای موبایل مثل بقیه دنیا موندیم، شما چه توقعاتی داری... ماستتو بخور!

      • بــــی طَـــرَف
        بــــی طَـــرَف | ۱۳ مرداد ۱۳۹۴

        بزرگوار، یه سوال پرسیدم! شما با این {رفتارت} توقع داری تو این نمایندگی هم بزنن!؟

        • Juan Rodriguez
          Juan Rodriguez | ۱۳ مرداد ۱۳۹۴

          بنده توهینی نکردم عزیزان. اون ماستتو بخور هم برگرفته از فیلم مارمولکه. این همه منفی واسه چی؟؟؟ اگه سوءتفاهم شده عذر میخوام.

          • بــــی طَـــرَف
            بــــی طَـــرَف | ۱۳ مرداد ۱۳۹۴

            مارمولکو دیدم. ولی جای همچین تیکه ای نبود واقعا

            نه عزیز هیچ مشکلی نیس ;-) مثبتش کردم. پدر کشتکی با کسی ندارم اینجا همه دوستیم.

مطالب پیشنهادی