ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

براساس گزارشات اپل همچنان سهم اندروید از بازار تلفن های هوشمند در آمریکا را می بلعد

روز گذشته خبری را منتشر کردیم که نشان می داد شیائومی بار دیگر صدرنشین جدول پرفروش ترین های تلفن همراه در بازار چین شده و اپل نیز به جایگاه سوم این جدول سقوط کرده است اما ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ | ۱۲:۰۰

روز گذشته خبری را منتشر کردیم که نشان می داد شیائومی بار دیگر صدرنشین جدول پرفروش ترین های تلفن همراه در بازار چین شده و اپل نیز به جایگاه سوم این جدول سقوط کرده است اما ظاهرا اوضاع برای این کمپانی آمریکایی در کشور خودش چندان هم بد نیست و با سرعت باورنکردنی در حال بازگشت به روزهای اوجش است.

براساس جدیدترین اطلاعات منتشر شده از سوی comScore، اپل موفق شده در طول بازه زمان سه ماهه منتهی به می، از رقبای خود در حوزه موبایل پیشی بگیرد.

طبق جدیدترین اطلاعات منتشر شده از سوی این منبع، از میان 189.7 میلیون مشترک موبایل در خاک آمریکا در حدود 43.5 درصد از آنها از آیفون استفاده می کنند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

در حالی که سهم اپل از بازار تلفن های هوشمند آمریکا نسبت به سه ماهه منتهی به فوریه حدودا 1.8 درصد افزایش را نشان می دهد، اوضاع برای اندروید به هیچ وجه خوب نبوده و سهم آن با افتی 0.7 واحدی به 52.1 درصد تنزل پیدا کرده است.

دو رقیب اصلی صنعت موبایل دنیا یعنی اندروید و iOS حالا مجموعا در حدود 95.6 درصد از بازار موبایل آمریکا را به خود اختصاص داده اند.

ویندوز فون اما به سقوط خود ادامه می دهد و ابن بار ظاهرا این افت شیب اندک تندتری پیدا کرده و سهم آن را از 3.5 درصد به 3 درصد از زمان انتشار آخرین گزارش در این رابطه رسانده است.

اوضاع برای بلک بری هم به هیچ وجه مساعد نیست و در بازه زمانی مشابه، سهم این شرکت از بازار موبایل آمریکا از 1.8 درصد به 1.3 درصد تنزل پیدا کرده است. سیمبین اما، ظاهرا تنها زنده است و فقط 0.1 درصد از سهم بازار این کشور پهناور را به خود اختصاص داده و می شود گفت که اصلا در آن حضور ندارد.

گزارش اخیر  comScore همچنین نشان می دهد که سامسونگ نتوانسته با عرضه سری موبایل های گلکسی S6 در بازار آمریکا، شهروندان این کشور را با خود همراه کند و صرفا توانسته 0.1 دیگر از کاربران آمریکایی را جذب نماید.

دیگر تولید کنندگان مطرح اسمارت فون نیز سهم خود از بازار این کشور را در سه ماهه گذشته از دست داده اند. برای نمونه الجی با در اختیار داشتن 8.2 درصد (با افتی 0.1 درصدی) و موتورولا با 4.9 درصد (با افتی 0.2 درصدی) به ترتیب در جایگاه های سوم و چهارم قرار دارند و اچ تی سی نیز با در اختیار داشتن 3.5 درصد (با افت 0.3 درصدی) جایگاه پنجم این جدول را به خود اختصاص داده است.

comScore همچنین برآوردی از عملکرد محبوب ترین اپلیکیشن ها در خاک آمریکا انجام داده که براساس آن مسنجر فیسبوک همچنان سیر صعودی پیشرفت خود را ادامه می دهد و حالا 52.4 درصد از سهم بازار رسانه ای آمریکا برای کاربران بالای 18 سال را به خود اختصاص داده است. براساس این گزارش در حدود 70.2 درصد از کاربران موبایل در خاک آمریکا از فیسبوک استفاده می کنند و 59.1 درصد هم کاربر یوتوب هستند.

اما باز گردیم به بازار اسمارت فون های ایالات متحده آمریکا؛ در این بازار هنوز مشخص نیست که آیا اپل می تواند با ارائه نسل جدیدی از آیفون، اندروید گوگل را کنار زده و به جایگاه نخست جدول صعود نماید یا خیر؟

البته این را هم نباید از یاد برد که موبایل های سری S اپل معمولا بهبود قابل توجهی نسبت به نسخه پیشین خود ندارند، با این حال شایعات حکایت از آن دارند که آیفون 6S و آیفون 6S پلاس همراه با پیشرت های قابل توجهی عرضه می گردند که از آن جمله می توان به پنل نمایشگر بهره مند از تکنولوژی فورس تاچ، چیپست سریعتر، 2 گیگابایت رم (انتظاری که مدت هاست از سوی کاربران آیفون مطرح می گردد) و دوربین ثانویه 5 مگاپیکسلی در قسمت جلوی بدنه اشاره نمود.

comScore-the-state-of-the-US-smartphone-marketcomScore-the-state-of-the-US-smartphone-market (1)

comScore-the-state-of-the-US-smartphone-market (2)

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • m
    m | ۱۳ مرداد ۱۳۹۴

    اﭘﻞ اﮔﻪ ﺧﻴﻠﻲ اﺩﻋﺎﺷﻪ ﻧﺴﺨﻪ ﻫﺎﻱ 199 ﺩﻻﺭﻳﺸﻮ ك ﺑﺎ ﻗﻴﻤﺖ ﻳﻪ ﺟﻔﺖ ﻛﻔﺶ ﺑﺮاﺑﺮﻱ ﻣﻲ ﻛﻨﻪ ﺭﻭ ﻭاﻗﻌي ﻛﻨﻪ... اﺻﺎ ﭼﻨﻴﻦ ﻗﻴﺎﺳﻲ ﻣﻀﺤﻜﻪ...

  • فرید
    فرید | ۱۳ مرداد ۱۳۹۴

    حالا اگه این آمار برای ایران بود :
    1-هوآوی
    2-سامسونگ
    3-سونی
    4-اپل

    در قسمت نرم افزار ها هم :
    1-تلگرام :))
    2-تانگو
    3-لاین
    4-واتس اپ
    5-تانگو
    6-اینستاگرام

  • abbasalim
    abbasalim | ۱۳ مرداد ۱۳۹۴

    جالبه تو این 15 برنامه نه واتساپ نه ویچت نه تلگرام هیچکدوم نیست

  • pooya note
    pooya note | ۱۳ مرداد ۱۳۹۴

    می بلعد؟؟

    تو هر سایتی یه چی نوشته.2 شب پیش آندروید بلعیده بودااا

مطالب پیشنهادی