ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

نخستین داروی تولید شده با پرینترهای سه بعدی مجوز سازمان غذا و داروی آمریکا را دریافت کرد

ممکن است پیشتر خبر تولید تجهیزات مختلف با استفاده از پرینترهای سه بعدی به گوشتان خورده باشد اما طولی نخواهد کشید که داروهای تولید شده با استفاده از این دستگاه ها را هم در داروخانه ها ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ | ۱۵:۰۰

ممکن است پیشتر خبر تولید تجهیزات مختلف با استفاده از پرینترهای سه بعدی به گوشتان خورده باشد اما طولی نخواهد کشید که داروهای تولید شده با استفاده از این دستگاه ها را هم در داروخانه ها ببینید.

براساس خبری که اخیرا منتشر گردیده، سازمان غذا و داروی آمریکا نخستین داروی تولید شده با استفاده از پرینترهای سه بعدی را تایید کرده است.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

این دارو شکلی متخلخل دارد و به همین دلیل بدون آنکه بلعیدنش برای بیمار دشوار باشد می تواند دز بسیاری بالایی را به بدن فرد برساند (گاهی اوقات تا 1000 میلی گرم) و تنها کاری که مصرف کنندگان باید انجام دهند این است که با استفاده از یک نوشیدنی آن را مانند هر قرص دیگری ببلعند.

این قرص که Spritam نام دارد تا سه ماهه نخست سال 2016 وارد بازار نخواهد شد و از آن زمان به بعد نیز تنها با تجویز پزشک قابل دریافت است اما انتظار می رود مشکل بعیدن قرص را برای بسیاری از بیماران که با داروهای معمولی مشکل دارند حل نماید.

همانطور که تایید خواهید کرد، برخی از کودکان، سالمندان و به طور خلاصه افرادی که مشکل بلعیدن دارو دارند معمولا به صورت منظم داروهایشان را مصرف نمی کنند اما داروی پرینت شده کمپانی Aprecia می تواند این مشکل را تا حدود زیادی مرتفع نماید و در نتیجه وقفه های خطرناکی که ممکن است به خاطر مصرف نکردن دارو در پروسه درمان افراد رخ دهد نیز دیگر وجود نخواهند داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • اسمیگل
    اسمیگل | ۱۳ مرداد ۱۳۹۴

    چاپ سه بعدی داره همه جا رخنه میکنه

مطالب پیشنهادی