ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بررسی اسپیکر و هدفون

بررسی دیجیاتو: اسپیکر هوشمند Sony BSP60

بعضی ها برای این که بتوانند یک محصول معمولی را دوباره به چرخه فروش برگردانند و از آن سود ببرند، دست به کارهای عجیبی می زنند. مثلاً مدتی موبایل‌ هایی آمدند که آنتنشان مثل رادیو ...

عماد ساعدی
نوشته شده توسط عماد ساعدی | ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ | ۲۲:۰۰

بعضی ها برای این که بتوانند یک محصول معمولی را دوباره به چرخه فروش برگردانند و از آن سود ببرند، دست به کارهای عجیبی می زنند. مثلاً مدتی موبایل‌ هایی آمدند که آنتنشان مثل رادیو و تلویزیون های قدیمی بیرون می آمد و می‌ شد با آن ها تلویزیون تماشا کرد، یا موبایل هایی که نمایشگر سه بعدی داشتند که البته خیلی زود از رده خارج شدند. کاری به خوب یا بد بودنش نداریم. به هر حال انسان موجودی کنجکاو و همواره به دنبال تجربه چیزهای جدید است.

سونی با اسپیکر همه کاره جدیدش آمده تا این تجربه را به اوج برساند. اسپیکر هوشمند بلوتوث سونی، طیف وسیعی از امکانات از جمله نمایش ساعت، پخش موسیقی، نمایش آب و هوا و فرمان های صوتی دارد که آن را از دیگر اسپیکرهای قابل حمل متمایز می سازد.

اگر این ها برایتان کافی نیستند، باید بدانید که این اسپیکر می تواند فضای میزتان را با نورهای رنگارنگش حسابی شاد کند و حتی با آهنگ برایتان برقصد. ژاپنی ها جدیدترین فناوری ها را در این اسپیکر به کار گرفته اند و شاید بتوان اسپیکر BSP60 را یکی از اولین قدم های کوچک برای ورود گسترده ربات ها به زندگی مان دانست.

در ادامه مطلب، به بررسی امکانات و کیفیت صدای اسپیکر جدید سونی می پردازیم. با دیجیاتو همراه باشید.

طراحی

SONY SPEAKER BSP60 (11)

ابتدا که اسپیکر را از جعبه بیرون آوردیم، فکر کردیم کروی است؛ گفتیم «چه خوب! می توانیم با این بولینگ هم بازی کنیم.» ولی کمی که آن را برانداز کردیم متوجه شدیم بدنه اسپیکر، کاملاً کروی نیست. دو قسمت دایره ای روی بدنه وجود دارند که دارای گوشه هستند و تقریباً تمام جذابیت اسپیکر BSP60 در آن ها خلاصه می شود. در ادامه، بیشتر در مورد این دایره ها خواهید خواند.

بدنه اسپیکر از جنس پلاستیک و به رنگ مشکی براق است و ظاهری بسیار زیبا و خیره کننده دارد. یک طرف آن لوگوی سونی و درگاه شارژ USB و در طرف دیگر، نمایشگر سیاه و سفید اسپیکر قرار دارد که سونی آن را به گونه ای طراحی کرده که اگر خاموش باشد، به سختی متوجه اش خواهید شد. در بالا هم نشان NFC قرار دارد که با نزدیک کردن تلفن هوشمندتان به آن، می توانید به آسانی دو دستگاه را جفت کنید.

طراحی اسپیکر BSP60 جذاب است؛ ما را به یاد اسباب بازی های دیجیمون می اندازد.

طراحی اسپیکر BSP60 جذاب است؛ ما را به یاد اسباب بازی های دیجیمون می اندازد. بعضی ها هم می گویند که طراحی آن از دی جی معروف، Dead Mouse  الهام گرفته شده است. به هر حال، طراحی بامزه و ربات گونه ای دارد که نسبت به دیگر اسپیکرها کاملاً متفاوت است.

SONY SPEAKER BSP60 (2)

اما نمی دانیم مشکل از کجاست که وقتی اسپیکر را در دست گرفتیم، حس خوب همیشگی سونی را نداشت. علاوه بر این، روی بدنه خطوط اتصال بخش های مختلف آن دیده می شوند در حالی که انتظار می رود چنین محصول رده بالایی، بدنه یک تکه داشته باشد.

SONY SPEAKER BSP60 (16)

زیر اسپیکر هم از قسمت های جالب آن است. 2 چرخ و 2 غلتک در این قسمت قرار دارند که BSP60 به کمک آن ها حرکت می کند. دکمه پاور و جفت کردن اسپیکر هم در این قسمت قرار گرفته که به صورت یک کلید اسلایدی طراحی شده است.

این اسپیکر دارای قطری معادل 10 سانتی متر است و فضای زیادی روی میز شما اشغال نمی کند. وزن آن نیز به 349 گرم می رسد. اسپیکر بلوتوث BSP60 سونی تنها در رنگ مشکی عرضه شده است.

اتصال

SONY SPEAKER BSP60 (9)

برای وصل کردن اسپیکر به موبایل یا تبلت 2 راه وجود دارد: NFC یا بلوتوث. NFC برای وصل کردن سریع و بدون تنظیمات دستی، و بلوتوث برای اتصال دستی به کار می رود. اولین مشکل همینجا پیدا شد. عدم پشتیبانی از کارت حافظه و درگاه جک 3.5 میلی متری یک عیب به شمار می رود. تازه اگر بخواهیم مهربان باشیم، می توانیم از کارت حافظه صرف نظر کنیم اما از جک 3.5 میلی متری به هیچ عنوان.

اتصال اسپیکر به موبایل هم در حالت عادی امکان پذیر است و هم از طریق اپلیکیشن مخصوص آن که Sony Smart BT Speaker نام دارد. اگر بدون اپلیکیشن با اسپیکر کار کنید، تنها می توانید با آن به موسیقی گوش دهید و فقط با اپلیکیشن است که می توانید به امکانات آن دسترسی پیدا کنید.

SONY SPEAKER BSP60 (12)

بعد از اتصال، نمایشگر جادویی اسپیکر از داخل بدنه شیشه ای به همراه چهار دکمه لمسی اطراف آن روشن می شوند. نمایشگر اسپیکر در حالت آماده به کار، ساعت را نشان می دهد؛ ساعتی که تمی مشابه ساعت موبایل های سونی دارد. نواری نیز در بالای ساعت قرار دارد که اطلاعاتی از جمله میزان باتری و وصل بودن اسپیکر به تلفن هوشمند را نشان می دهد.

SONY SPEAKER BSP60 (8)

نکته جالب در مورد نمایشگر تک رنگ LED اسپیکر هوشمند سونی این است که به خاطر کنتراست بی نهایتش، رنگ مشکی با خلوص کامل نشان داده می شود و این یعنی مرزی بین نمایشگر و بدنه مشکی این توپ دوست داشتنی مشاهده نمی کنید. از آنجایی که پنل نمایشگر تخت است، کمی عقب تر از سطح بدنه قرار دارد و با عمق نشان داده می شود. همین که نمایشگر از داخل بدنه خودنمایی می کند، باعث می شود جادویی به نظر برسد.

موسیقی

SONY SPEAKER BSP60 (7)

نوبت به بحث در مورد کیفیت صدای اسپیکر می رسد. دکمه Play را زدیم و مهمانی را شروع کردیم. اما مهمانی هنوز شروع نشده، تمام شد. سونی آنقدر به ظاهر اسپیکر رسیده که از باطن آن غافل شده است. کیفیت صدا اصلاً در حدی نبود که انتظار داشتیم. اسپیکر BSP60 علاوه بر کیفیت صدای پایین، باس کم، دینامیک (گستره صدایی) محدود، شفافیت کم و صدای گرفته ای دارد. جزئیات موسیقی هم در آن میان گم می شوند.

مهمانی هنوز شروع نشده، تمام شد. سونی آنقدر به ظاهر اسپیکر رسیده که از باطن آن غافل شده است.

اگر یک خوره موسیقی هستید، به هیچ عنوان نمی توانید روی صدایش حساب کنید. ولی اگر اسپیکری می خواهید که فقط بتوانید چیزی با آن بشنوید، کارتان را راه می اندازد. در حین پخش موسیقی نیز می توانید از طریق دکمه های لمسی و نمایشگر اسپیکر، موسیقی و سطح صدای آن را کنترل کنید.

SONY SPEAKER BSP60 (1)

البته ژاپنی ها سعی کرده اند با تردستی هایشان، مشکل کیفیت صدا را در نظر شما کمرنگ سازند. با شروع پخش موسیقی، دو دایره بالای اسپیکر به آرامی به سمت بیرون باز، و بلندگوها تازه بیدار می شوند. در این حالت، اسپیکر ظاهری مثل یک موش خوشحال پیدا می کند. چراغ هایی در زیر این دایره ها قرار دارند که در حین پخش موسیقی، با رقص نور رنگارنگشان، آهنگ را همراهی می کنند. از طریق اپلیکیشن می توانید حالت رقص اسپیکر را هم فعال سازید تا در حین پخش موسیقی با حرکات خود، شما را سرگرم کند.

پیشنهاد می کنیم ویدیوی رقصیدن این اسپیکر با مزه را از دست ندهید:

 

دستورات صوتی

SONY SPEAKER BSP60 (20)

اسپیکر بلوتوث BSP60 دارای یک میکروفون است و قابلیت دریافت دستورهای صوتی و استفاده به عنوان هندزفری برای مکالمه تلفنی را دارد. دستورهای صوتی تنها با نصب کردن اپلیکیشن مخصوص Voice Control روی موبایل شما فعال خواهند شد و اسپیکر خودش توان پردازش آن ها را ندارد.

این اپلیکیشن از دستورات مختلفی پشتیبانی می کند و می توانید با آن به مواردی مثل آب و هوا، تنظیم زنگ هشدار، تنظیم شمارشگر معکوس، پخش موسیقی، برقراری تماس و ... دسترسی داشته باشید. البته تنظیم زنگ هشدار از داخل اپلیکیشن Sony Smart BT Speaker هم امکان پذیر است.

برای فعال کردن دستیار صوتی اسپیکر، می توانید دکمه لمسی گوشه بالا سمت راست را لمس یا از عبارت «OK, Speaker» استفاده کنید. توجه داشته باشید که اپلیکیشن Voice Control سونی با بعضی از موبایل های ال جی از جمله نکسوس 5، G3، G2 و G Flex ناسازگار است. این دستیار صوتی از زبان های انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، اسپانیایی و ... پشتیبانی می کند.

جمع بندی

SONY SPEAKER BSP60 (17)

سونی مجموعه ای از امکانات متنوع را در اسپیکری زیبا جمع آوری کرده است. اسپیکر BSP60 از تکنولوژی بالایی بهره می برد و در نوع خودش بی نظیر است. اما کاربرد آن بیشتر برای سرگرمی و زیباتر ساختن فضای میز شما است و نمی توانید روی صدای آن حساب باز کنید. با این حال، دستگاه سرگرم کننده و جالبی است. نمایش ساعت، رقص نور، دستورات صوتی و قابلیت استفاده به عنوان هندزفری از جمله امکانات جانبی این اسپیکر به شمار می روند که بیشتر از قابلیت اصلی اسپیکر، یعنی پخش موسیقی به آن ها پرداخته شده است.

اسپیکر BSP60 با قیمت 220 پوند (355 دلار) عرضه شده است.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (34 مورد)
  • MAZIYAR.NINJA
    MAZIYAR.NINJA | ۴ خرداد ۱۳۹۶

    عالیییییییی

  • محمد حسین
    محمد حسین | ۱۵ دی ۱۳۹۴

    این اسپیکر تو بازار ایران هست؟

  • یونس میرزایی
    یونس میرزایی | ۱۳ شهریور ۱۳۹۴

    به این قشنگی هست بعدا صداش خوب نیس!!!

  • علی
    علی | ۲۳ مرداد ۱۳۹۴

    خخخخخ این چشم بادومی ها مردم جهان رو بلا نسبت خر فرض کردن آخه مومن کی میاد 355 دلار بده به همچین اسپیکر فسقلی، این اسپیکر رو همش باید حواست باشه که قل نخوره خخخخ

  • مهمان ناخوانده
    مهمان ناخوانده | ۱۶ مرداد ۱۳۹۴

    چقدر شبیه نکسوس کیو هستش.در واقع کپی اونه ظاهرش.حالا یه فن سونی بیاد با من کل بندازه.حیف که ماله مایکروسافت نیس وگرنه دلم واسه بحث با دیوان تنگ شده.(شوخی)

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی