ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نخست وزیر مالزی پیدا شدن تکه های هواپیمای MH370 را تایید کرد

نخست وزیر مالزی، نجیب رازک، امروز پس از 17 ماه جستجو و تحقیق، پیدا شدن تکه های هواپیمای گمشده MH370 را در جزیره Réunion، واقع در بخش شرقی  ماداگاسکار تایید کرد. هواپیمایی که قرار بود از ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ | ۱۱:۰۰

نخست وزیر مالزی، نجیب رازک، امروز پس از 17 ماه جستجو و تحقیق، پیدا شدن تکه های هواپیمای گمشده MH370 را در جزیره Réunion، واقع در بخش شرقی  ماداگاسکار تایید کرد. هواپیمایی که قرار بود از کوالالامپور به سمت پکن پرواز کند، به یک باره تغییر جهت می دهد و به سمت جنوب قاره آفریقا پرواز می کند.

آخرین باری که رادارها، حرکت هواپیما را به ثبت رسانده اند، MH370 مسیر خود را به سوی اقیانوس هند منحرف کرده بود. با این وجود، هنوز هواپیمای مذکور، صدها کیلومتر و تقریبا 30 درجه با مکانی که قطعه های آن یافت شده فاصله داشت.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

-1x-1

مارس سال گذشته، خطوط هواپیمایی 370 مالزی اعلام نمود که پرواز هواپیمای بویینگ 777، مشتمل بر 239 مسافر، به یک باره از رادار خارج شده. با کمک نهادهای بین المللی، جستجو بلافاصله آغاز گشت و منطقه ای وسیع در جنوب اقیانوس هند زیر و رو شد اما کوچک ترین مدرکی به دست نیامد.

جستجو ادامه پیدا کرد اما مقامات مالزی در ژانویه 2015 رسما اعلام کردند که احتمالا ناپدید شدن هواپیما به علت حادثه ای هوایی بوده و تمامی پرسنل و مسافرین جان خود را از دست داده اند. با این حال، تلاش برای یافتن هواپیما ادامه پیدا کرد.

هفته پیش، اهالی جزیره Réunion، متعلق به دولت فرانسه، متوجه تکه های عظیم فولادی در ساحل شدند. جزیره Réunion تقریبا 3700 کیلومتر با محلی که جستجو در آن ها پیگیری می شد فاصله داشت اما یافته های محلی بحث هواپیمای گمشده را دوباره مطرح نمود.

محققان استرالیایی، مالزیایی و فرانسوی هفته پیش بیان داشتند که تکه های پیدا شده به احتمال بسیار بالایی برای یک هواپیمای بویینگ 777 است اما برای تایید این مطلب، لازم بود تا قطعات به تولوز فرستاده شود و آزمایش های دقیق روی آن ها انجام گیرد.

در نهایت، محققین فرانسوی مهر تایید بر صحت گفته های پیشینن زدند. بویینگ 777 در پرواز کوالالامپور به پکن مورد استفاده قرار گرفته بود و تا به حال به جز این یک مورد، هیچ مورد سقوط دیگری از این سری هواپیما گزارش نشده.

نجیب رازک عنوان داشت که هنوز علت سقوط هواپیما مشخص نیست اما هر تلاشی لازم باشد، جهت پی بردن به این ماجرا به کار خواهند گرفت.

یافته های امروز، حدس و گمان دولت مالزی را تایید می کند. رازک یک هفته پس از گم شدن هواپیمای مالزی و بر اساس اطلاعات ماهواره ای، اعلام کرد که هواپیما احتمالا در قسمت جنوبی اقیانوس هند مفقود شده.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • Hossein Zamani
    Hossein Zamani | ۳۱ خرداد ۱۳۹۵

    ببینید مردم ما چقدر احمق هستن ... فقط فکره مسخره بازیو جلف بازی هستن...
    هواپیمایی با این عظمت مفقود شده شماها دنباله چوچانگید بسه خدایی...
    جوونای خارج چجوری فکر میکنن ما چجوری فکر میکنیم...
    به نظر من این هواپیما ربوده شده علتشم اینه که این هواپیما اگه بخواد سقوط کنه چرا تغییر مسیر میده اصلا چرا تیکه هاش میره اونور دنیا؟؟
    این هواپیمارو دزدیدن و دزدا ارتباطشونو با برج مراقبت قطع کردن و هواپیمارو هدایت کردن به سمتی که میخواستن . و اونو خواستن زوری فرود بیارن که موفق به این کار نشدن و هواپیما تیکه پار شده ...تیکه هاشم که تو دریا بوده دریا زده برده تو سواحل مختلف...
    (اصلا این هواپیما اون قدر سوخت نداشته که بخواد یه قاره رو دور بزنه...)

  • محمد
    محمد | ۱۵ مرداد ۱۳۹۴

    خدا کنه چوچانگ رو پیدا کنن:-D

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی