ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کمپانی HTC با زیان خالصی ۲۵۲ میلیون دلاری از برنامه هایش برای بهبود اوضاع در آینده می گوید

به نظر می رسد کمپانی HTC قرار نیست فرصتی برای تنفس و بازیابی مجدد خودش پیدا کند. گزارش های اولیه در ماه جولای که به دستاوردهای مالی این شرکت در سه ماهه دوم ۲۰۱۵ اشاره ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ | ۱۹:۳۰

به نظر می رسد کمپانی HTC قرار نیست فرصتی برای تنفس و بازیابی مجدد خودش پیدا کند. گزارش های اولیه در ماه جولای که به دستاوردهای مالی این شرکت در سه ماهه دوم ۲۰۱۵ اشاره داشتند، اوضاع را به شدت وخیم نشان می دادند و حالا آمار و ارقام های رسمی نیز همین موضوع را تائید می کنند.

اکنون کار به جایی رسید که HTC به جد قصد دارد کسب و کار خودش را ساده سازی نموده و موبایل هایی تولید کند که واقعاً مطابق نیاز و توقعات کاربران باشند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

شرکت تایوانی مورد بحث برای سه ماهه دوم ۲۰۱۵، از درآمدی ۱.۰۴۲ میلیارد دلاری، زیان خالصی معادل ۲۵۲ میلیون دلار تجربه کرده است. چیلیان چانگ، مدیر مالی HTC، در تماسی با تحلیل گران صحت گزارش مالی یاد شده را تائید نموده و گفته است فروش کمپانی متبوعش به این خاطر که افراد موبایل هایی با ظاهری جذاب تر و به روز تر از تولیدتشان می خواهند دچار افول گشته است.

در کنار تفاسیر بالا، برند تایوانی مذکور از سه ماهه پیشین و عدم فروش موفق در بازار چین نیز زخم هایی جدی بر پیکره اش نشسته و نام هایی همچون شیائومی و هوآوی با محصولات ارزان تر از حد معمول و میان رده شان مجالی را به تایوانی ها نداده اند. در همین راستا HTC می خواهد تا پیش از پایان سال جاری میلادی مجدداً موبایل هایی تازه را تولید و راهی بازار کند، تا حداقل قدری شرایط مالی اش را سر و سامان بخشد.

از گفته های آقای چانگ نیز بر می آید که شرکت وی قصد دارد بیش از پرچمداران و اسمارت فون های گرانقیمت بر روی محصولات میان رده و در محدوده ی مابین ۳۰۰ الی ۵۰۰ دلار سرمایه گذاری کرده و دیوایس های این بازه را تنوع بخشد.

وی افزوده است در شرایط کنونی نیاز به مدیریت و کاهش هزینه ها و ایجاد بهره وری بیشتر یک ضرورت محسوب می گردد؛ برخی منابع این صحبت ها را به احتمال تعدیل نیرو، بهبود ساختار تولید و موارد دیگری از این دست تعبیر کرده اند.

در کنار ایجاد تنوع در محصولات میان رده، کاهش و مدیریت هزینه های جاری و عملیاتی، HTC بنا دارد برای خروج از بحران وارد عرصه ها و کسب و کارهای تازه ای نیز بشود. شرکت مورد بحث هفته گذشته سرمایه گذاری ۱۰ میلیون دلاری را در یک کمپانی فعال در زمینه توسعه ی نرم افزارهای واقعیت مجازی با نام WEVR صورت داده و به صورت مضاعفی سعی می کند برنامه های هدست Vive خود را تا پیش از پایان سال به نقطه ی مطلوبی برساند.

حوزه ی گجت های پوشیدنی نیز از دیگر عرصه هایی است که می تواند با مدیریت صحیح به جولانگاهی ایده آل برای تایوانی ها بدل شود؛ البته HTC تا به امروز همه ی تلاش هایش در این دسته بندی به شکست منجر گشته، آنها برنامه ی عرضه ی دستبند سلامتی Grip را متوقف کردند و سال گذشته توسعه ی یک ساعت هوشند را نیز از دستور کار خود خارج نمودند.

مدیر مالی شرکت نیز خاطر نشان کرده که از تولید و توسعه ی گجت های پوشیدنی هوشمند دست نخواهند کشید و در همین راستا از تجربیات برخی شرکای تجاری شان همچون UnderArmor نیز استفاده خواهند برد.

مدیران HTC پیش بینی می کنند آثار سیاست های جدید تا انتهای سال جاری رویت نخواهند گشت و اندک اندک می توانیم بهبودهایی را در ابتدای سال آتی مشاهده نماییم، به همین علت نیز کمپانی تصمیم گرفته از سود و زیان خود در سه ماهه ی بعدی حرفی به میان نیاورد که قدری عجیب به نظر می رسد.

گفتنیست همانند HTC، ال جی نیز در بازار جهانی فروش موبایل شرایط مطلوبی نداشته، سامسونگ نتوانسته برآیندهای پیشین خود از فروش کهکشانی هایش را عملی کند و سونی موبایل هم با زیانی خالص و بزرگ روبرو بوده. سه کمپانی یاد شده دارای واحد های دیگر و درآمد زایی هستند که سبب می شوند کماکان بخش زیان ده یا ناموفق موبایل پابرجا بماند، اما عدم وجود چنین واحدهایی در HTC عامل اصلی است که آنها را در سراشیبی تند سقوط قرار داده و باید منتظر ماند و دید بازنگری در سیاست ها اوضاع را التیام خواهد بخشید یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • احسان
    احسان | ۱۶ مرداد ۱۳۹۴

    مطمعنا اچ تی سی به دوران اوج خودش برمیگیرده
    طراحی یک سری جدید میتونه مورد استقبال قرار بگیره
    من به هیچ وجه نمیتونم از طراحی و کیفیت صدای محشر سری one دل بکنم.

  • micro soft
    micro soft | ۱۵ مرداد ۱۳۹۴

    دوستان دو تا سوال من که وین10کرک. نصب کنم
    1میتونم اپدیت های ماهانه و...رو بگیرم یا اگه بگیرم سیستمم دی اکتیو و بلاک میشه و دوم میتونم از استور بهره ببرم؟

  • TURK
    TURK | ۱۵ مرداد ۱۳۹۴

    زیان خالصی ۲۵۲ میلیون دلاری !!!!!!!!!!!!

  • آیدین
    آیدین | ۱۵ مرداد ۱۳۹۴

    htc جاهایی عالی کار کرد که بقیه فقط خوب کار کردن .

    اشتباهش هم همین بود .
    باید این عالی بودنش رو جایی نشون میداد که بقیه توش بد بودن .
    با این حال امیدوارم موفق بشه هرچه سریعتر برگرده به اوج من تاحالا گوشی غیر Htc و نوکیا نداشتم Htc هم بخواد بره کنار دیگه تحملش سخته .

مطالب پیشنهادی