ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

7 ابزار شگفت انگیزی که انسان ها قدرت بخش آنها هستند

دنیایی که در آن زندگی می کنیم به وسیله الکتریسیته زنده است و تصور دنیا بدون این نیرو تقریبا غیر ممکن است. گذشت آن زمانی که روشنایی به سختی تامین می شد و ارتباطات بسیار ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ | ۲۳:۳۰

دنیایی که در آن زندگی می کنیم به وسیله الکتریسیته زنده است و تصور دنیا بدون این نیرو تقریبا غیر ممکن است. گذشت آن زمانی که روشنایی به سختی تامین می شد و ارتباطات بسیار محدود بود، ما به عصر ارتباطات قدم گذاشته ایم و می خواهیم روز به روز ایده های مان را گسترش دهیم.

اما یک مسئله کوچک را نباید در نظر گرفت، بدن انسان به خودی خود تولید کننده مقادیر بسیار بالایی از انرژی است و با کوچک ترین حرکت و یا حتی حرارت بدن خود می توانیم نیرویی تولید کنیم که جایگزین توربین های بزرگ شود.

کشورهای در حال توسعه گاهی اوقات از فناوری های ساده اما جالبی استفاده می کنند تا کمبود انرژی را در برخی مناطق جبران کنند و کشورهای پیشرفته نیز در صدد کاهش آلودگی های زیست محیطی هستند. پس چه چیزی بهتر از گجت ها و ابزارهایی که انرژی شان را از بدن ما می گیرند؟

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

1-rocking-knit-chair-1
این صندلی واقعا راهکار جالبی برای استفاده از انرژی مصرف شده ارائه می کند. خیلی ساده است، یک کتاب یا روزنامه بردارید و همانند تصویر فوق روی صندلی استراحت کنید، با هر حرکت صندلی روی پایه های قوس دار، انرژی مکانیکی تولید شده به دستگاهی در بالای سر شما منتقل می شود و این دستگاه به صورت خودکار شروع به بافتن یک کلاه گرم زمستانی می کند.
2-drumi-human-powered-washing-machine-1
قطعا با سطل آشغال هایی که درب شان با اشاره نوک پا باز می شوند برخورد داشته اید. البته آنچه در بالا می بینید سطل آشغال نیست و در حقیقت یک ماشین لباسشویی خودکار است. شیوه کار ان کاملا مشابه ماشین لباسشویی های عادی است، با این تفاوت که هیچ سیم برقی برای آن در نظر گرفته نشده. تنها باید با قدرت پای خود کار کنید و لباس های کثیف را شستشو دهید.
3-hollow-flashlight-powered-by-body-heat-1
باتری های یک بار مصرفی که پس از تمام شدن به زباله دان منتقل می شوند، سالانه 20 درصد از کل زباله های خطرناک آمریکا را شامل می شوند. اشتعال و انفجار یکی از دلایلی است که این ابزارها را خطرناک تلقی می کنند. چراغ قوه ها نیز جزو وسایلی هستند از باتری ها بهره می برند و این طرح دانش آموزی که حرارت دست را جایگزین باتری کرده، می تواند طرحی آینده نگرانه و طبیعت دوست باشد.
4-maya-pedal-bicycle-machines-1
جمعیت 7 میلیاردی کره زمین در نقاط متنوعی زندگی می کنند و گاهی اوقات برق و الکتریسیته آنقدر ها هم در دسترس نیست. Maya Pedal سعی دارد با پر کردن این خلاء بزرگ در زندگی مردم روستایی، از یک پدال ساده، هزاران وات برق تولید کند.
5-soccket-energy-generating-soccer-ball-1
Soccket یک توپ فوتبال نسبتا هوشمند است؛ بنابراین اگر پدال زدن یا حتی پا زدن برای شستن لباس ها برای شما بیش از حد خسته کننده است، Soccket می تواند راهکاری جالب برای تولید نور در شب های تاریک باشد. سی دقیقه فوتبال بازی کردن نه تنها بدن شما را سالم نگه می دارد، بلکه به اندازه سه ساعت این چراغ را روشن می کند.
6-echo-system-energy-generating-bike-1
اشتباه نکنید، این هم یک دوچرخه است و صرفا با پدال زدن است که می توانید انرژی تامین کنید اما سازندگان آن یک قدم فراتر رفته اند و دستگاه شان را کاملا از زباله ها و دور ریختنی های بدرد نخور ساخته اند که هیچ استفاده ای ندارد (جز ساخت این دوچرخه). گاهی اوقات خلاقیت در ساخت با استفاده از دور ریختنی های اطراف می تواند کارساز و راهگشا باشد. بیشتر بیاندیشیم.
7-power-pocket-sleeping-bag-1
تا به حال شده به یک مسافرتی بروید که کیلومترها از هر نوع شهر و تکنولوژی ای دور باشد؟ حتما یک کیسه خواب و چادر هم همراه خود دارید تا سرمای مناطق خاص مثل کوه ها و جنگل های سردسیر را جبران کنید. ودافون با تولید کیسه خواب های مخصوص، نه تنها سعی در گرم نگه داشتن شما دارد، بلکه می خواهد از انرژی حرارتی بدن تان شارژ موبایل و تبلت تان را هم فراهم کند.
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Yoosha
    Yoosha | ۹ شهریور ۱۳۹۴

    از همه جالب تر اون توپ فوتبال بود.
    کیسه ی خواب هم ایده ی جالبی داشت.
    لذت بردم، تشکر.

  • مهمان ناخوانده
    مهمان ناخوانده | ۱۶ مرداد ۱۳۹۴

    واقعا اگه چنین محصولاتی بیان تجاری بشن دنیا نجات پیدا می کنه.الان مثلا اگه بجای ایپد و که تقریبا هیچ ایتفاده ضروری نداره از اینا به فروش میرفت میدونید چقدر وایه محیط زیست خوب بود؟؟؟همش بخاطر انحصاری شدن صنایع توسط شرکت های غوله

  • salar_Sard
    salar_Sard | ۱۶ مرداد ۱۳۹۴

    اون صندلی که کلاه می بافه خیلی جالبه...

  • parsa_soroori
    parsa_soroori | ۱۵ مرداد ۱۳۹۴

    واقعا ممنون از این آدم های خلاق که همیشه سعی دارن زندگی رو به جای بهتری برای انسان ها تبدیل کنن.

مطالب پیشنهادی