ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اوپن سورس شدن ابزار پورت کردن اپلیکیشن های iOS‌ به ویندوز از جانب مایکروسافت

مایکروسافت در کنفرانس بیلد امسال خود خبرها و وعده های بسیار بزرگی را مطرح نمود، که از جمله ی آنها می توان به امکان اجرای اپلیکیشن های بازنگری شده ی اندروید و iOS بر روی ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ | ۱۳:۰۰

مایکروسافت در کنفرانس بیلد امسال خود خبرها و وعده های بسیار بزرگی را مطرح نمود، که از جمله ی آنها می توان به امکان اجرای اپلیکیشن های بازنگری شده ی اندروید و iOS بر روی ویندوز اشاره کرد.

در حالیکه توسعه دهندگان در ماه آوریل با شنیدن چنین موضوعی به شدت سر وجد آمدند، کمپانی ردموندی نیز از همان زمان مشغول آماده سازی ابزارها و پیش نیازهای لازم برای عملی کردن ایده ی جدیدش گشت و البته امروز مایکروسافتی ها یک گام مرتبط و قابل توجه دیگر نیز برداشته اند که همگان را شگفت زده کرده است؛ این اقدام چیزی نیست جز اوپن سورس شدن ابزار کلیدی پورت کردن اپلیکیشن های iOS به ویندوز.

ابزار مذکور که قبلاً با اسم رمز پروژه ی Islandwood از آن یاد می شد حالا نام Windows Bridge for iOS را یدک کشیده، وارد فاز پیش نمایش گشته و تمامی کدهای منبعش نیز بر روی GitHub‌ در دسترس هستند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

iOS bridge کنونی به توسعه دهندگان اجازه می دهد با اندکی بازنگری در کدها اپلیکیشن های ویژه پلتفرم موبایلی اپل را فعلا برای ویندوز ۸.۱ و ویندوز ۱۰ آماده سازی نمایند و در آینده ای نزدیک قرار است پشتیبانی از ویندوز ۱۰ موبایل نیز به آن افزوده گردد.

نسخه ای که در حال حاضر منتشر شده پیش نمایشی محسوب می شود که هنوز جای کار دارد، ولی شواهد نشان می دهند مایکروسافت در رفتارهای پیشین خود تجدید نظر کرده و حتی کار به جایی رسیده که برای ابزارهای ویژه توسعه دهندگان نیز به حرف های این قشر گوش داده و از آنها می خواهد با گزارش ها، رهنمودها و حتی بازنگری در کدهای منبع کمک کنند همه چیز کامل و بی نقص باشد.

غول تکنولوژی ساکن ردموند قصد دارد پائیز امسال نسخه نهایی Windows Bridge for iOS را در کنار نسخه ی بتای عمومی از Windows Bridge for Android منتشر کند.

گفتنیست Windows Bridge for Android نیز ابزار مناسب پورت نمودن اپ های اندرویدی به ویندوز محسوب می گردد و در حال حاضر یک نسخه ی پیش نمایش از آن تنها در اختیار افرادی قرار دارد که دعوت نامه های مرتبطش را دریافت نموده اند. سایر کسانی که برای دسترسی به ابزار مورد بحث نیز ثبت نام کرده اند احتمالاً تا آخر ماه جاری می توانند آن را تجربه نمایند.

هر دو محصول یاد شده در بالا با هدف اینکه دولوپرها به سادگی اپ های iOS ی و اندرویدی خودشان را به پلتفرم ویندوز بیاورند توسعه یافته اند و در حالیکه نمونه ی اندرویدی فعلا فقط اجازه می دهد اپلیکیشن ها برای موبایل های مایکروسافتی پورت شوند، دیگر نمونه ی ویژه ی پلتفرم موبایلی اپل امکان آوردن اپ ها بر روی گستره وسیعی از دیوایس ها همچون کامپیوترهای شخصی، تبلت ها و اسمارت فون ها را فراهم می کند.

هنوز بسیار زود است که بگوییم راهکار فوق الذکر، شیوه ای موثر و مفید خواهد بود یا خیر؟ ولی بر حسب شواهد و اوپن سورس شدن Windows Bridge for iOS می توان ملاحظه نمود که مایکروسافت به توسعه دهندگان این فرصت را داده تا آنها ابزارها و راه حل های موجود را در مسیری صحیح هدایت کنند. لذا باید منتظر ماند و دید عاقبت شکاف اپلیکیشنی بین پلتفرم ویندوز و سایر پلتفرم های رقبا بدین شکل از بین خواهد رفت یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (18 مورد)
  • مهدی
    مهدی | ۱۶ مرداد ۱۳۹۴

    کار من اندرویدی اسون میشه. اندروید کد میزنم. بعد پورت میکنم رو ویندوز. فاتحه برنامه نویسی ویندوز بیشتر خونده میشه. ویندوز ب شدت قبول کرده ک در عذصه تلفن های هوشمند خیلی دیر وارد شده و با این کار میخواد ک برای پیشرفت خودش زیاد برنامه نویس ها رو به زحمت نندازه مثلا

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی