ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

ناسا در حال ساخت پهپادهای اکتشافی برای جستجو در مریخ است

بنا کردن یک پایگاه دائمی روی سیاره ای دیگر، به شکل غیر قابل تصوری دشوار است اما ناسا امید دارد تا با ساخت کوادکوپترها (پهپادهایی با 4 پره) این پروسه را ساده تر کند. وظیفه ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ | ۰۱:۰۰

بنا کردن یک پایگاه دائمی روی سیاره ای دیگر، به شکل غیر قابل تصوری دشوار است اما ناسا امید دارد تا با ساخت کوادکوپترها (پهپادهایی با 4 پره) این پروسه را ساده تر کند. وظیفه پهپادهای ناسان، یافتن منابع و پناهگاه روی سطح کره مریخ (و یا حتی دیگر کرات) است. در حال حاضر، نمونه آزمایشی این پهپاد با نام Extreme Access Flyers در آزمایشگاه های ناسا تست های مختلفی را پشت سر می گذارد تا بتواند در اتمسفرهای با قطر کم و حتی محیط های بدون هوا پرواز کند. ناسا به جای استفاده از روتورها، در این پهپاد جت های گازی را به کار گرفته است.

راب موئلر، یکی از مهندسین ناسا می گوید: «این یک ربات اکتشافی است. اولین قدم برای پیدا کردن توانایی استفاده از منابع روی مریخ یا یک شهاب آسمانی، یافتن محل منابع است. منابع معمولا در مناطقی هستند که توسط سایه ای دائمی پوشانده شده و دسترسی به آن ها دشوار است. دیوار برخی حفرات 30 درجه یا حتی بیشتر زاویه دارند و برای یک مریخ نورد، راه رفتن و بالارفتن از آن ها غیر ممکن است.»

ناسا می گوید، پهپادهای اکتشافی، برای مثال نمونه های آب یخ زده یا بخشی از خاک یک منطقه را برداشته و برای تحلیل دقیق و همچنین شارژ دوباره باتری های شان به پایگاه بر می گردانند.

جالب اینجاست که ناسا معتقد است با تکنولوژی حال حاضر سرعت بسیاری برای ساخت این ابزارها داریم، در حالی که پنج سال پیش نه پرینت سه بعدی بود، نه نرم افزارها و کنترلرهای مناسب برای هدایت و نقشه ریزی پهپاد. آن ها معتقدند که یافته های پهپاد EAF می تواند منجر به تولید سوخت و هوا برای انسان ها شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • mortezaall(mutd)
    mortezaall(mutd) | ۱۶ مرداد ۱۳۹۴

    پهباد!!!...فضا!!!...خارج از جو!!!؟؟

  • Divan Greedy (아이유)
    Divan Greedy (아이유) | ۱۶ مرداد ۱۳۹۴

    یه چیز خیلی جالب / wallpaper های با کیفیت و با سایزهای مختلف برای کامپیوترها ، تبلت ها ، تلفن ها و توییتر و فیسیوک و .... که برای به صورت رسمی از طرف مایکروسافت برای بازی های ایکس باکس این وبسایت ساخته شده / روی هر بازی کلیک کنید می تونید بقیه عکس ها رو ببینید ، تعداد عکس های هر بازی زیادن / حتمن امتحانش کنید خیلی خوب ساخته شدن
    http://www.xbox.com/en-US/wallpapers//#/all/

مطالب پیشنهادی