ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کمپانی Meizu از چیپست اگزینوس ۷۴۲۰ برای موبایل پرچمدار بعدی خود استفاده می کند [شایعه]

در ماه ژوئن شایعاتی را می شنیدیم که اظهار می داشتند کمپانی چینی Meizu می خواهد از چیپست اگزینوس ۷۴۲۰، یا دقیقاً همان تراشه ای که در گلکسی اس ۶ و اس ۶ اج پلاس به ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ | ۱۳:۳۰

در ماه ژوئن شایعاتی را می شنیدیم که اظهار می داشتند کمپانی چینی Meizu می خواهد از چیپست اگزینوس ۷۴۲۰، یا دقیقاً همان تراشه ای که در گلکسی اس ۶ و اس ۶ اج پلاس به کار رفته بود استفاده کرده و آن را برای تولید موبایل MX5 Pro خود به کار بندد.

اما حالا منابع مختلف به نقل از معاون ارشد این شرکت، Li Nan، می گویند که آنها برنامه ها را تغییر داده و ضمن کنار گذاشتن توسعه ی MX5 Pro، اکنون قصد کرده اند تا سیستم-روی-چیپ های اگزینوس را در سری جدیدی از محصولات رده بالای خود استفاده نمایند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

Pan Jiutang از تحلیل گران شناخته شده نیز در همین رابطه افزوده در صورت صحت داشتن اطلاعات تازه، به یقین Meizu بازهم اگزینوس ۷۴۲۰ را در تلفن هوشمند جدیدش استفاده خواهد کرد و اولین موبایل چینی که از چیپستی ۱۴ نانومتری بهره می گیرد را راهی بازار خواهد نمود.

ضمناً گفته می شود بخش جلویی و پشتی این اسمارت فون تازه و توانمند از شیشه ساخته شده، اطرافش را فریمی فلزی فراگرفته و قیمتش نیز در حدود ۴۸۳ دلار آمریکا خواهد بود.

کارشناسان گمان می کنند با توجه به تاثیر روانی بدی که اسنپدراگون ۸۱۰ بر روی ذهن کاربران ایجاد نموده و حرف و حدیث های زیادی که پیرامون دمای این چیپست وجود داشته، Meizu به سمت تولیدات سامسونگ سوق پیدا کرده.

از سوی دیگر برند چینی مورد بحث تمایلی نداشته تا منتظر آماده گشتن اسنپدراگون ۸۲۰ بماند و با توجه به موفقیت اگزینوس ۷۴۲۰، تصمیم قطعی خودش را گرفته تا پرچمدار بعدی اش با همین چیپست تولید گردد.

لذا حالا باید دید کارایی موبایلی که با سیستم-روی-چیپ کره ای ها آماده می شود چگونه خواهد بود و آیا می تواند همچون اس ۶ و اس ۶ اج حواس ها را معطوف خود نماید یا خیر؟ از سوی دیگر این پرسش نیز مطرح است که تصمیم Meizu سبب خواهد شد دیگر تولید کنندگان سرزمین اژدهای سرخ نیز کوالکام را کنار بگذارند و به سراغ سامسونگ بروند؟

همگی اینها سئوال هایی هستند که گذر زمان به آنها جواب هایی در خور خواهد داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • reza_mohammadi
    reza_mohammadi | ۱۶ مرداد ۱۳۹۴

    کاش همه اون شرکتایی که اسم ورسم خودشون رو با استفاده از810 به خطر انداختن و این هم دست کاربرا و مشتریهاشونو سوزوندن با همچین کارهایی نه به خودشون و نه به مشتریهاشون ضرر نمیزدن و به کوالکام هم میفهموندن که زیاد به خوش مغرور نشه و بدونه با کوچکترین لغزش بهای سنگینی باید بده!

  • reza_mohammadi
    reza_mohammadi | ۱۶ مرداد ۱۳۹۴

    از اونجایی که سامسونگ خودش تو ساخت هسته های چیپ 820 با کوالکوم همکاری کرده میشه این نتیجه رو هم گرفت که نخواد فروش اگزینوس های خودشو خارج از خونه به شکل گسترده انجام بده! شاید بدلیل حجم تولید کم

  • مرتضی
    مرتضی | ۱۶ مرداد ۱۳۹۴

    تا یادمه و از مشخصات موبایل های تولیدی این شرکت دیده میشه
    فقط از چیپ های سامسونگ و مدیا تک استفاده میکنه و سابقه استفاده از چیپ های کوالکام رو نداره

  • مهمان ناخوانده
    مهمان ناخوانده | ۱۶ مرداد ۱۳۹۴

    حرکت هوشمندانه ای هست.چون اینجوری انگار میزو داره اونهمه هزینه تحقیق و توسعه سامسونگ که صرف اگزینوس کرده رو مصرف میکنخ

مطالب پیشنهادی