ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جمع‌بندی

مروری بر دنیای بازی های ویدیویی در هفته ای که گذشت [ویژه گیمزکام 2015]

دنیای بازی های ویدیویی گستردگی خاص خود را دارد و کمتر پیش آمده که در دیجیاتو بتوانیم از گوشه به گوشه ی این دنیای خوش رنگ و جذاب برای تان بگوییم. تمرکز بیشتری روی اخبار ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ | ۲۱:۰۰

دنیای بازی های ویدیویی گستردگی خاص خود را دارد و کمتر پیش آمده که در دیجیاتو بتوانیم از گوشه به گوشه ی این دنیای خوش رنگ و جذاب برای تان بگوییم. تمرکز بیشتری روی اخبار مهم، کنفرانس ها و اتفاقات جریان ساز داشتیم اما این بار به گونه ای متفاوت، دنیای بازی را در می نوردیم.

از گوشه کنار این صنعت جذاب اخبار متنوعی هر روز می شنویم که شاید کمتر فرصتی پیش آید در مورد آن ها صحبت کنیم. شرکت های بزرگ و کوچک، افرادی را تحت اختیار می گیرند، بازی هایی تایید می شوند و جنجال های خبری رخ می دهد. شایعات هر روز در گوش ها زمزمه می شود و برخی به حقیقت می پیوندد در حالی که بسیاری دیگر کذب محض هستند.

پست مورد نظر، به آمار فروش و گزارش های مالی شرکت ها خواهد پرداخت و نیم نگاهی بر شیوه مدیریت کمپانی ها در صنعت پر زرق و برق بازی های ویدیویی دارد. اگر می خواهید بیشتر با گوشه و کنار دنیای رنگارنگ ما گیمرها آشنا شوید، بسته جمع بندی هفته را تقدیم تان می کنیم.

نینتندو، مایکروسافت و سونی با کنسول های شان تنها سوژه های خبری ما نیستند. به دنیای بازی سازان مستقل سفر می کنیم و از استودیوهای کوچک شان هم اخباری به اطلاع تان می رسانیم. بازی های موبایل هم در انحصار هفت سنگ و پست های روزانه نیستند. اگر به دنبال تریلر بازی محبوب تان هستید، شاید در این پست آن ها را پیدا کنید و اگر می خواهید بدانید چه بازی هایی در هفته پیش رو منتشر می شوند، ما به شما خواهیم گفت.

در جمع بندی اخبار دنیای بازی، این هفته به کلن آلمان رفته ایم تا از نزدیک تمامی اتفاقات و رخدادهای مربوط به نمایشگاه گیمزکام 2015 را بررسی کنیم. در نمایشگاه امسال، مایکروسافت و الکترونیک آرتز برگزار کنندگان اصلی کنفرانس ها بودند و در کنارشا بلیزارد و چند شرکت دیگر از محتواهای جدید برای بازی های شان پرده برداشتند و برخی هم بازی های جدیدی به نمایش گذاشتند.

در ادامه با دیجیاتو و جمع بندی هفته همراه باشید.

بخش اول - مرور کنفرانس ها

 کنفرانس مایکروسافت

xbox-at-gamescom-2015-series-reboots-new-ip-and-fan-favourites-key-for-microsoft-1117535

مایکروسافت با دستی پر و انبوهی از بازی های انحصاری به کلن آلمان آمده بود و همانطور که از پیش می دانستیم، چندین عنوان در E3 نمایش نداشتند تا در این کنفرانس نشان داده شوند. تریلر کوانتوم بریک واقعا فوق العاده بود و بالاخره برای اولین بار توانستیم گیم پلی Scalebound را پس از یک سال ببینیم.

مهم ترین اتفاقاتی که در کنفرانس مایکروسافت رخ داد:

  • نمایش تریلر گیم پلی بازی Quantum Break
  • اعلام تاریخ عرضه کوانتوم بریک: 5 آپریل 2016
  • نمایش تریلر از گیم پلی بازی Crackdown 3 و به رخ کشیدن قدرت تخریب پذیری بالای محیط
  • نمایش تریلر از گیم پلی Scalebound؛ انحصاری جدید اکس باکس وان که توسط استودیو پلاتینیوم گیمز ساخته می شود
  • عرضه قابلیت DVR برای اکس باکس وان
  • قابلیت Backward Compatibility در پاییز امسال برای اکس باکس وان ممکن خواهد بود
  • فصل سوم Killer Instinct در بهار سال 2016 برای پی سی و اکس باکس وان منتشر می شود
  • عرضه بازی های ARK: Survival Evolved و We Happy Few از طریق برنامه ID@Xbox برای اکس باکس وان
  • رونمایی دوباره موجانگ از بازی Cobalt
  • نمایش تریلری حیرت انگیز از Dark Souls III
  • نمایش دو تریلر از Homefront 2: The Revolution
  • معرفی مپ جدید برای Halo 5
  • رونمایی از باندل ویژه Halo 5: Guardians اکس باکس وان
  • اعلام تاریخ عرضه فورتزا موتور اسپورت 5: 15 سپتامبر
  • نمایش بخش هایی از گیم پلی Rise of the Tomb Raider
  • Halo Wars 2 رونمایی شد

شرح کامل کنفرانس را از این لینک می توانید مشاهده کنید.

کنفرانس الکترونیک آرتز

electronic_arts_logo_for_the_nfs_underground_3_by_jerrymouse95-d60f4x2

الکترونیک آرتز تنها ناشری بود که در گیمزکام آلمان کنفرانسی مستقل برگزار کرد تا آثار فوق العاده اش را به نمایش بگذارد. Star Wars: Battlefront و Mirror's Edge: Catalyst از ستاره های نمایش این شرکت در گیمزکام آلمان بودند.

مهم ترین اتفاقاتی که در کنفرانس الکترونیک آرتز رخ داد:

  • Star Wars: Battlefront در نمایشگاه قابل بازی بود
  • تریلر سیتنلیی جدیدی از Need For Speed جدید به نمایش در آمد
  • تریلر گیم پلی Mirror's Edge Catalyst برای اولین بار نمایش داده شد
  • Knights of the Fallen Empire برای Star Wars Old Republic معرفی شد
  • Get Together برای سیمز 4 معرفی شد
  • تریلر گیم پلی Plants vs. Zombies: Garden Warfare 2 به نمایش در آمد
  • پرده از راز Grass Effect برداشته شد
  • تریلر هیجان انگیزی از گیم پلی Unravel پخش شد
  • تریلر نبردهای هوایی Star Wars: Battlefront به نمایش در آمد
  • تریلر جدیدی از فیفا 16 نمایش داده شد

شرح کامل کنفرانس را از این لینک می توانید مطالعه کنید.

بخش دوم - مرور اخبار

سیستم مورد نیاز برای اجرای Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain منتشر شد

ss_fbfa8f676661d34b1da0495e15df5a08c7e1f04a.600x338

Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain قطع به یقین یکی از بهترین بازی های امسال خواهد بود و هیچ بعید نیست که نبرد دوباره بتسدا و کوجیما که سال 2007 رخ داد، دوباره امسال بر سر تصاحب بهترین بازی سال شکل بگیرد. با این حال مشکلات کونامی و کوجیما، کارگردان بازی نیز غیر قابل گذشت نیستند.

اخیرا متوجه شدیم که عرضه نسخه پی سی بازی Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain دو هفته جلو افتاد. پیش از این، قرار بود نسخه پی سی در تاریخ 15 سپتامبر عرضه شود اما کونامی دیروز با تغییر تاریخ به 1 سپتامبر، خبری خوشحال کننده به پی سی گیمرها داد.

اما Metal Gear Online، بخش چند نفره ی بازی مذکور با یکی-دو ماه تاخیر، از ماه اکتبر روی کنسول ها در دسترس خواهد بود. اگرچه اگر بازی را روی استیم خریداری کرده اید، باید بدانید که بخش آنلاین تا ژانویه سال 2016 در دسترس تان نیست.

با پیش خرید Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain، همین حالا می توانید بخش مقدماتی آن یا Ground Zeroes را به رایگان دریافت کنید. اگر Ground Zeroes را به سهولت اجرا کرده باشید، احتمالا The Phantom Pain نیز روان و باکیفیت روی پی سی شما اجرا خواهد شد.

حداقل سیستم مورد نیاز

  • سیستم عامل: ویندوز 7 یا 8 (ورژن 64 بیتی)
  • پردازنده: Intel Core i5-4460 - 3.40 GHz یا بهتر؛ چهار هسته ای یا بهتر
  • مموری یا رم: 4 GB RAM
  • گرافیک: NVIDIA GeForce GTX 650 2GB یا بهتر - کارت باید از دایرکت اکس 11 پشتیبانی کند
  • دایرکت اکس: ورژن 11
  • فضای مورد نیاز: 28GB
  • کارت صدا: کارت صدای سازگار با DirectX 9.0c

سیستم پیشنهادی

  • سیستم عامل: ویندوز 7 یا 8 (ورژن 64 بیتی)
  • پردازنده: Intel Core i7-4790 - 3.60GHz یا بهتر؛ چهار هسته ای یا بهتر
  • مموری یا رم: 8 GB RAM
  • گرافیک: NVIDIA GeForce GTX 760 - کارت باید از دایرکت اکس 11 پشتیبانی کند
  • دایرکت اکس: ورژن 11
    • فضای مورد نیاز: 28GB
  • کارت صدا: کارت صدای سازگار با DirectX 9.0c - صدای فراگیر 5.1

سیستم مورد نیاز برای اجرای Mad Max منتشر شد

Mad-Max-Game-Title

آخرین نسخه از سری فیلم های مد مکس، در هالیوود غوغایی به پا کرد و با قدرت تمام، توانست در صدر پر فروش های امسال قرار گیرد. شاید موفقیت امسال مد مکس با پایان اکران فیلم روی پرده ی نقره ای پایان نپذیرد و نسخه ی بازی آن نیز موفقیت های این سری محبوب را ادامه دهد.

بازی مد مکس نیز همانند سری فیلم های آن، در محیطی خشک و بی آب و علف روایت می شود که در آن انسان ها برای بقای خود تلاش می کنند. علاوه بر این چیزی که بیشتر از همه، برای این انسان های در حال انقراض اهمیت دارد، سوخت و ماشین هایی است که می تواند جان آن ها را در جهنمی خشک نجات دهد.

به تازگی صفحه فروش بازی روی استیم باز شده و می توانید با پیش خرید آن، ماشینی منحصر به فرد به نام Ripper را دریافت کنید. مد مکس در تاریخ یک سپتامبر یا 10 شهریور برای پلی استیشن 4، اکس باکس وان و پی سی عرضه خواهد شد.

حداقل سیستم مورد نیاز

  • سیستم عامل: ویندوز ویستا، ویندوز 7 یا ویندوز 8 (ورژن 64 بیتی)
  • پردازنده: Intel Core i5-650, 3.2 GHz یا AMD Phenom II X4 965, 3.4 GHz
  • رم: 6 گیگابایت
  • گرافیک: NVIDIA GeForce GTX 660ti  یا AMD Radeon HD 7870
  • دایرکت اکس: ورژن 11
  • هارد دیسک: 32 گیگابایت

سیستم پیشنهادی و مناسب

  • سیستم عامل: ویندوز ویستا، ویندوز 7 یا ویندوز 8 (ورژن 64 بیتی)
  • پردازنده: Intel Core i7-3770, 3.4 GHz یا AMD FX-8350, 4.0 GHz
  • رم: 8 گیگابایت
  • گرافیک: NVIDIA GeForce GTX 760  یا AMD Radeon HD 7970
  • دایرکت اکس: ورژن 11
  • هارد دیسک: 32 گیگابایت

اطلاعات جدیدی از نسخه ی پی سی Call of Duty: Black Ops 3 منتشر شد

black_ops_art1

شرکت Treyarch سازنده ی بازی Call of Duty: Black Ops 3، در جریان هفته ی نمایشگاه گیمزکام، از اطلاعات جدیدی درباره ی نسخه ی پی سی بازی و نیز حداقل مشخصات لازم پرده برداشت.

یکی از مهم ترین ویژگی های بازی، امکان تنظیم «میدان دید» (Field of View) توسط بازیکن است که برگ برنده ای برای آن، نسبت به دیگر بازی های چند پلتفرمی خواهد بود.

ویژگی های تایید شده ی نسخه ی پی سی را می توانید در پایین بخوانید:

  • تقسیم بندی تمام سرورها براساس رنک گیمر
  • بازی دو نفره به صورت اسپلیت اسکرین
  • پشتیبانی از کنترلر
  • بهینه سازی عالی برای انواع کارت های گرافیک و پشتیبانی از مانیتورهای 4K با رزولوشن کامل 4K
  • تنظیم میدان دید
  • امکان مشاهده ی میزان فریم
  • وجود چت نوشتاری بهبود یافته هم در داخل بازی و هم در لابی
  • پشتیبانی از تردینگ کارت های استیم
  • پشتیبانی از نرم افزار آنتی چیت Treyarch

سازندگان هم چنین حداقل مشخصات مورد نیاز بازی را اعلام کرده اند که تقریبا مشابه قبل است. مشخصات پیشنهادی بازی هنوز مشخص نیست:

  • سیستم عامل: ویندوز 7 یا 8 یا 8.1 (ورژن 64 بیتی)
  • پردازنده: Intel Core i3-530 - 2.93 GHz یا AMD Phenom II X4 810 - 2.60 GHz
  • مموری یا رم: 6 گیگابایت
  • گرافیک: NVIDIA GeForce GTX 470 - 1GB یا ATI Radeon HD 6970 - 1GB
  • دایرکت اکس: ورژن 11
  • کارت صدا: سازگار با دایرکت اکس

بازی Call of Duty: Black Ops 3 در 6 نوامبر سال جاری میلادی برای پی سی و کنسول های نسل هفتم و هشتم منتشر می شود.

با خرید Gears of War Ulitmate Edition، چهار بازی رایگان هدیه خواهید گرفت

gears_of_war_colll-600x332

قابلیت انجام بازی های اکس باکس 360 روی اکس باکس وان این روزها سر و صدای بسیاری به پا کرده و کاربران از این ویژگی بسیار خشنود اند. تا چند روز دیگر، Gears of War: Ultimate Edition بار اکس باکس وان عرضه خواهد شد که ورژن ارتقا یافته اولین Gears of War است اما مایکروسافت یه پیشنهاد وسوسه کننده برای کسانی که هنوز نسبت به خرید این بازی مطمئن نیستند دارد.

اگر Gears of War: Ultimate Edition را خریداری کنید، هر 4 بازی سری که نسل قبل برای اکس باکس 360 منتشر شدند نیز به صورت کد دانلود در اختیار شما قرار خواهد گرفت. در واقع خریداران این بازی، عناوین زیر را هدیه خواهند گرفت:

  • Gears of War
  • Gears of War 2
  • Gears of War 3
  • Gears of War: Judgment

برای دریافت این چهار بازی، دارندگان Ultimate Edition باید از 25 آگوست تا 31 دسامبر نسبت به ثبت نام خود در اکس باکس لایو اقدام کنند. از شروع سال 2016 به بعد، این پیشنهاد دیگر به خریداران Ultimate Edition داده نخواهد شد. لازم به ذکر است که اجرای عناوین فوق در پاییز امکان پذیر خواهد شد، زمانی که قابلیت Backward Compatibility برای اکس باکس وان ممکن شود.

اگر جزو کاربرانی باشید که در نسخه پیش نمایش اکس باکس وان شراکت می کنند، می توانید با قرار دادن دیسک اوریجینال اولین Gears of War داخل اکس باکس وان، به انجام بازی بپردازید. Gears of War: Ultimate Edition در تاریخ 25 آگوست برای اکس باکس وان منتشر می شود و احتمالا تا پاییز نیز روی ویندوز 10 در دسترس باشد.

مدیر برند اکس باکس: از این پس قراردادهای کمتری با توسعه دهندگان شخص ثالث تنظیم می کنیم

Xbox-One-760x428-600x337

استراتژی تازه ی مایکروسافت برای اکس باکس، بر اساس همکاری کمتر با توسعه دهندگان شخص ثالث و افزایش تولیدات انحصاری شرکت های داخلی بنا شده. فیل اسپنسر با حضور در China Joy 2015 درباره ی برنامه هایش برای متعادل ساختن محتویات تولیدات توسعه دهندگان داخلی و شخص ثالث لب به سخن گشود.

علاوه بر این در مصاحبه با وبسایت چینی Gamecores، اعلام نمود که اکس باکس دوستان در آینده ی پیش رو، شاهد تعداد قرار دادهای کمتری از طرف مایکروسافت با توسعه دهندگان شخص ثالث خواهند بود.

در ادامه اسپنسر افزود: «استراتژی جدید ما بر اساس سرمایه گذاری روی تولیدات داخلی بنا شده. من می خواهم که رابطه کاری محکم خود را با توسعه دهندگان شخص ثالث حفظ کنم، اما اهمیت دادن به تولیدات انحصاری آنها، استراتژی طولانی مدتی برای ما به حساب نمی آید.»

وی به تازگی در نظرهایش، مکررا به این جمله اشاره می کند: «وقتی تولیدات انحصاری توسعه دهندگان داخلی ما وارد بازار شوند، بهترین سال در تاریخ اکس باکس رقم خواهد خورد. وجود توم ریدر به عنوان بخشی از لاین آپ کمپانی، بسیار عالی است اما در گیمزکام امسال با سرمایه گذاری های مان روی تولیدات داخلی، بیشتر آشنا خواهید شد و این هسته ی اصلی استراتژی ما را تشکیل می دهد.»

نظرهای اسپنسر کاملا به نمایش اکس باکس در گیمزکام 2015 اشاره می کند و مسلما برنامه ی این کمپانی برای این فستیوال، به نمایش در آوردن عناوین انحصاری تازه است.

مسابقات جهانی دوتا 2 با مبلغ جایزه 18 میلیون دلاری آغاز شد

maxresdefault

تب و تاب بازی های آنلاین روز به روز فراگیرتر می شود و حالا با شروع رسمی بخش اصلی مسابقات The International 2015، بزرگ ترین رویداد ورزش الکترونیکی جهان در حال برگذاری است. رویدادی که طی آن، تیم برتر مسابقات بخش اعظمی از مبلغ کل 18 میلیون دلار را از آن خود خواهد کرد.

تیم هایی نظیر Na'Vi ،Newbee ،Fnatic و iG توانسته اند به رده بندی اصلی مسابقات راه پیدا کرده و کار را از شب گذشته شروع کنند. پیش بینی برنده امسال واقعا دشوار خواهد بود اما اگر مشتاق به تماشای بازی ها هستید، کانال رسمی یوتوب The International پیوسته در حال نمایش و تفسیر بازی ها است.

چند ماه پیش، زمانی که Valve، سازنده بازی Dota 2 و برگزار کننده مسابقات، بلیط TI 2015 را به فروش گذاشت، در عرض چند دقیقه تمامی بلیط ها فروخته شدند. در هر صورت Key Arena در سیاتل آمریکا (محل برگزاری مسابقات) طی این چند روز پر از هواداران مشتاقی خواهد بود که به تماشای نبرد تیم های محبوب شان می روند.

International امسال، پنجمین مسابقه سالانه Valve خواهد بود و از تاریخ 3 تا 8 آگوست ادامه خواهد یافت. مسابقات نهایی در بیش از 400 سینما در سراسر ایالات متحده به نمایش گذاشته می شود که این مسئله نشان از اهمیت ورزش های الکترونیکی برای این کشور دارد.

انگری بردز 2 با ده میلیون دانلود روی اندروید و iOS همچنان می تازد

Cap1ture

چند ماه پیش، Rovio با مشکلات شدید مالی دست و پنجه نرم می کرد و چیزی نمانده بود که با عرضه انگری بردزهای تکراری، به ورشکستگی نزدیک و نزدیک تر شود اما یک انگری بردز شماره دار همه چیز را تغییر داد. انگری بردز جدید طی 12 ساعت یک میلیون بار دانلود شد و حالا ساعاتی پیش Rovio در توییتر خود اعلام نمود، میزان دانلود Angry Birds 2 از مرز 10 میلیون نیز گذشته.

رقم خیره کننده تر دیگری که منتشر شده، میزان دانلود کلی سری است. تا به حال 16 بازی تحت عنوان Angry Birds برای پلتفرم های مختلف منتشر شده اند و اگر تعداد دفعات دانلود همه این عناوین را روی هم بگذاریم، به رقم 3 میلیارد می رسیم (بدون احتساب Angry Birds 2 که صرفا برای اندروید و iOS منتشر شده).

نکته قابل تامل اینجاست که Rovio حال و روز خوشی را سپری نمی کرد و بخش هایی که باید سودی را روانه حساب های بانکی شرکت می کردند عملا زیان آور نیز بودند. اما اهداف بلند مدت Rovio کم کم در حال برآورده کردن نیازهای این شرکت بزرگ هستند.

فیلم انگری بردز که قرار است سال آینده به روی پرده نقره ای سینما برود، برخلاف انتظاری که می رود، گویا انیمیشنی با کیفیت و جذاب خواهد بود. جاش گد، یکی از صداگذاران این فیلم می گوید انیمیشن Angry Birds به طرز غیرقابل انتظاری هوشمندانه است، گونه ای که حتی خودش هم چنین چیزی را در ابتدا باور نداشت. اگر نگاهی به لیست صداگذاران آن داشته باشید متوجه می شوید که کار Rovio هنوز با پرندگان خشمگین تمام نشده و این تازه شروع راه است.

اتودسک از موتور بازی سازی Stingray پرده برداشت

autodesk-stingray-2015-08-02-01

اتودسک را احتمالا به سبب ابزارها و نرم افزارهای فوق العاده ای که برای طراحی دارد می شناسید اما این کمپانی هیچ وقت تا به امروز، مستقیما در مسیر و پروسه ساخت بازی دخالت نداشته. شرکت مذکور امروز از Stingray، موتور بازی سازی ای که بر پایه Bitsquid (موتور بازی سازی دیگری که سال گذشته توسط اتودسک خریداری شد) رونمایی کرد.

پایه و اساس Stingray همان ابزار پیشین اتودسک خواهد بود، درست همانطوری که در برخی بازی ها مانند Guantlet استفاده از آن ها را دیده ایم، اما رابط کاربری تازه تری که برای آن در نظر گرفته شده کار را بسیار ساده تر کرده.

صرف نظر از زیبایی بیشتر و بهینه تر شدن ابزار برای ساخت بازی، اتودسک یک سری راه های اضافه را حذف کرده تا طراح، بدون نیاز به برنامه نویس، هر چه می خواهد طراحی کند. در حقیقت Stingray پروسه برنامه نویسی را تا حد امکان کوتاه تر می کند.

در نسخه عادی اتودسک، بسیاری از امکانات در دسترس کاربر نیست اما در Stingray، طراح می تواند ویژگی های منحصر به فردی برای آیتم های درون بازی در نظر بگیرد، از جمله سیستم بازتاب و افکت های Post Processing.

به همین علت می توان گفت Stingray به نبرد مستقیم با موتورهایی چون یونیتی 5 و آنریل 4 می رود. فروختن موتورهای از پیش آماده شده ای که تکنیک های گرافیکی را در حد مقدماتی دارند، به شرکت های بزرگ کار بسیار دشواری است. معمولا شرکت های بزرگ حاضر نیستند همکاری های این چنینی را بپذیرند اما اگر بازار هدف، توسعه دهندگان کوچکی باشند که مسیر راهبردی متفاوتی دارند، این موتورها می توانند سریعا جایگاهی در بازار بیابند.

اتودسک امید دارد استودیوهای کوچک تر یا آن دسته از توسعه دهندگانی که نیروی کار نسبتا زیادی ندارند را مجذوب این موتور کند. اما اگر کمپانی ها بخواهند کد های منبع سی پلاس پلاس Stingray را در اختیار داشته باشند، باید مبلغی بیشتر بپردازند.

کسانی که از مایا، 3DS Max یا نرم افزار AutoDesk 3D استفاده می کنند، چندین قابلیت اضافه نسبت به دیگران خواهند داشت. قابلیت جالب این موتور، Live Link نام دارد. طراحان مراحل لازم نیست در انتظار رندر تصاویر بنشینند تا متوجه تفاوت جلوه های بصری روی سیستم های متفاوت شوند.

برای مثال یک طراحی به محض ساخت افکت های صورت برای یک کاراکتر، سریعا آن را روی آیفون یا تلفن اندرویدی خود اجرا می کند تا متوجه کیفیت شود. این قالبیت از طریق شبکه وای فای روی اندروید، iOS، ویندوز، کیت توسعه شماره 2 آکیلس ریفت، اکس باکس وان و پلی استیشن 4 اجرا می شود.

Stingray برخلاف یونیتی 5 و آنریل 4 رایگان نیست و اگر بخواهید از قابلیت های آن استفاده کنید، باید ماهانه 30 دلار بپردازید. یک کپی Maya LT نیز به صورت رایگان همراه با این نرم افزار در اختیارتان قرار می گیرد. البته اگر قصد دارید از یونیتی یا آنریل استفاده کنید باید بدانید که آنریل 5 درصد از فروش کلی بازی را طلب می کند و ورژن پیشرفته یونیتی 5 نیز ماهانه 75 دلار قیمت دارد.

پیشنهاد وسوسه کننده اتودسک با Stingray می تواند برای بسیاری از توسعه دهندگانی که سرمایه اندکی دارند جذاب باشد. Stingray از 19 آگوست در دسترس قرار خواهد گرفت.

بنیاد ملی بازی های رایانه ای در گیمزکام 2015 حاضر است

camescom-featured

گیمزکام از روز پیش به طور رسمی کار خود را در شهر کلن آلمان آغاز کرد و صدها توسعه دهنده کوچک و بزرگ، در پی نمایش آثار خود پا به این نمایشگاه گذاشتند.

برخی در صدد فروش و درآمد بیشتر و برخی برای یافتن سرمایه گذاران و ناشرانی بزرگ، نمایشی حیرت انگیز از محصولات خود ارائه می دهند و در این لیست نام بازی سازان ایرانی نیز می درخشد.

کریمی قدوسی، مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای ضمن اعلام حضور این نهاد در بزرگ ترین نمایشگاه عمومی گیم جهان، هدف از مشارکت را برقراری تعامل با ناشران و بازی سازان بزرگ اعلام نمود. گفته شده که در طول این مدت با بسیاری از ناشرین خارجی صحبت شود، بنابراین سفر به آلمان احتمالا بی حاصل نخواهد بود.

علاوه بر ایالات متحده، ژاپن و آلمان که قطب های اصلی برگزار کننده گیمزکام هستند، سازندگان مستقل و غیر مستقل از کشورهایی نظیر، چین، انگلیس، کانادا و ایتالیا نیز در کلن آلمان حاضر اند. تیم بنیاد ملی بازی های رایانه ای تا جمعه 16 مرداد ماه به فعالیت خود در نمایشگاه ادامه می دهد و پس از آن به کشور بازخواهد گشت.

در بازی No Man's Sky بیش از 18 تریلیون سیاره قابل اکتشاف وجود دارد

no_mans_sky1

از بدو رونمایی در مراسم بهترین بازی سال 2013 تاکنون، No Man's Sky توجه رسانه ای بسیاری را به سوی خود جلب کرده اما همیشه یک ابهامی در ارتباط با هدف کلی بازی وجود دارد. دقیقا چه باید در No Man's Sky انجام دهیم؟

این بازی به قدری بزرگ است که به گفته سازندگان اش، 5 میلیارد سال به طول می انجامد تا بشر بتواند روی تک تک سیارات آن گام نهاده و تمام جوانب بازی را ببیند. طبق بیانات استودیو بانجی، میلیون ها بازیکن Destiny طی مدتی که بازی منتشر شده، چیزی بالغ بر 2 میلیارد ساعت (چیزی کمتر از 230 هزار روز) به انجام بازی پرداخته اند اما اگر قرار باشد تنها 1 ثانیه روی هر سیاره No Man's Sky باشید، سفری 5 میلیارد ساله پیش رو دارید!

زمانی که وارد No Man's Sky می شوید، به عنوان یک فضانورد در گوشه ای از کهکشان و دنیای عظیم بازی، کار خود را آغاز می کنید. هدف ساده است: تمامی بازیکنان باید از لبه خارجی این کهکشان به مرکز آن بروند. رسیدن به نقطه مرکزی شاید سال ها به طول بیانجامد و شاید هم در مدت زمان اندکی انجام شود اما در حال حاضر هیچ کس نمی داند که وقتی فضانوردان به مرکز کهکشان برسند، چه رخ خواهد داد.

در میان راه، میلیون ها سیاره قابل اکتشاف وجود دارد که می توانید با سفر به آن ها از چیزهای جدیدی که پیش از این هیچ کس ندیده پرده بردارید و آن ها را به نام خودتان ثبت کنید تا برای همیشه آن ماده، حیوان یا سیاره را با نام شما بشناسند.

Hello Games، توسعه دهندگان No Man's Sky، در حال حاضر با ارسال بات های متعدد داخل جهان بازی، سعی دارند اطلاعاتی از سیارات به دست آورند؛ حتی توسعه دهندگان هم نمی دانند چه ساخته اند و کجای آن مشکل دارد.

در E3 امسال، زمانی که شان مورای، کارگردان بازی در کنفرانس سونی حاضر شد، فضایی بی کران را به نمایش گذاشت که اگرچه پر از ستاره های کوچک و بزرگ بود، اما همه آن ها در دسترس هستند و اگر بازیکن بخواهد، می تواند وارد هر یک از آن ها شود.

در سراسر سیارات و کهکشان No Man's Sky، احزاب و گروه هایی وجود دارند که اگر بنای دشمنی با آن ها را داشته باشید، برای همیشه شما را به یاد خواهند سپرد و در هر کجای کهکشان که باشید، دشمن قسم خورده شما خواهند شد.

تریلر رونمایی از Mafia III منتشر شد

Capture1

هفته پیش، شرکت 2K Games اعلام نمود که Mafia III در حال ساخت است و تریلر رونمایی آن به محض شروع گیمزکام منتشر خواهد شد. به همین سبب اندکی به گذشته سفر کردیم و مروری داشتیم بر Mafia: The City of Lost Heaven که خاطرات بسیاری را برای مان زنده نمود.

نسخه سوم در سال 1968 و در شهر نیو اورلان رخ می دهد، ایالتی که طی آن سال ها اوج نژادپرستی را به نمایش می گذاشت. Lincoln Clay، شخصیت اصلی بازی نیز شخصیتی دورگه است، که گذشته ای تیره و تار دارد. دوران کودکی وی با فقر و یتیمی گذرانده می شود و در نهایت نیز به ارتش می پیوندد تا در جنگ ویتنام مشارکت کند اما در جریان این واقعه هولناک بشری و پس از آن، اتفاقات بسیاری برای لینکلن رخ می دهد.

عقده ای که از دوران کودکی همراه وی بوده، سبب می شود که لینکلن دلیل خوبی برای ورود به خانواده های مافیایی پیدا کند. او به دنبال برادرانی می گردد که جای خالی خانواده اش را پر کنند، به دنبال پدری است که به او اعتماد کند و گروه های بزرگ مافیایی این نعمت را به وی هدیه می دهند. اما داستان از جایی آغاز می شود که ایتالیایی ها به خانواده او خیانت می کنند، خانواده ای که از صمیم قلب دوست شان دارد و حالا زمان انتقام گیری است؛ انتقامی سخت از جنس آمریکایی.

Mafia III توسط استودیو Hangar 13 برای پلی استیشن 4، اکس باکس وان و پی سی ساخته می شود. 2K Games قصد دارد بازی را طی سال 2016 منتشر کند اما دقیقا مشخص نیست که چه ماه و چه روزی باید منتظر این عنوان باشیم.

تریلر بازی را در انتهای همین مطلب می توانید مشاهده کنید.

با Gunjack، بازی جدید هدست های واقعیت مجازی آشنا شوید

gunjack

سازندگان بازی EVE Online همزمان با ظهور تکنولوژی واقعیت مجازی حرف های بسیاری برای گفتن دارند و حالا از هر زمان دیگری پر کارتر شده اند. استودیو CCP که عمدتا به واسطه طراحی سری EVE، شبیه ساز نبردهای فضایی شهرت دارد، حالا از بازی جدیدی تحت عنوان Gunjack رونمایی کرد.

برخلاف تصور و عناوین پیشین، Gunjack قرار نیست شبیه ساز کاملی همچون EVE Online باشد و بازیکنان را در فضای بزرگی قرار دهد که با یکدیگر تعامل یا نبرد داشته باشند. البته وقایع Gunjack در همان دنیایی رخ می دهد که CCP پیش از این برای EVE Online و DUST 514 طراحی کرده بود.

Gunjack یک تجربه سرگرم کننده و ساده از نبردهای فضایی را ارائه خواهد داد. اگر شبیه سازهای فضایی را بازی کرده باشید حتما می دانید که چقدر این عناوین جدی هستند اما در Gunjack، هسته ی سرگرمی حفظ و حاشیه ها زدوده شده تا هر تازه واردی بتواند از آن لذت ببرد.

نباید فراموش کرد که این عنوان برای هدست های واقعیت مجازی طراحی می شود که یک تجربه کاملا جدید خواهد بود. گفته شده که Gunjack توسط موتور گرافیکی آنریل انجین 4 ساخته خواهد شد و از همان ابتدای ساخت، تمامی محتوا براساس واقعیت مجازی بوده. بنابراین باید انتظار کیفیتی بالا از آن داشته باشیم.

سرپرست بخش بازی های پی سی برند اکس باکس: ما به دنبال حمایت از استیم هستیم نه رقابت با آن

win10_xbox_devices_web.0.0

Kevin Unangst، سرپرست بخش بازی های پی سی برند اکس باکس، در مصاحبه اش با وبسایت PC Gamer اعلام کرد: «ما نمی خواهیم به رقابت با استیم پردازیم. آن ها فعلایت های بزرگی را برای بهبود وضعیت پی سی گیمرها انجام داده اند و ما می خواهیم، استیم از چیزی که هست نیز موفق تر شود.»

Unangst در ادامه افزود: «ما می خواهیم که نظر بسیاری از توسعه دهندگان بازی های ویدیویی به فروشگاه ما جلب شود و آن ها بازی هایشان را علاوه بر استیم، روی آن نیز عرضه کنند. اما هدف فعلی ما، چیزی جز حمایت استیم برای اجرای بهتر روی ویندوز 10 نخواهد بود.»

Game For Windows Live، سرویس پیشین مایکروسافت برای پی سی گیمرها، نتوانست نیاز کاربران خود را فراهم سازد و شبکه ی استیم با حمایت های خاص خود از این دسته از گیمرها، به محبوبیت خاصی در میان آن ها دست پیدا کرد.

مایکروسافت با عرضه ی ویندوز 10 می خواهد رابطه ی خود را با پی سی گیمرها، از نو احیا کند. اما مایکروسافت می داند که نمی تواند به همین زودی رقیب قدرتمند خود را کنار زند و در نظر دارد با حمایت از استیم، نظر کاربران را به خود جلب کند.

والو در سال 2003 با عرضه استیم روی پی سی توانست رابطه ی گیمرها با این پلتفرم را از نو احیا کند. از آن زمان تا کنون، استیم با سیاست های خاصی که والو برای آن اتخاذ نمود به چنان موفقیتی رسید که شاید هیچ سرویس آنلاین دیگری نتواند به آن دست پیدا کند.

گیمرها در رویداد Summer Games Done Quick، مبلغ 1.2 میلیون دلار برای خیریه جمع آوری کردند

Capture91

اگر به یاد داشته باشید، از رویداد سالانه ی Summer Games Done Quick و شیوه خاص آن ها برای جمع آوری سرمایه به هدف کمک رسانی به خیریه ها گفتیم. طی این رویداد، گیمرها دور هم جمع می شوند و با تمرین قبلی، بازی ها را در کمترین زمان ممکن به اتمام می رسانند.

مبلغ کلی حاصله برای سازمان «دکترهای بدون مرز» رقمی در حدود یک میلیون و 230 هزار دلار بود که البته بنا به گفته Games Done Quick، این میزان طی چند روز آینده ممکن است تغییراتی به همراه داشته باشد.

Summer Games Done Quick امسال در ایالت مینسوتا رخ داد و بازیکنان با مهارتی گرد هم آمدند تا با وسیله دانش و توانایی خود نمایشی جهانی ارائه دهند. صدها هزار نفر طی چند روز گذشته از طریق کانال های توییچ و یوتوب این رویداد را دنبال کردند.

اگر از بعد معنوی این ماجرا فاصله بگیریم، می توانیم در مورد مهارت فوق العاده بالای بازیکنان نیز سخن بگوییم، مهارتی که سبب می شود بتوانند بازی های سخت و طاقت فرسایی چون Bloodborne را تنها طی چند ساعت به پایان برسانند. شما هم می توانید یک بازی بلند را تنها در عرض 2-3 ساعت تمام کنید؟ امتحان اش ضرر ندارد، شاید شما هم بتوانید سال آینده در این رویداد حاضر باشید.

پد مخصوص نوشتن برای کنترلر اکس باکس وان عرضه خواهد شد

xbox_one_chat_pad-3

کنسول گیمرها همیشه با چندین مشکل بزرگ دست و پنجه نرم می کنند که یکی از آن ها، عدم توانایی در نوشتن و به عبارتی گفتگوهای متنی است. نسل پیش، مایکروسافت با ارائه کیبورد کوچکی به نام Chat Pad این مشکل را برای اکس باکس وان تا حدودی برطرف کرد و حالا نوبت به اکس باکس وان رسیده است.

امروز در نمایشگاه گیمزکام 2015، مایکروسافت از چت پد جدیدی مخصوص کنترلر اکس باکس وان پرده برداری کرد. در حقیقت اگر تمایل بالایی به تایپ کردن و گفتگوهای متنی دارید، این وسیله تنها راه حل شما خواهد بود.

Chat Pad در واقع کیبورد کوچکی است که در قسمت پایینی کنترلر شما قرار می گیرد و امکان تایپ کردن را فراهم می آورد. البته مسلما تایپ کردن به آن راحتی ها که فکر می کنید نیست، اما بهتر از آن است که همین قابلیت را هم نداشته باشیم. گاهی اوقات نمی توان از گفتگوی صوتی در اکس باکس لایو استفاده کرد و تایپ کردن به صورت عادی نیز واقعا ملال آور است.

دکمه ها با نورهای سبز و قرمز روشنایی پیدا می کنند و اگر به دنبال این هستید که با دکمه های کیبورد کوچک تان کارهای مخصوصی انجام دهید، باید تا اواسط 2016 منتظر بمانید. چت پد در تاریخ 10 نوامبر به قیمت 34.99 دلار عرضه خواهد شد.

ویندوز 10 در نوامبر سال جاری برای اکس باکس وان عرضه خواهد شد

HERO-0114_OutWindows_tv19_011815_678x452

مایکروسافت چند روز پیش ویندوز 10 را برای پی سی منتشر نمود و حالا همه منتظر اند تا این سیستم عامل برای دیگر پلتفرم ها نیز عرضه شود. طبیعتا با این میزان تاکید ردموندی ها روی بخش بازی و تعامل برند اکس باکس با ویندوز 10، انتظار می رود که اکس باکس وان در اولویت باشد.

اگر از دارندگان اکس باکس وان هستید، باید بدانید که ویندوز 10 به زودی و در دو فاز مستقل برای کنسول شما منتشر خواهد شد. کاربران قسمت Preview از سپتامبر سال جاری و تمامی اکس باکس وان ها از ماه نوامبر آپدیتی را دریافت خواهند کرد که داشبورد کنسول را اندکی تغییر می دهد.

در حقیقت قرار نیست ویندوز 10 به صورت کلی و با همان شمایلی که روی پی سی می بینید روی کنسول تان اجرا شود. کاشی ها منظم تر شده، سرعت بیشتر می شود و کارایی سخت افزار نیز بهبود خواهد یافت. مایکروسافت پیش از این نیز وعده داده بود که پس از ارائه آپدیت ویندوز 10، توسعه دهندگان کار راحت تری خواهند داشت.

یکی از اصلی ترین کاربردهای ویندوز 10 روی اکس باکس وان، اضافه شدن کورتانا است. کورتانا، دستیار شخصی شما خواهد بود و از این پس برای انجام امور خود باید از وی کمک بگیرید. البته فراموش نکنید که برای صدور فرامین صوتی، باید کینکت داشته باشید. به نظر شما کورتانا می تواند نجات بخش کینکت مایکروسافت باشد؟

اکس باکس لایو و بازی های مستقل ID@Xbox برای هولولنز نیز عرضه خواهند شد

477246386

در کنفرانس بازی سازان اروپا، جیمز رودریگز از مایکروسافت در مورد هولولنز و پلتفرم ویندوز فراگیر این شرکت سخن گفت که قرار است در تمامی محصولات پوشیدنی آینده این شرکت گنجانده شود. خوشبختانه، هولولنز یکی از اولین این محصولات است که از پشتیبانی کامل پلتفرم مذکور بهره می برد و چندین و چند بازی قرار است برای آن منتشر شوند.

اول و مهم تر از همه، اکس باکس لایو، پلتفرم آنلاین مایکروسافت برای اتصال گیمرها به یکدیگر که ابتدا روی کنسول های خانواده اکس باکس در دسترس بود و حالا روی ویندوز 10 و ویندوز 10 موبایل نیز یافت می شود، برای هولولنز نیز در نظر گرفته شده. بنابراین اگر از هولولنز هم استفاده کنید، می توانید تمام تجربیات گیمینگ خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.

خبر مهم بعدی این که توسعه دهندگان بازی ها روی ویندوز می توانند بدون اینکه زحمت ثانویه ای لازم باشد، بازی های شان را روی هولولنز نیز بسازند. بنابراین اگر عنوانی برای ویندوز ساخته شود، روی تمامی پلتفرم های مایکروسافت قابل عرضه خواهد بود، به شرط اینکه محدودیت های موبایل، تبلت و هولولنز نیز در نظر گرفته شود.

مایکروسافت در حال تهیه فروشگاهی متفاوت و بزرگ برای هدست واقعیت افزوده خود است. البته، هدف اصلی ردموندی ها بازی های ویدیویی نیست و مسلما در دنیای تکنولوژی کارهای بسیار مهم تری را می توان از طریق هولولنز پیگیری کرد تا صرفا بازی های ویدیویی، بنابراین اگر طی سال های آتی قصد خرید این هدست را دارید، بدانید که چه از لحاظ بازی های ویدیویی و چه از لحاظ تکنولوژی های دیگر، تامین خواهید بود.

آخرین خبر مهم مایکروسافت در ارتباط با ID@Xbox است، برنامه ای که طی آن بازی سازان مستقل توانستند ارتباط بهتری با این شرکت بزرگ پیدا کرده و بازی های شان را روی اکس باکس منتشر کنند. حالا اگر شما توسعه دهنده مشتاقی باشید و بخواهید برای هولولنز بازی بسازید، می توانید به برنامه ID@Xbox ملحق شوید. بازی های پیشین نیز از همین طریق ممکن است برای هدست مذکور منتشر شوند.

سرویس PlayStation Now برای پلی استیشن ویتا و پلی استیشن تی وی عرضه می شود

ps_now_august_playstation

سرویس PlayStation Now که پس از خرید Gaikai توسط سونی جان گرفت و برای پلی استیشن 4 و پلی استیشن 3 در دسترس بود، حالا قرار است روی دو پلتفرم پلی استیشن ویتا و پلی استیشن تی وی نیز عرضه شود. ورژن بتای عمومی از اکتبر سال گذشته در دسترس بود اما حالا نوبت به عرضه رسمی رسیده است.

این سرویس که به Netflix گیمرها شهرت یافته، در واقع مجموعه ای از بازی های خانواده پلی استیشن را در اختیار کاربر قرار می دهد تا بدون در اختیار داشتن آن کنسول و به وسیله اینترنتی قدرتمند به اجرای بازی بپردازد. به این صورت که اگر پلی استیشن 4 دارید و می خواهید یادی از دوران کودکی کنید، لازم نیست حتما یک پلی استیشن وان بخرید، PS Now این جای خالی را پر می کند.

از ابتدای عرضه در حالت بتای غیر عمومی تاکنون، PlayStation Now تغییرات بسیاری کرده و حالا اگر اینترنت کافی در اختیار داشته باشید، می توانید با مبلغ 19.99 دلار، حساب کاربری یک ماهه ای دریافت کنید. اما اگر نسبت به سرعت اینترنت خود شکاک هستید، دوره 7 روزه رایگان برای شما در نظر گرفته شده است.

در حال حاضر و با وجود اضافه شدن 5 بازی جدید به مجموعه، سونی 125 بازی را تحت سرویس PlayStation Now به کاربران ارائه می دهد. God of War 3 یکی از جدید ترین این عناوین است اما به شما توصیه می کنیم اگر پلی استیشن 4 دارید، حتما ورژن بازسازی شده را خریداری نمایید و از بهترین گرافیک ممکن نهایت لذت را ببرید.

نامزدهای بهترین بازی گیمزکام 2015 آلمان مشخص شدند

BattlefrontStormTrooperCrop-ds1-670x516-constrain

اگرچه هنوز چند ساعتی تا شروع گیمزکام آلمان و برگزاری کنفرانس مایکروسافت در ساعت 18:30 امروز زمان باقی مانده اما موسسه Digitale Spielekultur آلمان لیست بهترین بازی های ارسال شده برای این نمایشگاه را روز گذشته با دسته بندی خاص خود منتشر کرد.

بازی ها در چندین شاخه پخش شده اند و همانند E3، جایزه ها پس از نمایشگاه اهدا خواهد شد. برنده اغلب شاخه ها توسط هیئت داوران و پس از انجام بازی ها انتخاب می شوند اما اگر شما هم مایل به رای دادن هستید می توانید با دانلود اپلیکیشن رسمی گیمزکام، در بخش Most Wanted Consumer بازی های مورد علاقه خود را انتخاب نمایید.

امسال، 174 عنوان به گیمزکام آلمان فرستاده شده که این تعداد بازی ها در 17 شاخه مختلف دسته بندی شده اند. عصر امروز، مایکروسافت کنفرانسی خواهد داشت و طی آن چندین نمایش از بازی های بزرگ امسال خواهیم دید.

Star Wars: Battlefront با 4 نامزدی در صدر لیست قرار دارد و عناوین Final Fantasy XV ،Metal Gear Solid V: The Phantom Pain ،Skylanders SuperChargers ،Guitar Hero Live ،Anno 2205 ،Super Mario Maker با سه نامزدی در رتبه های بعدی هستند.

بهترین بازی پلی استیشن 4

  • Final Fantasy XV
  •  Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
  • Star Wars Battlefront
  • Uncharted 4
  • Unravel

بهترین بازی اکس باکس وان

  • Final Fantasy XV
  • Halo 5: Guardians
  • Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
  • Plants vs. Zombies Garden Warfare 2
  • Tom Clancy’s The Division

بهترین بازی نینتندو Wii U

  • LEGO Marvel Avengers
  • Skylanders SuperChargers
  • Super Mario Maker
  • Xenoblade Chronicles X

بهترین بازی پی سی

  • Anno 2205
  • Call of Duty - Black Ops 3
  • Dark Souls 3
  • Mad Max
  • Star Wars Battlefront

بهترین بازی همراه (به انضمام اندروید، ویندوزفون و iOS)

  • The Airbender
  • The Legend of Zelda: Tri Force Heroes
  • Torchlight Mobile

بهترین بازی نقش آفرینی

  • Dark Souls 3
  • Dragon Quest Heroes
  • Final Fantasy XV
  • Tom Clancy’s The Division
  • Xenoblade Chronicles X

بهترین بازی ریسینگ

  • Forza Motorsport 6
  • Need for Speed
  • Skylanders SuperChargers

بهترین بازی اکشن

  • Mad Max
  • Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
  • Star Wars Battlefront
  • Uncharted 4
  • Until Dawn

بهترین بازی شبیه ساز

  • Anno 2205
  • Forza Motorsport 6
  • Grand Ages: Medieval

بهترین بازی ورزشی

  • FIFA 16
  • Mario Tennis: Ultra Smash
  • PES 2016

بهترین بازی خانوادگی

  • Guitar Hero Live
  • LEGO Dimensions
  • Dragon Quest Heroes
  • Skylanders SuperChargers
  • Super Mario Maker

بهترین بازی استراتژی

  • Anno 2205
  • Crookz - The Big Heist
  • Unravel

بهترین بازی اجتماعی، سرگرم کننده و آنلاین

  • Guitar Hero Live
  • Plants vs. Zombies Garden Warfare 2
  • Super Mario Maker

بهترین بازی آنلاین مالتی پلیر

  • Battleborn
  • Call of Duty - Black Ops 3
  • Halo 5: Guardians
  • Star Wars Battlefront
  • Tom Clancy’s Rainbow Six Siege

بهترین سخت افزار (به انضمام لوازم جانبی)

  • Guitar Hero Live
  • HTC Vive
  • Xbox Elite Wireless Controller

هارد درایو دو ترابایتی Seagate به زودی برای کنسول های مایکروسافت عرضه خواهد شد

Game-Drive-for-Xbox-BOB-Hi-Res-2.0

ذخیره سازی بازی های دیجیتالی به یکی از بزرگترین مشکلات برای دارندگان کنسول های کنونی بدل شده. به همین منظور، هر دو کمپانی سونی و مایکروسافت، با ارتقا بخشیدن هارد درایو کنسول های خانگی خود از 500 گیگابایت به یک ترابایت، به منظور رفع این مشکل اقدام کرده اند.

اگر از آن دسته از گیمرهایی هستید که در خرید اکس باکس وان عجله کرده اید و به دلیل داشتن ورژن 500 گیگابایتی آن با مشکل کمبود فضای مورد نیاز برای نصب بازی ها دست و پنجه نرم می کنید، نیازی به تعویض کنسول های خود ندارید.

کمپانی Seagate هارد درایو 2 ترابایتی جدیدی را به منظور رفع این مشکل طراحی کرده که می توانید از آن برای هر دو کنسول اکس باکس وان و اکس باکس 360 استفاده کنید. امروز در نمایشگاه گیمزکام اعلام شد که این هارد درایو، قیمت 109.99 دلاری را برای خریداران خود به همراه دارد.

این هارد درایو که با طراحی زیبا و سبز رنگ خود، متناسب با کنسول مایکروسافت طراحی شده، دارای پورت USB 3.0 بوده و می توانید با وصل کردن آن از طریق این پورت به کنسول، حجم مورد نیاز برای نصب بازی ها را به دست آوردید. این درایو مخصوص ذخیره سازی بازی، ماه آینده برای اکس باکس 360 و اکس باکس وان عرضه خواهد شد.

بخش سوم - مقالات هفته

فلش بک: نیم نگاهی به بازی Mafia: The City of Lost Heaven

Mafia1

ساخت اولین نسخه ی بازی مافیا در اواخر سال 1998 کلید خورد. بازی با اسم رمز «گنگستر» شناخته می شد و تا حد زیادی از بازی Driver (که در همان زمان محبوبیت بسیاری داشت) الهام گرفته بود. استودیوی Illusion Softwork (که بعدا نام خود را به 2k Czech تغییر داد) مسئولیت ساخت بازی را عهده دار بود.

برنامه ریزی های ابتدایی، در راستای عرضه ی مافیا در طول سال 2000 انجام شده بود؛ اما مشکلات فنی موتور ساخت بازی، باعث شد که سازندگان، موتور LS3D را جایگزین و بسیاری از کارها را از ابتدا آغاز کنند. تغییر موتور، در نهایت منجر به تاخیر دو ساله ی عرضه بازی شد و مافیا سال 2002 میلادی توسط کمپانی Gathering of Developers برای پلتفرم پی سی انتشار یافت.

داستان بازی مافیا در بازه ی زمانی 1930 تا 1938 میلادی به وقوع می پیوست و دوران اوج فعالیت گروه های مافیایی و البته اواخر دوره ی ممنوعیت مشروبات الکلی یا «بوز» را به تصویر می کشید.

برای خواندن مقاله کلیک کنید.

الماس گمشده: قتل های پیکسلی در میامی؛ معرفی بازی Hotline Miami

24853_hotline_miami-Copy

شاید اکثر ما با بازی های کنسول کمپانی هایی چون آتاری یا سگا خاطرات خوشی را پشت سر گذاشته باشیم. بازی های پیکسلی ای که دنیای کودکی بسیاری از ما را تحت الشعاع خود قرار می دادند. شاید دلیل اصلی موفقیت هاتلاین میامی، همان نوستالژیک بودنش باشد.

اما موفقیت این بازی جذاب، تنها به دلیل داشتن طراحی ای قدیمی و نوستالوژیک نیست. هاتلاین میامی، اکشنی محض است که می تواند برای 8 الی 9 ساعت، لحظات بسیار لذت بخش برای هر گیمری رقم زند.

از گیم پلی بازی شروع کنیم؛ جایی که هیجان بازی در آن نهفته شده. گیم پلی هاتلاین میامی بسیار ساده است؛ آن قدر ساده که شاید فکر کنید این بازی برای اولین نسل از کنسول های بازی طراحی و عرضه شده. شما تنها قادرید در چهارچوب چهار جهت اصلی حرکت کنید و تیراندازی بازی نیز از همین قاعده پیروی می کند.

برای خواندن مقاله کلیک کنید.

دریچه: زامبی کشی به همراه دوستان؛ معرفی بازی Dead Island: Epidemic

dead_island_epidemic-1920x1080

زامبی ها، دنیای بازی های ویدیویی را به تسخیر خود درآوردند و هر روز حضوری پر رنگ تر و ملموس تر پیدا می کنند. محبوبیت بیش از حد این موجودات در میان گیمرها، سبب شده در هر سبکی از بازی های ویدیویی از آن ها استفاده شود.

زامبی ها تقریبا همه جا حضور دارند؛ از بازی های ترسناک گرفته تا عناوین جذاب پر نشاطی همچون Plant Vs. Zombies. اما حالا نوبت به بازی های رایگان رسیده تا زیر قدم های سست و ضعیف این موجودات قرار گیرند.

همه ی ما تقریبا با سری بازی های Dead Island آشنایی داریم؛ بازی هایی که می توان آن ها را نسخه ی اول شخص عنوان Dead Rising دانست. اما این بار Dead Island: Epidemic، زامبی ها را با ظاهری متفاوت تر به دنیای بازی های ویدیویی معرفی نموده.

برای خواندن مقاله کلیک کنید.

چطور Doom بعد از 22 سال، هنوز غافلگیر کننده است؟

doom6

روی صفحه ی بزرگ «دالبی تئاتر»، خانه ی همیشگی مراسم جوایز اسکار واقع در هالیوود، موجودی شیطانی را می بینیم که به وسیله ی ارّه برقی به دو نیم تقسیم می شود. همان طور که خون دشمنان بر دوربین می پاشد، تماشاگران فریاد خشنودی سر می دهند. این نمایشی است که بتسدا در کنفرانس E3 خود برای معرفی کامل نسخه ی جدید Doom به نمایش گذاشت.

اولین نسخه ی بازی در سال 1993 توسط شرکت تگزاسی id Software منتشر شد و علاوه بر این که نقطه ی عطفی در سبک اول شخص شوتر به شمار می رفت، به پدیده ای بسیار بحث برانگیز نیز بدل گشت. دووم بازیکن را در نقش سربازی فضایی می گذاشت که به ماه فرستاده می شد تا با گروهی از شیاطین مبارزه کند.

بازی برای اولین بار، نمای اول شخص را معرفی کرد و به گیمرها اجازه می داد تا گیم پلی را از دید بازیکن مجازی دنبال کنند. افکت های تصویری خیره کننده در کنار خون و خون ریزی بی حد و حصر، معنای جدیدی به خشونت در بازی های ویدئویی بخشید.

در آن زمان، اینگونه به نظر می رسید دووم در تلاش است تا تمام مواردی که از سوی ادیان مورد نکوهش قرار می گرفت را در خود جای دهد: استفاده از سلاح های مختلف و تصاویر زننده ی شیاطین، در کنار بهره گیری از موسیقی های الکترونیکی شبیه به سبک هوی متال و نوعی نگرش پوچ گرایانه ی افراطی، از جمله ی این موارد به شمار می روند. دووم به نمادی برای تمام هراس های نسل خود تبدیل شد و جای تعجب ندارد که نوجوانان عاشق آن بودند.

در حال حاضر، دووم به یک بازی کاملا منحصر به فرد اما پایبند به سنت تبدیل شده است. تصاویر پیکسلی شده، استفاده از افکت های شنیداری خشن و آزاردهنده و محیط های محدود سه بعدی هم چنان در بازی وجود دارند و حالا در قالب تصاویری واقع گرایانه، نظیر بازی هایی چون کال آو دیوتی و بتلفیلد، ارائه می شوند. اما اشتباه نکنید؛ دووم هم چنان جذاب و تاثیرگذار باقی مانده است.

این تنها به خاطر آن نیست که دووم از نوعی زیبایی شناختی خشن و یا طنز آشوب گرایانه ی دهه ی نودی بهره می گیرد، بلکه به شکلی غیر قابل توصیف، این توانایی را دارد که نوعی حس تنش و درگیری در مخاطب پدید آورد.

برای خواندن مقاله کلیک کنید.

بخش سوم - تریلرهای نمایشگاه گیمزکام

PhilSpencer_XboxE32015

شب گذشته لیستی از بهترین تریلرهای نمایشگاه را برای شما گردآوری کردیم که در پستی جداگانه منتشر شد. می توانید با مراجعه به این پست، عمده تریلرهای منتشر شده در نمایشگاه گیمزام 2015 را مشاهده نمایید.

مهم ترین تریلرهای به نمایش درآمده در گیمزکام ۲۰۱۵

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (26 مورد)
  • alireza
    alireza | ۱۸ مرداد ۱۳۹۴

    می خواستم از اساطید سوال کنم ببینم GTA V نسخه بلک باکس داره که دانلودم کنم اگه میشه یه ساعت برا دانلود معرفی کنن

  • Mahdi
    Mahdi | ۱۸ مرداد ۱۳۹۴

    دوستان بازي no man's sky رو ميشه افلاين بازي كرد؟

  • mortezaall(mutd)
    mortezaall(mutd) | ۱۷ مرداد ۱۳۹۴

    آقا مثل اینکه رزولوشن‌هیلو ۵ هم native 1080p شده...

  • mortezaall(mutd)
    mortezaall(mutd) | ۱۷ مرداد ۱۳۹۴

    البته باید کیفیت اجرایی متال گیر هم نوشته میشد...روی کنسول ها ۱۰۸۰p و ۶۰ و روی سلطان ۴k و ۶۰!!؟

  • ☆James hetfielD☆
    ☆James hetfielD☆ | ۱۷ مرداد ۱۳۹۴

    چرا از need for speed مطلبی نبود؟؟؟به نظر من یکی از بهترین بازی هایی که معرفی شد nfs بود!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی