ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اسکیت های الکتریکی در برابر هک آسیب پذیر هستند

ابزارهای موجود در اطراف ما به سوی هوشمندتر شدن پیش می روند و به تازگی به نقطه ای رسیده ایم که خودروها را نیز می توان در میان محصولات هوشمند جای داد. لوازم الکتریکی و ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ | ۱۸:۳۰

ابزارهای موجود در اطراف ما به سوی هوشمندتر شدن پیش می روند و به تازگی به نقطه ای رسیده ایم که خودروها را نیز می توان در میان محصولات هوشمند جای داد. لوازم الکتریکی و هوشمند اما در برابر هک شدن همواره آسیب پذیر بوده اند و چندی پیش خبر رسید که برخی از اتومبیل ها دارای آسیب پذیری هایی هستند.

اکنون بر همین اساس، گروهی به نام «FacePlant» تصمیم گرفته تا ضریب آسیب پذیری اسکیت های الکتریکی را بسنجند. گروه یاد شده مشاهده نموده که تمام ضعف های سایر گجت های الکتریکی، در این دسته از محصولات نیز قابل مشاهده هستند. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

یک اسکیت البته نمی تواند به اندازه یک خودرو با وزن ۲ تن که هک شده و با تمام سرعت در اتوبان رانده می شود خطرساز باشد اما به هر حال، اگر در مسیری با اسکیت الکتریکی خود در حال حرکت باشید و این وسیله ناگهان متوقف گردد، مشخصا به شما آسیب هایی وارد خواهد شد.

maxresdefault-w600

«ریکو هیلی» و «مایک راین» افرادی هستند که تلاش نموده اند همین ناپایداری های امنیتی را در محصولات مورد بحث کشف کنند. هیلی زمانی این ایده به ذهنش رسید که در هنگام استفاده از اسکیت الکتریکی اش، این وسیله ناگهان در یک چهار راه متوقف و باعث پرت شدن او به سوی جلو شد. در آن زمان تصور او چنین بود که احتمالا اختلال ناشی از سیگنال های بلوتوث در آن منطقه باعث توقف ناگهانی اسکیت گشته اند اما سپس ایده ی دیگری به ذهنش رسید؛ وی تصمیم گرفت تلاش کند تا همین اتفاق را دوباره تکرار نماید.

FacePlant به همین طریق متولد شد و حال می تواند به شکل کامل یک اسکیت الکتریکی را هک کرده و آن را تحت کنترل خود درآورد. اعضای این گروه به راحتی اکنون می توانند اسکیت ها را به عقب و جلو رانده و یا به شکل ناگهانی متوقف کنند. در هر صورت، هر یک از این اقدامات می تواند صدماتی جدی برای شخصی که در حال سواری بر روی همین اسکیت هاست به وجود بیاورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • mm98
    mm98 | ۱۷ مرداد ۱۳۹۴

    به هر حال هر چیزی هوشمند بشه امنیتش کمتر میشه.

  • علی عزتی
    علی عزتی | ۱۷ مرداد ۱۳۹۴

    هرکسی که یکم از الکترونیک و دنیای میکروکنترلر سررشته داشته باشه خیلی از ابزارهای موجود رو به راحتی می تونه هک کنه و کار سختی در پیشرو نداره

    • m.replay
      m.replay | ۱۷ مرداد ۱۳۹۴

      موافقم :)

مطالب پیشنهادی