ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نورو ویکند از 31 مرداد تا 6 شهریور برگزار می شود

امروز، افراد سعی می کنند تا ایده های کاربردی خود را در قالب کسب و کارهای کوچک، عملی کنند و از آن ها بهره اقتصادی ببرند. این کسب و کارها استارتاپ نام دارند که مجموعه ...

عماد ساعدی
نوشته شده توسط عماد ساعدی | ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ | ۱۲:۰۰

امروز، افراد سعی می کنند تا ایده های کاربردی خود را در قالب کسب و کارهای کوچک، عملی کنند و از آن ها بهره اقتصادی ببرند. این کسب و کارها استارتاپ نام دارند که مجموعه جهانی استارتاپ ویکند یکی از معتبرترین برگزار کنندگان است. در استارتاپ ویکند، افراد صاحب ایده، علم و سرمایه در کنار هم جمع می شوند تا به ایده های ناب جامه عمل بپوشانند و علاوه بر این، تجربه کار در یک تیم واقعی را نیز تجربه کنند.

نورو ویکند (Neuroscientists Weekend)، یکی از رویدادهای استارتاپ ویکند به شمار می رود که هدف آن، گرد هم آوردن کلیه علاقه مندان و ایده پردازان حوزه نوروساینس (علم عصب شناسی) جهت ایده پردازی، تشکیل تیم و عملی کردن یک طرح کاربردی، قابل اجرا و سودآور است. نورو ویکند با شعار «No Talk, All Action»، بر آن است تا پروژه های نوروساینس را از آزمایشگاه به صنعت و زندگی افراد عادی جامعه وارد کند. چرا که یکی از اشکالات حوزه ی نوروساینس که باعث می شود نتوانیم به عنوان یک «شغل» به آن نگاه کنیم، این است که نوروساینس آزمایشگاهی، هنور اقتصادی و کاربردی نشده است.

توجه به این مهم و پرورش خلاقیت و نگاه جامعه محور می تواند این رشته ی کاربردی را از بستر دانشگاه و آزمایشگاه به جامعه وارد کند و علاوه بر پوشش دادن نیازهای جامعه آن را درآمدزا و کاربردی نماید. مرجع اصلی رشته نوروساینس، کتابی است تحت عنوان Principles of Neural Science، اثر اریک کندل. او در این کتاب از زبان گابریل گارسیا می گوید که اگر علم و دانش نتواند روش های جدیدی ارائه کند که در زندگی تأثیر گذار باشد و آن را ساده تر سازد، به هیچ دردی نمی خورد. ما به دنبال ارائه این روش های جدید هستیم.

از جمله سخنرانان این دوره می توان به پروفسور محمد تقی جغتایی، رئیس دانشکده فناوری های نوین پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران و موسس انجمن علوم اعصاب ایران اشاره کرد. آرش برهمند و دکتر محمدرضا دلیری نیز از داوران این رویداد هستند. مربیانی از جمله امیر وحید رودسری (توسعه دهنده اندروید و iOS)، رضا غیابی (فرصت آفرین و مشاور تجاری)، بهاره فاطمی و علی نادعلیزاده نیز در کنار تیم ها هستند تا آن ها را راهنمایی کنند.

بوتکمپ یا پیش رویداد اولین دوره نورو ویکند در تاریخ 31 مرداد 1394 [ثبت نام] و رویداد اصلی نورو ویکند در تاریخ 4 تا 6 شهریور 1394 [ثبت نام] در مرکز بین المللی همایش های رازی، کتابخانه مرکزی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار خواهد شد. برای ثبت نام در نورو ویکند و اطلاعات بیشتر در مورد آن، به آدرس زیر مراجعه کنید:

www.neuroweekend.org

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • حمید
    حمید | ۱۸ مرداد ۱۳۹۴

    خدایی چقدر از این استارت اپ ویکند ها و از این مراسماتی که برگزار میشه سودمنده ؟ چقدر از این ایده ها به مرحله ی تجاری سازی میرسه ؟

    • بهرام تیموری
      بهرام تیموری | ۱۸ مرداد ۱۳۹۴

      خدایی مگه چند سال هست که استارتاپ ها توی ایران راه افتادند؟
      خدایی مگه حداقل یک سال زمان برای تجاری سازی نیاز نیست؟

      می تونید از اینستاگرام نورو. ویکند، ایده هایی که علمی شدند و قابلیت تجاری سازی رو دارند ببینید...

  • m
    m | ۱۸ مرداد ۱۳۹۴

    اﺳﺘﺎﺭﺕ اﭖ ﻭﻗﺘﻲ ﻣﻌﻨﺎ ﺩاﺭﻩ ك ي ﺗﻴﻢ ﺩﻩ ﻧﻔﺮﻩ ﺩﻭ ﻣﺎﻩ ﺭﻭ ﭘﺮﻭﮊﻩ اﻱ ﻛﺎﺭ ﻛﻨﻦ... ﺑﺎ ﺳﻪ ﺭﻭﺯ و اﻳﻮﻧﺘﺎﻱ اﻳﻨﻂﻮﺭﻱ ﭼﻴﺰﻱ اﺯﺷﻮﻥ ﺩﺭﻧﻤﻴﺎﺩ ﻭاﺳﻪ ﻫﻤﻴﻦ ﺧﻮﺩﺷﻮﻧﻢ ﻣﻌﺘﻘﺪﻥ ﺑﻴﺸﺘﺮ ﺟﻨﺒﻪ اﻣﻮﺯﺷﻲ ﺩاﺭﻩ... ﻣﻦ ﺗﺎ ﺣﺎﻻ ﻳﺒﺎﺭ ﺷﺮﻛﺖ ﻛﺮﺩﻡ ﺟﺰ اﻳﻦ ﻧﺪﻳﺪﻡ...

    • بهرام تیموری
      بهرام تیموری | ۱۸ مرداد ۱۳۹۴

      دقیقا ما هم با شما موافق هستیم که استارتاپ زمانی معنی داره که یک تیم ده نفره چند ماه روی یک موضوع کارکنند و برای همین، جوایزی که برای سه تیم برتر انتخاب کردیم، زمینه رو برای این موضوع فراهم کردیم. می تونید از سایت نورو. ویکند جوایز رو مشاهده کنید، که اسپانسر ما برای شش ماه، برای تکمیل طرح تجاری، که پایه ای ترین و اساسی ترین چیز برای جذب سرمایه هست، از اونها حمایت می کنیم و آموزش های جدی میدیم.

  • Sav
    Sav | ۱۸ مرداد ۱۳۹۴

    نورو ویکند با شعار «No Talk, All Action»، بر آن است ...
    .
    امیدوارم به درد متخصصین اون رشته بخوره. اما، چرا شعارش به زبان انگلیسیه؟!
    سخنرانی، تبادل نظر و ... همه به فارسی! به احتمال ۹۹ درصد، همه شرکت‌کننده‌ها فارس‌زبان! بعد شعار انگلیسی؟ الان با کلاس شد یعنی؟!

    • بهرام تیموری
      بهرام تیموری | ۱۸ مرداد ۱۳۹۴

      سلام
      دوست عزیز، این شعار استارتاپ ویکند جهانی هست...

مطالب پیشنهادی