ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بررسی تبلت

بررسی دیجیاتو: تبلت Samsung Galaxy Tab S2 9.7 LTE

Galaxy Tab هفت اینچی اولین تبلت اندرویدی واقعی به شمار می رفت که سامسونگ در سال ۲۰۱۰ برای رقابت با آیپد اپل به بازار عرضه کرد و در ساخت آن از نسخه دوم اندروید استفاده شده بود؛ نسخه ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ | ۲۲:۰۰

Galaxy Tab هفت اینچی اولین تبلت اندرویدی واقعی به شمار می رفت که سامسونگ در سال ۲۰۱۰ برای رقابت با آیپد اپل به بازار عرضه کرد و در ساخت آن از نسخه دوم اندروید استفاده شده بود؛ نسخه ای که با وجود دستکاری های سازنده هنوز مشخصا آمادگی استفاده روی تبلت ها را نداشت.

از آن زمان تاکنون هردو پلتفرم iOS و اندروید پیشرفت های شگرفی داشته اند و دیگر قابل مقایسه با گذشته نیستند، اما موردی که در تمام این سالها ثابت مانده نسبت تصویر متفاوتی است که در این ۲ پلتفرم مورد استفاده قرار می گیرد.

اپل سیستم عامل موبایل خود را بر مبنای نسبت ۴:۳ بنا کرده و تبلت های اندرویدی با گذشت سالها از عرضه گلکسی تب، عموما هنوز از نسبت تصویر عریض آن پیروی می کنند. این روندی است که ظاهرا در حال تغییر است و پس از HTC Nexus 9 گوگل، حالا سامسونگ هم در نسل دوم تبلت های پرچمدارش تصمیم گرفته رویه ای که خود حدود ۵ سال پیش آغاز کرده بود را تغییر دهد.

اکنون و با هرچه شبیه تر شدن تبلت های این ۲ پلتفرم به یکدیگر، رقابت اصلی به ارائه امکانات نرم افزاری بیشتر و ویژگی های خاص در هر محصول محدود شده است. با بررسی اختصاصی دیجیاتو از تبلت Galaxy Tab S2 9.7 LTE همراه باشید تا ببینیم سامسونگ در پرچمدار تازه برای شکست دادن رقبای قدرتمند امروزی چه تدبیری اندیشیده است.

طراحی

IMG_8327

سامسونگ نسل اول تبلت های سری Galaxy Tab S را در ۲ سایز ۱۰.۵ و ۸.۴ و ضخامت ۶.۶ میلی متر تولید کرده بود که باریک ترین ها در زمان خود به شمار می رفتند.

«گلکسی تب اس ۲» سبک ترین و باریک ترین تبلت ۱۰ اینچی بازار است

در نسل دوم سازنده اندازه تبلت ها را به ۹.۷ و ۸ اینچ کاهش داده و باز هم موفق شده با رساندن ضخامت این ۲ پرچمدار به ۵.۶ میلی متر از رقبایی مثل Dell Venue 8 7840 شش میلی متری عبور کرده و مجددا عنوان باریک ترین را بدست آورد.

«گلکسی تب اس ۲» علاوه بر این سبک ترین تبلت ۱۰ اینچی بازار نیز به شمار می رود که وزن ۳۸۹ گرمی آن ۵۲ گرم از iPad Air 2 کمتر است.

IMG_8228

البته هنگام مقایسه با آیپد باید بدنه آلومینیومی این محصول را نیز در نظر گرفت، چرا که «اس ۲» به بدنه پلاستیکی با چهارچوب فلزی مجهز است، اما حتی تبلتی مثل HTC Nexus 9 که همانند «اس ۲» با فریم فلزی و بدنه پلاستیکی ساخته شده نیز ۴۷ گرم از پرچمدار سامسونگ سنگین تر است.

بدنه پلاستیکی پشت «اس ۲» اثر انگشت چندانی جذب نمی کند و جنس نرمی دارد که در عین حال حس استحکام و کیفیت را منتقل می سازد

بدنه پلاستیکی پشت «اس ۲» اثر انگشت چندانی جذب نمی کند و جنس نرمی دارد که در عین حال حس استحکام و کیفیت را منتقل می سازد، کما اینکه در هنگام بررسی ما تبلت یک بار از فاصله بیش از یک متر به زمین پرتاب شد و هیچ صدمه ای ندید.

این بدنه همچنین در کناره ها فرورفتگی هایی دارد تا در دست گرفتن تبلت به شکل عمودی ساده تر باشد و در سمت راست آن نیز ۲ دکمه برای اتصال اسمارت کاور کتابی شکل سامسونگ در نظر گرفته شده است.

IMG_8230

سامسونگ کناره های «اس ۲» را بسیار خلوت و مرتب طراحی کرده است. در پایین اسپیکرها، درگاه شارژ و ورودی هدفون مشاهده می شوند و در سمت راست نیز دکمه های پاور، صدا و درگاه های حافظه و سیم کارت مشاهده می شوند، در حالی که ۲ کناره بالا و چپی کاملا خالی هستند.

در نمای روبرویی نیز ۳ دکمه فیزیکی وجود دارند که دکمه وسطی یا Home به عنوان حسگر اثر انگشت هم عمل می کند.

IMG_8227

«اس ۲» در مجموع طراحی مینیمال و زیبایی دارد و در دست گرفتنش حس کیفیت را به کاربر منتقل می کند، علاوه بر این وزن کم و باریکی تبلت نیز باعث شده استفاده طولانی مدت از آن خسته کننده نباشد.

نمایشگر

IMG_8331

تغییر نسبت تصویر در پرچمدار تازه هرچند باعث شده ویدیوهای عمدتا عریض امروزی با کادری مشکی در بالا و پایین تصویر نمایش داده شوند، اما در عوض مطالعه و مرور وب روی نمایشگر غیر عریض مدل جدید راحت تر است که با توجه به کاربرد بیشتر این موارد روی تبلت می توان گفت تغییر یاد شده ارزشش را داشته است.

«اس ۲» سومین تبلت سامسونگ است که به پنل از نوع Super AMOLED مجهز شده است

«اس ۲» همچنین سومین تبلت سامسونگ است که به پنل از نوع Super AMOLED مجهز شده است، پنلی که در دنیای تلفن های هوشمند یکی از مزیت های رقابتی اصلی سامسونگ به شمار می رود.

IMG_8338

نمایشگر این تبلت رزولوشن ۱۵۳۶ در ۲۰۴۸ را با تراکم ۲۶۴ پیکسل در اینچ عرضه می کند که هرچند با مشخصات iPad Air 2 دقیقا برابر است، اما نسبت به نسل پیشین این تبلت یعنی «گلکسی تب اس»، هم از نظر رزولوشن و هم تراکم پیکسلی کاهش داشته است.

«اس ۲» اما با وجود این کاهش کماکان در لیست برترین صفحه نمایش های بازار قرار دارد. این نمایشگر هرچند مثل آیپد به روکش ضد بازتاب مجهز نیست، اما از خوانایی مناسبی زیر نور مستقیم خورشید برخوردار است و با کمی عوض کردن جهت برای تغییر زاویه تابش نور، می توان در هر شرایط نوری حتی زیر نور مستقیم از آن استفاده کرد.

IMG_8303

نمایشگر «اس ۲» مثل مدل پیشین adaptive است، در نتیجه می تواند نحوه نمایش تصاویر را با تعیین میزان گاما، خلوص یا اشباع رنگ، تیزی یا شفافیت تصویر و میزان سردی و گرمی رنگ، به شکل خودکار و بر اساس محتوی و روشنایی محیط تنظیم کند.

عملکرد این بخش در مدل پیشین البته باب میل برخی کاربران نبود که این دسته از افراد نیز می توانند با ورود به بخش نمایشگر در منوی تنظیمات، به شکل دستی حالت پخش را از بین گزینه های ساده، پخش فیلم، عکس و مطالعه به سلیقه خود تغییر دهند.

 Screenshot_2015-08-09-21-31-09

نمایشگر یکی از مهم ترین بخش های تبلت و عملکرد صفحه نمایش «اس ۲» نیز در مجموع آنقدر عالیست که جای هیچ انتقادی را باقی نمی گذارد.

صفحه نمایش «اس ۲» آنقدر عالیست که جای هیچ انتقادی را باقی نمی گذارد

این نمایشگر قادر است ۹۴ درصد رنگ های بازه استاندارد ادوبی را بازتولید کند و میزان نمایش جزئیات و زاویه دید آنقدر بالاست که نام «اس ۲» به سادگی در لیست تبلت های اندرویدی مجهز به بهترین نمایشگر قرار می گیرد.

نرم افزار

IMG_8239

«اس ۲» به اندروید آب نبات چوبی نسخه ۵.۰.۲ و رابط کاربری TouchWiz سامسونگ مجهز است. این رابط کاربری تا پیش از این در کنار قابلیت های مختلف به داشتن نرم افزارهای زائد فراوان نیز مشهور بود، اما در تبلت جدید هم مثل تلفن هوشمند گلکسی اس ۶ شاهد حذف بسیاری از این نرم افزارهای هستیم و به نظر می رسد سامسونگ در مورد تعبیه کردن اپلیکیشن های بدون استفاده و غیر قابل حذف درون رابط کاربری خود تجدید نظر کرده باشد.

به نظر می رسد سامسونگ در مورد تعبیه کردن اپلیکیشن های بدون استفاده و غیر قابل حذف درون رابط کاربری خود تجدید نظر کرده باشد

سازنده در طراحی جدید به سوی هرچه ساده تر کردن رابط کاربری خود حرکت کرده، با ورود به صفحه قفل نوتیفیکیشن ها در زیر ساعت به نمایش درآمده و پایین صفحه نیز میان برهای ورود به بخش دوربین و تماس وجود دارند.

با سوایپ کردن از بالا منوی تنظیمات سریع نمایان می شوند که با استفاده از آن می توان عملکردهای اصلی سیستم عامل را کنترل کرد.

Screenshot_2015-08-09-21-31-30

یکی از قابلیت های کاربردی در این بخش گزینه S Finder است که کاربر با استفاده از آن می تواند بین فایل ها، پیام ها، اپلیکیشن ها و تنظیمات دستگاه جستجو کرده و به سرعت به بخش های مورد نظر دست یابد.

Screenshot_2015-08-09-21-31-53

قابلیت دیگر که با استفاده از بخش تنظیمات سریع قابل فعال کردن است Private mode نام دارد و کاربر از طریق آن می تواند بخش های مورد نظر خود در اپلیکیشن هایی مثل گالری، فایل منیجر و مرورگر اینترنت را به بخش خصوصی منتقل کرده و با استفاده از گذرواژه یا اثر انگشت به آنها دسترسی داشته باشد.

Screenshot_2015-08-09-21-32-14

قابلیت بعدی Reading mode نام دارد که با فعال شدن آن نور زمینه تم زرد رنگی پیدا می کند تا مطالعه متن روی نمایشگر خستگی کمتری در چشم کاربر ایجاد کند.

قابلیت چند پنجرگی یا Multi Window یکی دیگر از امکانات رابط کاربری سامسونگ است که روی تلفن های هوشمند کاربرد کمتری دارد

قابلیت چند پنجرگی یا Multi Window یکی دیگر از امکانات رابط کاربری سامسونگ است که روی تلفن های هوشمند کاربرد کمتری دارد اما پتانسیل اصلی آن روی نمایشگر بزرگ تبلت قابل مشاهده است.

با این قابلیت سودمند می توان صفحه را به ۲ قسمت تقسیم کرده و بطور همزمان از ۲ اپلیکیشن که از این حالت پشتیبانی می کنند استفاده کرد که شامل عملکردهای مختلفی مثل مرورگر اینترنت، گالری تصاویر، فایل منیجر، اپلیکیشن های پخش ویدیو، موسیقی و غیره می شود.

Screenshot_2015-08-09-21-36-15

اپلیکیشن پخش ویدیو همچنین علاوه بر پخش ویدیو در سایز تمام صفحه، این قابلیت را دارد که در پنجره کوچکی بر روی هر اپلیکیشن دیگر به پخش فیلم بپردازد.

Screenshot_2015-08-09-21-51-01

یک اپلیکیشن کاربردی دیگر نیز Smart Manager نام دارد که با ورود به آن صفحه به ۴ قسمت تقسیم شده و در هر بخش اطلاعات مربوط به میزان شارژ باتری، فضای اشغال شده از حافظه داخلی و فضای رم و همچنین عملکرد واحد امنیتی دستگاه به نمایش در می آید.

Screenshot_2015-08-09-21-52-18

کاربر در ادامه می تواند با انتخاب هر بخش عملکرد های مربوط به آن را کنترل کرده و بطور مثال با ورود به بخش حافظه رم اپلیکیشن های اضافی را ببندد یا با ورود به بخش حافظه داخلی فایل های اضافی و بی مصرف را از روی تبلت پاک کند.

دوربین

IMG_8300

«اس ۲» به یک دوربین اصلی ۸ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f.1/9 مجهز است که تصاویر را به شکل پیش فرض با نسبت ۴:۳۰ و رزولوشن ۲۴۴۸ در ۳۲۶۴ ثبت می کند.

با توجه به اینکه دوربین پشتی جزو عملکردهای اصلی تبلت به شمار نمی رود اجازه دهید عملکرد این قسمت را بطور خلاصه به دو بخش مثبت و منفی تقسیم کنیم.

نکته مثبت دوربین «اس ۲» در این است که اپلیکیشن دوربین سرعت بالایی دارد و به فاصله چند ثانیه آماده به کار می شود و عکسهایی با رنگ های زنده و گرم ثبت می کند.

برای نمایش در اندازه اصلی عکس را در پنجره جدید باز کنید
برای نمایش در اندازه اصلی عکس را در پنجره جدید باز کنید

عملکرد عکاسی در نور کم هم تا موقعی که منبع نوری وجود داشته باشد قابل قبول است، اما به دلیل عدم وجود فلاش نمی توانید در محیط های خیلی کم نور از دوربین دستگاه استفاده کنید.

برای نمایش در اندازه اصلی عکس را در پنجره جدید باز کنید
برای نمایش در اندازه اصلی عکس را در پنجره جدید باز کنید

نکات منفی هم اینکه عکس های ثبت شده هرچند بسیار زنده و شاداب هستند، اما به دلیل ۸ مگاپیکسلی بودن سنسور، جزئیات چندانی در آن وجود ندارد.

برای نمایش در اندازه اصلی عکس را در پنجره جدید باز کنید
برای نمایش در اندازه اصلی عکس را در پنجره جدید باز کنید

عملکرد فوکوس هم در شرایط بینابینی قرار دارد و هرچند دستگاه از فاصله نزدیک عکس هایی با فوکوس مناسب می گیرد، اما در بسیاری موارد نیز بعد از بررسی عکس های گرفته شده متوجه می شوید که فوکوس به درستی انجام نشده است.

برای نمایش در اندازه اصلی عکس را در پنجره جدید باز کنید
برای نمایش در اندازه اصلی عکس را در پنجره جدید باز کنید

این عملکرد غیر قابل پیشبینی باعث شد هربار پیش از فشردن دکمه شاتر (کم کردن صدا) به شکل دستی روی سوژه مورد نظر در تصویر فوکوس کنیم که البته روی صفحه ۹.۷ اینچی دستگاه روند طاقت فرسایی به حساب می آمد.

برای نمایش در اندازه اصلی عکس را در پنجره جدید باز کنید
برای نمایش در اندازه اصلی عکس را در پنجره جدید باز کنید

در مورد دوربین جلوی «اس ۲» هم باید بگوییم به یک سنسور ۲.۱ مگاپیکسلی مجهز است و برای انجام مکالمه ویدیویی عملکرد قابل قبولی را ارائه می کند که مشکل خاصی در آن مشاهده نشد.

برای نمایش در اندازه اصلی عکس را در پنجره جدید باز کنید
برای نمایش در اندازه اصلی عکس را در پنجره جدید باز کنید

دوربین «اس ۲» به شکل پیش فرض ویدیوها را با رزولوشن ۱۰۸۰ یا Full HD ثبت می کند که امکان بالا بردن آن به شکل دستی تا رزولوشن QHD نیز وجود دارد، اما در این صورت امکاناتی مثل گرفتن عکس در حین فیلمبرداری، افزودن افکت های زنده تصویری و لرزشگیر ویدیویی از کار خواهند افتاد.

نکته مثبت دوربین «اس ۲» در این است که اپلیکیشن دوربین سرعت بالایی دارد و به فاصله چند ثانیه آماده به کار می شود و عکسهایی با رنگ های زنده و گرم ثبت می کند

این بخش البته عملکرد مناسبی را داراست و فیلم ها را با رنگ های زنده و طبیعی ثبت می کند و صدای زمینه نیز با کیفیت و شفافیت مناسبی ضبط می شود، اما به هر حال باید توجه داشت دستگاه مورد بحث یک تبلت است که تنها قرار است در مواقع ضروری و پیشبینی نشده به ضبط ویدیو بپردازد و این مورد جزو خصوصیات اصلی آن به شمار نمی رود.

رابط کاربری سامسونگ برای عکاسی به حالت های متنوعی مجهز است و موارد بیشتری نیز توسط سازنده برای دانلود ارائه شده اند. در ادامه به برخی از آنها اشاره می کنیم.

  • Auto: حالت پیش فرض برای عکاسی با تنظیمات خودکار.
  • Pro: حالت تنظیمات دستی، برای اعمال تغییرات در مواردی مثل White Balance، ISO و Exposure.
  • Panorama: برای گرفتن تصاویر عریض پانوراما.
  • Virtual Shot: برای گرفتن تصاویر ۳۶۰ درجه از اشیاء.
  • HDR: برای گرفتن عکس هایی با دامنه داینامیکی بالا.
  • Shot & more: برای گرفتن چند عکس پشت سر هم و انتخاب بهترین مورد.
  • Dual camera: برای عکاسی با دوربین عقب و جلوی دستگاه به شکل همزمان

اپلیکیشن گالری در رابط کاربری «اس ۲» نیز امکانات مرسومی مثل ویرایش عکس ها یا امکان افزودن افکت های رنگی را ارائه می کند اما علاوه بر آن در قابلیتی مشابه سرویس Google Photos، عکس ها را به شکل خودکار بر اساس موارد موجود در آن دسته بندی می کند.

Screenshot_2015-08-09-21-55-26

با ورود به بخش Categories در این اپلیکیشن مشاهده می کنید که عکس ها به گروه هایی مثل تصاویر افراد، منظره، اسناد، سلفی ها و غیره دسته بندی شده اند که این مورد استفاده از آرشیو عکس ها و یافتن گزینه مورد نظر را از بین تصاویر متعدد ساده می کند.

سخت افزار

IMG_8270

گلکسی تب اس یک تبلت با کیفیت بود که پردازنده ضعیف جذابیت آن را تا حدی از بین برده بود، سازنده اما در پرچمدار جدید تصمیم گرفته از چیپست ۸ هسته ای اگزینوس ۵۴۳۳ ساخت خودش استفاده کند که پیش از این در نوت ۴ هم آن را بکار گرفته بود.

این چیپست به ۳ گیگابایت حافظه رم مجهز است و ۴ هسته آن روی فرکانس ۱.۹ گیگاهرتز و ۴ هسته دیگر با فرکانس ۱.۳ گیگاهرتز کار می کنند تا تعادل بین قدرت و مصرف انرژی برقرار باشد.

در پرچمدار جدید از چیپست ۸ هسته ای اگزینوس ۵۴۳۳ ساخت سامسونگ استفاده شده که پیش از این در نوت ۴ هم بکار گرفته شده بود

قدرت سخت افزاری مدل جدید در نتیجه نسبت به مدل پیشین افزایش زیادی داشته ضمن اینکه نمایشگر «اس ۲» با توجه به کاهش رزولوشن و تراکم پیکسلی، نسبت به نسل پیشین توان پردازشی کمتری صرف می کند و گذشته از این موارد نوت ۴ با وجود پیکسل های بیشتر با همین چیپست عملکرد روان و سریعی دارد.

برای بررسی بیشتر عملکرد این تبلت را با اپلیکیشن Antutu سنجیدیم و «اس ۲» امتیاز حدود ۵۵ هزار را در این بنچمارک ثبت کرد، امتیازی که از رقبایی مثل نکسوس ۹ HTC اندکی کمتر است اما از نوت ۴ حدود ۱۰ هزار واحد بیشتر است و در زمره بهترین های بازار قرار می گیرد.

Screenshot_2015-08-08-13-40-08

این چیپست عملکرد روان و مناسبی را برای «اس ۲» به ارمغان آورده و هنگام استفاده از دستگاه لگ یا تاخیر قابل ملاحظه ای مشاهده نمی شود. تبلت همچنین در اجرای بازی های سنگین گرافیکی نیز به خوبی عمل کرده و عملکرد مولتی تسکینگ یا چندکارگی نیز در هنگام باز بودن چندین اپلیکیشن همزمان، بدون مشکل و تاخیر انجام می گیرد.

این چیپست عملکرد روان و مناسبی را برای «اس ۲» به ارمغان آورده و هنگام استفاده از دستگاه لگ یا تاخیر قابل ملاحظه ای مشاهده نمی شود

از دیگر امکانات سخت افزاری این تبلت نیز می توان به موارد مرسومی همچون بلوتوث نسخه ۴.۱، جی پی اس و آخرین نسل از وای-فای یعنی 802.11 ac اشاره کرد.

«اس ۲» همچنین در ۲ نسخه ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی عرضه شده که در نسخه ۳۲ گیگابایتی ارائه شده به ما حدود ۲۵ گیگابایت از حافظه داخلی در اختیار کاربر قرار داشت، اما هر دو مدل امکان افزایش تا ۱۲۸ گیگابایت از طریق درگاه MicroSD را دارا هستند.

امنیت

IMG_8237

«اس ۲» همانند نسل پیشین خود به یک حسگر اثر انگشت مجهز است که به شکل یکپارچه درون دکمه home جاسازی شده و ۳ قابلیت کاربردی و امنیتی زیر را فراهم می کند.

  • باز کردن قفل دستگاه به سادگی و ورود به صفحه خانگی.
  • ورود به حساب های کاربری آنلاین با اثر انگشت بجای گذرواژه.
  • استفاده از اثر انگشت بجای گذرواژه حساب کاربری سامسونگ، برای پشتیبانی گیری و بازگردانی اطلاعات دستگاه، یافتن دستگاه مفقود شده و دانلود اپلیکیشن از فروشگاه نرم افزاری Galaxy Apps.

این حسگر عملکرد روان و دقیقی دارد، تقریبا از همه جهات اثر انگشت را به درستی تشخیص می دهد و باز شدن قفل دستگاه و ورود به صفحه خانگی پس از فشردن این دکمه در حدود ۲ ثانیه زمان می برد.

این حسگر عملکرد روان و دقیقی دارد و تقریبا از همه جهات اثر انگشت را به درستی تشخیص می دهد

وجود چنین قابلیتی بخصوص راحتی زیادی برای افرادی به ارمغان خواهد آورد که به شکل اشتراکی از یک دستگاه استفاده می کنند و به این شکل هرشخص تنها با اثر انگشت خود می تواند قفل دستگاه را باز کرده و دیگر نیازی به اشتراک گذاری پسورد با چندین نفر و افزایش احتمال لو رفتن آن وجود نخواهد داشت.

ضمنا توجه داشته باشید که گوگل برای نسخه بعدی اندروید تمرکز زیادی روی مسئله امنیت داشته و در این نسخه، سیستم عامل به شکل مقیم از حسگر اثر انگشت پشتیبانی می کند. در نتیجه انتظار می رود پس از ارائه آپدیت اندروید M برای «اس ۲» قابلیت های متنوع تری نیز برای آن فراهم شود.

سامسونگ به فعالیت های گوگل بسنده نکرده و نرم افزار امنیتی خود را درون «اس ۲» قرار داده است

سامسونگ البته به فعالیت های گوگل بسنده نکرده و نرم افزار امنیتی خود را درون «اس ۲» قرار داده است. این نرم افزار که با همکاری بخش امنیتی اینتل توسعه یافته و علاوه بر اسکن کردن دستی حافظه داخلی، به قابلیتی به نام KNOX active protection نیز مجهز است که بطور فعال از دستگاه در مقابل حملات و آسیب های امنیتی محافظت می کند.

Screenshot_2015-08-09-21-57-26

کاربر همچنین با استفاده از نرم افزار My KNOX می تواند به ایجاد یک گاوصندوق مجازی اقدام کرده و اپلیکیشن های حاوی اطلاعات حساس خود را درون آن قرار دهد. این بخش همانند قرنطینه عمل می کند که امکان دسترسی به اطلاعات و ایجاد تغییرات در اپلیکیشن های موجود در آن بسیار محدود بوده و صرفا در اختیار کاربری قرار دارد که آن را ایجاد کرده است.

Screenshot_2015-08-09-21-57-42

ایجاد چنین بخشی مثل یک لایه حفاظتی اضافه عمل کرده و با استفاده از آن می توان اطلاعات حساس شغلی یا شخصی را از فضای عمومی تبلت جدا کرده و درون یک بخش با دسترسی کنترل شده و محدود قرار داد.

کیفیت صدا

IMG_8253

«اس ۲» به ۲ اسپیکر برای پخش صدا به شکل استریو مجهز است. این اسپیکرها دارای کیفیت مناسبی هستند و شفافیت و تفکیک صدای آنها رضایت بخش است اما میزان بلندی صدا برای استفاده در فضاهای خارجی کافی نیست.

میزان بلندی صدا برای استفاده در فضاهای خارجی کافی نیست

علاوه بر این محل قرار گیری اسپیکرها روی نوار اطراف دستگاه نیز باعث می شود اگر تبلت را به شکل افقی و ۲ دستی نگه دارید دستتان روی یکی از اسپیکرها را بپوشاند و میزان بلندی صدا باز هم کمتر شود.

رابط کاربری سامسونگ همچنین به امکاناتی مجهز است که در افزایش کارایی دستگاه در زمینه پخش صدا موثر هستند. قابلیت هایی مثل اکولایزر و +SoundAlive که با شبیه سازی صدای فراگیر باعث می شود صدا با حس و حال زنده تری پخش شود.

Screenshot_2015-08-09-21-58-20

مواردی دیگری نیز وجود دارند که برای بهبود صدای پخش شده با هدفون در نظر گرفته شده اند. یکی از این موارد Tube Amp نام دارد که تاحدی طنین پخش صدای آمپلی فایر های آنالوگ و لامپی را شبیه سازی می کند.

Screenshot_2015-08-09-21-59-06

قابلیت دیگر نیز Adapt Sound است که با پخش صدا در فرکانس های مختلف و گرفتن بازخورد کاربر، بهترین حالت پخش برای هدفون مورد استفاده توسط کاربر را انتخاب می کند.

امکانات ارتباطی

IMG_8312

«اس ۲» در ۲ نسخه وای-فای و LTE عرضه می شود که مدل دوم برای اتصال به اینترنت مبتنی بر نسل چهارم شبکه مخابراتی و یا مکالمه، از یک سیم کارت 4G نانو پشتیبانی می کند.

این تبلت از نظر نرم افزاری نیز به امکانات ارتباطی مرسوم تلفن های هوشمند مجهز است که در ادامه برخی از آنها را نام می بریم.

  • گزارش دلیوری
  • لیست سیاه بر اساس شماره تماس گیرنده
  • لیست سیاه بر اساس کلمات موجود در پیام
  • تغییر تصویر زمینه و فرمت اپلیکیشن پیام رسان
  • تغییر اندازه فونت اپلیکیشن پیام رسان
  • امکان نمایش عکس یا تصویر دلخواه در هنگام مکالمه تصویری
  • ویبره

باتری

IMG_8265

«اس ۲» ۹.۷ اینچی ما به یک باتری لیتیوم یونی ۵۸۷۰ میلی آمپر ساعتی مجهز است که نسبت به نسل قبل نزدیک به ۲۰۰۰ میلی آمپر کاهش یافته، اما باید در نظر داشت سامسونگ تبلت های نسل قبل سری S را در اندازه های ۱۰.۵ و ۸.۴ اینچ عرضه کرده بود و کاهش سایز در مدل های جدید باعث شده فضا و نیاز کمتری نیز برای باتری وجود داشته باشد.

عملکرد باتری iPad Air 2 با وجود رزولوشن و تراکم پیکسلی کاملا مشابه حدود ۴۰ درصد بهتر است

این باتری اما در مقایسه با دیگر تبلت های هم اندازه، اندکی پایین تر از سطح متوسط به شمار می رود و در آزمایش ما با روشنایی ۵۰ درصد حدود ۱۰ ساعت به پخش ویدیو پرداخت.

باید در نظر داشت عملکرد باتری iPad Air 2 با وجود رزولوشن و تراکم پیکسلی کاملا مشابه حدود ۴۰ درصد بهتر است و تبلت اندرویدی اکسپریا زد ۴ هم با وجود اینکه ظرفیت باتری نسبتاً مشابهی دارد اما باز هم حدود ۴۰ درصد عملکرد بهتری در این زمینه از خود نشان می دهد.

سامسونگ البته در رابط کاربری خود امکاناتی ارائه می کند که با استفاده از آن می توان کارایی باتری دستگاه را افزایش داد، این قابلیت ها به ۲ بخش تقسیم شده اند که اولی Power saving mode نام دارد و با کاهش سرعت پردازنده، روشنایی صفحه و موارد اینچنینی به کاهش مصرف شارژ باتری منجر می شود.

Screenshot_2015-08-09-21-59-34

امکان بعدی نیز Ultra power saving mode نام دارد که با فعال کردن آن تعداد محدودی از اپلیکیشن های مربوط به عملکردهای اصلی دستگاه مثل مرورگر اینترنت، تماس و ساعت، در یک محیط کاربری سیاه سفید در اختیار کاربر قرار می گیرند تا امکان استفاده از آنها با کمترین مصرف انرژی مقدور باشد.

Screenshot_2015-08-09-22-00-38

با توجه به قابلیت های فوق می توان گفت «اس ۲» قادر است حداقل یک روز کاربر را همراهی کند و عمر باتری آن برای یک استفاده ترکیبی و عادی قابل قبول است، هرچند برای شرایطی مثل سفرهای طولانی بهتر است همراه داشتن پاور بانک را مد نظر داشته باشید.

رقبا

Sony Xperia Z4 Tablet
Sony Xperia Z4 Tablet LTE
  • پردازنده: ۸ هسته ای ۲ گیگاهرتز
  • حافظه رم: ۳ گیگابایت
  • حافظه ذخیره سازی: ۳۲ گیگابایت (قابل افزایش تا ۱۲۸ گیگابایت)
  • چیپست: Snapdragon 810
  • رزولوشن: ۱۶۰۰ در ۲۵۶۰ پیکسل
  • تعداد پیکسل در هر اینچ: ۲۹۹
  • ظرفیت باتری: ۶۰۰۰ میلی آمپر
iPadAir2_all_colours
Apple iPad Air 2
  • پردازنده: ۳ هسته ای ۱.۵ گیگاهرتز
  • حافظه رم: ۳ گیگابایت
  • حافظه ذخیره سازی: از ۱۶ تا ۱۲۸ گیگابایت
  • چیپست: Apple A8X
  • رزولوشن: ۱۵۳۶ در ۲۰۴۸ پیکسل
  • تعداد پیکسل در هر اینچ: ۲۶۴
  • ظرفیت باتری: ۷۳۴۰ میلی آمپر
HTC Nexus 9
  • پردازنده: ۲ هسته ای ۲٫۳ گیگاهرتز
  • حافظه رم: ۲ گیگابایت
  • حافظه ذخیره سازی: از ۱۶ تا ۳۲ گیگابایت
  • چیپست: Nvidia Tegra K1
  • رزولوشن: ۱۵۳۶ در ۲۰۴۸ پیکسل
  • تعداد پیکسل در هر اینچ: ۲۸۱
  • ظرفیت باتری: ۶۷۰۰ میلی آمپر

جمع بندی

IMG_8307

«گلکسی تب اس ۲» سبک ترین و باریک ترین تبلت ۱۰ اینچی بازار و بهترین پرچمداری است که سامسونگ تاکنون تولید کرده. این تبلت به نمایشگری فوق العاده مجهز است و حسگر اثر انگشت آن در کنار امکانات امنیتی موجود در رابط کاربری آن را به گزینه مناسبی برای استفاده های شغلی تبدیل کرده است.

اگر از کاربران نسل پیشین هستید با خرید تبلت تازه چیزی جز برخی بهبود ها مثل افزایش قدرت سخت افزاری بدست نخواهید آورد، اما اگر به تبلت باریک و سبکی احتیاج دارید که حمل و استفاده طولانی مدت از آن ساده باشد و رابط کاربری آن امکانات استانداردی ارائه کند، می توانید تهیه پرچمدار جدید سامسونگ را مد نظر داشته باشید.

نکات مثبت

  • نمایشگر عالی
  • سبک و باریک
  • حسگر اثر انگشت

نکات منفی

  • عمر باتری متوسط

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (60 مورد)
  • MohammadReza Mafi
    MohammadReza Mafi | ۱۱ اسفند ۱۳۹۵

    من این تبلت رو نزدیک ۳ ماه است که دارم و هر کاری که بخوام واسم خیلی خوب انجام میده.

  • مصطفی
    مصطفی | ۱ بهمن ۱۳۹۴

    سلام تبلت عالیی هست الان بهترین تبلت سامسونگ گلکسی تب اس هست که واعقا عالیه اندرویدش هم خیلی بالاس بالای پنجه واعقا بینظیره

  • پرنسس
    پرنسس | ۱۸ دی ۱۳۹۴

    من خودم گلیسیرین تب اس 2 رو دارم و عالیه تبلت بهتر از تب اس هستش

  • محمد
    محمد | ۱۴ آذر ۱۳۹۴

    واقعا بهترین تبلت توی کل جهانه.منم خودم دارم خییییلی راضیم.

  • مهری
    مهری | ۴ آبان ۱۳۹۴

    لطفا راهنمایی کنید با باطری این تبلت باید چه برخوردی داشت. منظورم اینه که وقتی شارژش به 100 برسه خودش قطع میشه یا اینکه مشکل شارژ و دشارژ براش پیش میاد؟ ممنون

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی