ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تکنولوژی فورس تاچ در آیفون چگونه کار می کند؟ [تماشا کنید]

آیفون ۶ اس اگرچه از تغییرات ظاهری بی بهره است اما اپل تصمیم دارد این بار با تکنولوژی های خود، کاربران را به سوی خرید آن بکشاند. یکی از همین تکنولوژی ها، فورس تاچ نام ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ | ۱۴:۰۰

آیفون ۶ اس اگرچه از تغییرات ظاهری بی بهره است اما اپل تصمیم دارد این بار با تکنولوژی های خود، کاربران را به سوی خرید آن بکشاند. یکی از همین تکنولوژی ها، فورس تاچ نام دارد که پیشتر در ساعت اپل و همچنین ترک پد مک بوک های ساخته شده در سال ۲۰۱۵ به کار گرفته شد.

ماجرا چندان پیچیده نیست؛ اپل با این راهکار، یک کلید اضافه و مجازی را در اختیارتان می گذارد. صرفا کافیست تا فشار وارده بر نمایشگر لمسی را اندکی بیشتر کنید تا منوی جدیدی برایتان باز شود. (در ترک پد مک بوک، همین فشار بیشتر سبب حس کردن یک کلیک ثانویه می شود که در سافاری منوهای جدیدی را باز می کند و...)

فورس تاچ یکی از مورد انتظارترین فناوری ها بوده تا راه خود را به آیفون نیز باز کند و مشخصا می تواند نحوه تعامل کاربر با تلفن همراهش را تا حد زیادی دگرگون نماید. حال یک طراح به نام Maximilian Kiener آمده و طرحی مفهومی ارائه نموده از نحوه کارکرد تکنولوژی یاد شده در آیفون. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

همانطور که گفتیم، فورس تاچ پیشتر در ساعت اپل و همچنین مک بوک های مختلف به کار گرفته شده اما استفاده از آن در iOS احتمالا داستان دیگری خواهد داشت و می تواند تا حد زیادی عملکرد آیفون ۶ اس و ۶ اس + را بهبود ببخشد.

در مثالی که این طراح آورده، می توانید با فشردن یکی از عناصر موجود در Control Center، به منوی اصلی رفته و به سرعت به بخش تنظیمات دسترسی داشته باشید.

همانگونه که می بینید، Kiener صرفا یک طرح ساده ارائه کرده تا مفهوم فورس تاچ برای کاربرانی که تا کنون از آن استفاده نکرده اند جا افتد اما مشخصا می توان انتظار داشت که اپل برنامه های بیشتری برای بهره گیری از این تکنولوژی در سر داشته باشد و بهبود های نرم افزاری زیادی را در آیفون بعدی اعمال کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (18 مورد)
  • حدیث
    حدیث | ۱۶ آبان ۱۳۹۴

    سلام.توروخدا جواب بدید.امشب یه ایفون ۶اس ۱۶گیگ خریدم.ولی لمس سه بعدی نداره!اصن کار نمی کنههههه
    امتحانم کردم چندبار فایده نداشت.توروخدا بگین چیکار کنم

  • kavan.h
    kavan.h | ۱۳ شهریور ۱۳۹۴

    خب من تو تبلت نوتم تو برنامه طراحی هرچی قلممو محکم تر میکشم خط پررنگ تره مثل مداد طراحی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی