ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اکشن کم Graava؛ محصولی که ویدئوها را به صورت خودکار ویرایش می کند

برای بسیاری از کاربران عادی، ضبط کردن و تهیه ویدئوها معمولاً کار چندان دشواری نیست و به صورت رایج پروسه ویرایش و تدوین آنهاست که زمان بر و خسته کننده به حساب می آید. در پاسخ ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ | ۱۴:۳۰

برای بسیاری از کاربران عادی، ضبط کردن و تهیه ویدئوها معمولاً کار چندان دشواری نیست و به صورت رایج پروسه ویرایش و تدوین آنهاست که زمان بر و خسته کننده به حساب می آید.

در پاسخ به همین مسئله حالا یک اکشن-کم جدید با نام Graava وارد بازار شده که می تواند ویدئوها را به صورت خودکار ویرایش و تنظیم نموده و بخشی از دردسرهای عمل یاد شده را از بین ببرد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

اکشن-کم مورد بحث که به آن لقب "GoPro یی برای غیر حرفه ای ها" نیز داده شده از داده های جمع آوری گشته به وسیله ی خود دوربین، میکروفون، GPS، شتاب سنج و سنسور ضربان قلب استفاده می نماید تا هیجان انگیزترین بخش ویدئوهای ثبت و ضبط شده بوسیله کاربران را تشخیص دهد.

Graava دارای یک اپلیکیشن ویژه برای اندروید و iOS‌ نیز هست که با آن می توانید تعیین نمایید کلیپ خروجی و نهایی دوربین باید از نظر زمانی چه مقدار طولانی باشد و در چه شبکه اجتماعی به اشتراک گذاشته شود. برای مثال در درون اپ بازه های زمانی ۶ ثانیه (مناسب Vine) و ۱۵ ثانیه (مناسب اینستاگرام) وجود دارند، ضمن اینکه قادر خواهید بود یک فایل موسیقی را نیز انتخاب کنید تا خروجی نهایی با آن میکس و مونتاژ گردد.

از دیگر نکات جالب هم اینکه چندین دوربین Graava می توانند با یکدیگر سینک شده و سپس با ادغام و ویرایش خودکار فیلم هایی که توسط آنها تهیه گشته یک ویدئوی واحد به فرد ارائه گردد.

original

ناگفته نماند محصولی که در بالا به آن پرداختیم در قیاس با همتایانش از نظر مشخصات سخت افزاری چندان شاخص نیست. این دوربین لنزی با زاویه ۱۳۰ درجه داشته و امکان ثبت و ضبط ویدئوها با رزولوشن ۱۰۸۰p و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه و ۷۲۰p با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه را مهیا می کند.

ضمناً با Graava گرفتن ویدئوهای تایم لپس 4K نیز میسر است و به خاطر دارا بودن لرزشگیر اپتیکال نسبتاً کارآمد نباید فیلم هایی که در حین حرکت با آن تهیه می کنید مشکل چندانی داشته باشند.

شارژر وایرلس، باتری ۱۰۰۰ میلی آمپر ساعتی با قابلیت ۳ ساعت تهیه ویدئو ۱۰۸۰P‌در شرایطی که Wi-Fi خاموش باشد از دیگر مشخصه های اکشن کم مورد اشاره هستند.

البته با همه ی تفاسیر صورت پذیرفته نباید فراموش کرد ویرایش ویدئوها نیز همانند نوشتن با ذوق و قریحه انسانی به نتیجه ی مطلوب ختم می گردد، اما شاید Graava بتواند خروجی هایی اولیه و مناسب به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی ارائه نماید.

این دوربین جدید بناست از سال ۲۰۱۶ میلادی و با قیمت ۳۹۹ دلار به دست علاقه مندان برسد در حالیکه هزینه خریدش از طریق پیش سفارش زود هنگام برابر با ۲۴۹ دلار خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • M o h s e n
    M o h s e n | ۱۹ مرداد ۱۳۹۴

    خیلی عالیه
    قیمتشم خوبه (فقط خارج از ایران با دلارو یورو و ...)
    خیلی هم خوشگل تر از Gopro هستش مخصوصا وقتی که علامت ضبط رو نشون میده .

مطالب پیشنهادی