ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

باتری های تخم مرغی؛ راهکار جدید دانشمندان برای افزایش طول عمر این محصولات

به نظر می رسد اکنون ظاهر هندسی «تخم مرغ» و البته زرده‌ی آن، الهام بخش دانشمندان مشغول در دانشگاه MIT و Tsinghua شده تا بتوانند باتری‌هایی توسعه دهند که عمر بیشتری را به گجت های الکتریکی ما ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ | ۱۵:۰۰

به نظر می رسد اکنون ظاهر هندسی «تخم مرغ» و البته زرده‌ی آن، الهام بخش دانشمندان مشغول در دانشگاه MIT و Tsinghua شده تا بتوانند باتری‌هایی توسعه دهند که عمر بیشتری را به گجت های الکتریکی ما اهدا نمایند.

دانشمندان موفق شده اند با طراحی الکترودهای باتری همانند یک تخم مرغ که از نانوذرات تولید شده، ظرفیت و عمر بالاتری برای انرژی ذخیره شده در آن به ارمغان بیاورند. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

بخش ملقب به «زرده تخم مرغ» این طراحی جدید را یک آلمینیوم تغییر پذیر تشکیل داده و سایر قسمت ها از دی‌اکسید تیتانیوم هستند. نکته جالب تر اینکه با شارژ کردن چند باره‌ی این باتری، مشکلی در طولانی مدت برای عمر آن رخ نخواهد داد. این در واقع یکی از مشکلات اصلی باتری های فعلی از جنس «گرافیت» است و همین باتری ها، پس از رسیدن به بیش از هزار چرخه‌ی شارژ، سلامتشان را تا حدی از دست می دهند.

طراحی جدید نه تنها می تواند عمر باتری ها را افزایش دهد بلکه قادر است تا ظرفیت بیشتری را به آنها ببخشد. در نتیجه و با توجه به سالم ماندن نمونه های جدید، نیازی نیز به تعویض باتری در گجت ها پس از گذشت دو یا سه سال نیست.

این طراحی و تکنولوژی ساخت اگرچه اکنون صرفا در آزمایشگاه به سر می برد و اطلاعات دقیقتری از آن نیز منتشر نگشته اما گفته می شود بسیار به واقعیت نزدیک شده است؛ چرا که تکنیک و طراحی ساخت بسیار ساده است و از طرفی، متریال مورد نیاز برای ساخت آن نیاز به راحتی در دسترس هستند.

استفاده از گجت و خودروهای الکتریکی به علت تقلیل رفتن سریع باتری آنها اندکی استرس آور است و حال گفته می شود به زودی این نمونه جدید از باتری ها را می توانیم در میان همان تولیدات مشاهده نماییم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • مهمان ناخوانده
    مهمان ناخوانده | ۱۹ مرداد ۱۳۹۴

    هیچ اطلاعاتی نیست که این باتری های جدید چند برابر نسبت به باتری های گرافیتی بازده دارند؟؟یا مثلا چقدر از نسخه های قدیمی طول عمر بیشتری دارند؟اگه کسی منبعی داره بده لطفا

  • iPooya
    iPooya | ۱۹ مرداد ۱۳۹۴

    همه هی آنقدر باتری باتری می کنند ولی به نظر من الان باتری گوشی ها مناسب همه صبح میرن بیرون و شب میان و یه گوشی اینقدر باتری و نگه می داره
    اگر هم نگه نداره پاور بانک ها هستند

  • Positron5
    Positron5 | ۱۹ مرداد ۱۳۹۴

    اگه یه گوشی داشتم شارژش سه ماه تموم نمی شد چی میشد .
    به نظرتون همچین چیزی میشه ؟

  • ♥♥♥--من گرافن را دوست دارم---♥♥♥
    ♥♥♥--من گرافن را دوست دارم---♥♥♥ | ۱۹ مرداد ۱۳۹۴

    ای بابا مگه قرار نبود از گرافن استفاده بشه؟ احساساتم جریحه دار شد

مطالب پیشنهادی