ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

نمایشی هنرمندانه در برابر دوربین؛ ماجرای کاربری که حمله جعلی پلیس به خانه اش را استریم کرد

در حال حاضر چند وقتی می شود که پدیده ای به نام Getting Swatted در برخی شبکه های اجتماعی نظیر Twitch، به وجود آمده است. Getting Swatted به حالتی گفته می شود که یک هکر ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ | ۲۱:۳۰

در حال حاضر چند وقتی می شود که پدیده ای به نام Getting Swatted در برخی شبکه های اجتماعی نظیر Twitch، به وجود آمده است. Getting Swatted به حالتی گفته می شود که یک هکر به صورت ناشناس با پلیس ارتباط برقرار می کند و جنایت یا جرمی را که از سوی استریمر به وقوع نپیوسته است را گزارش می کند. در نهایت هم پلیس به اشتباه وارد خانه ی شخص مورد نظر می شود و ببینندگان می توانند همه ی اتفاقات را به وضوح مشاهده کنند.

Trick2g یکی از کاربران شناخته شده ی بازی League of Legends در سایت توییچ محسوب می شود که کاربران او را به خاطر شخصیت متفاوت و رفتارهای جالب توجه اش می شناسند و چندی پیش به شوخی و برای غافلگیری بازدیدکنندگان، این عمل را پیاده کرد.

Trick2g علاوه بر کارهای دلقک آمیزی که انجام می دهد، مادی برای مشترکین خود پدید آورده و با قرار دادن کاربرهای ضعیف در بازی و مقابل یکدیگر، به بررسی نقاط ضعف آن ها در پیشبرد بازی می پردازد. این عمل علاوه بر اینکه به ارتقای بازی کاربران ضعیف کمک می کند، جنبه ی سرگرم کنندگی هم دارد؛ چرا که Trick2g بدش نمی آید که گاهی اشتباهات بازیکنان را مورد تمسخر قرار دهد.

در طول سال ها، Trick2g به یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین کاربران توییچ تبدیل شده است و استریم های وی، به سرعت ده ها هزار نفر را به خود جذب می کند.

اما Trick2g چندی پیش به خاطر پیاده سازی ورژن دوربین مخفی Getting Swatted از شبکه ی توییچ بن شد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

در زیر می توانید ویدیوی جعلی سوات شدن از سوی Trick2g را مشاهده کنید:

درست بعد از اتمام استریم و نمایش، گروه Team2g بیانیه ای منتشر کرد:

جدی گرفتن بخش پایانی استریم کار بسیار سختی بود، Trick داشت می خندید، شخصی که نقش پلیس را ایفا می کرد تغییر چهره نداده بود و همان فردی بود که دیروز در تمام طول استریم، دوربین ها را راه اندازی و به عمل استریم کمک می کرد. شوخی به گونه ای برنامه ریزی شده بود که در ساعت 3 بعد از ظهر و هنگام بخش پایانی استریم انجام شود. اگر درست به قضیه فکر کنید متوجه می شوید که هیچ نیروی پلیسی تا اتمام استریم صبر نمی کند و در هر لحظه که بتواند وارد عمل می شود.

ما لازم نیست که همیشه دیدگاه سیاسی درستی داشته باشیم تا بتوانیم شوخی کنیم. لازم نیست که فقط چون یک فرد از شوخی خاصی خوشش نمی آید ما هم این حقیقت را که آن مسئله برایمان خنده دار است را پنهان کنیم.

درست بعد از پایان استریم، Trick2g از شبکه ی توییچ بن شد اما طرفداران وی، در مقام دفاع برآمدند و خاطر نشان کردند که این مسئله تنها یک شوخی ساده بوده است. هم چنین برخی دیگر از طرفداران، با استفاده از هشتگ FreeTrick، در توییتر به فعالیت پرداختند.

در ابتدا اعلام شده بود که Trick2g به مدت 4 ماه از فعالیت در توییچ محروم خواهد بود اما ظاهرا فعالیت طرفداران وی تاثیر خود را گذاشت و بعد از تنها یک روز، محرومیت او برداشته شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • سهیل
    سهیل | ۲۱ مرداد ۱۳۹۴

    آقا یکی که فهمیده این مقاله چی میگه برا منم توضیح بده :|

  • R3D R4N9ER
    R3D R4N9ER | ۲۱ مرداد ۱۳۹۴

    خخخ من موندم وقتي خر هايي مثل اين هست چرا خر از قبرس ميارن؟ :D

  • jj
    jj | ۲۱ مرداد ۱۳۹۴

    وییدیو برام لود نمیشه

  • zoroastrian
    zoroastrian | ۲۰ مرداد ۱۳۹۴

    عالی بود :D

مطالب پیشنهادی