ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سالار کمانگر ۴ سال پیش ایده «آلفابت» را با لری پیج مطرح کرد

روز گذشته در دیجیاتو از تغییرات بنیادین لری پیج در گوگل و همچنین تاسیس «آلفابت» برایتان نوشتیم. پیج می خواهد از مدیریت روزانه اندکی دور شده و به سراغ ایده های بلندپروازانه خود در آزمایشگاه ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ | ۱۵:۰۰

روز گذشته در دیجیاتو از تغییرات بنیادین لری پیج در گوگل و همچنین تاسیس «آلفابت» برایتان نوشتیم. پیج می خواهد از مدیریت روزانه اندکی دور شده و به سراغ ایده های بلندپروازانه خود در آزمایشگاه X برود و البته تمرکز خود را بر افزایش طول عمر در Calico نیز معطوف سازد.

به هر حال این اتفاقات دیروز به شکل ناگهانی روی دادند و جوامع رسانه ای را نیز در یک شوک خبری فرو بردند اما یکی از کارمندان گوگل عنوان می کند که در خصوص انجام چنین تغییراتی، دست کم ۴ سال است که درون گوگل بحث و گفتگو شده است. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

یکی از مدیران سابق این شرکت به Business Insider گفته: «این ایده دست کم ۴ سال پیش در گوگل مطرح شد و آنچه امروز از آن رونمایی شده، اگرچه جزییات جدیدی دارد ولی ایده کلی آن با همان طرح ۴ سال پیش یکسان است.»

dmedia-20120131-143358-4242-L-w600

شخص مورد نظر می گوید که ایده این کار از سوی «سالار کمانگر» به لری پیج داده شده. او اکنون در کنار «امید کردستانی» از مشاورین ارشد لری پیج محسوب می شوند. لازم به ذکر است که کمانگر پیش از این عنوان مدیر عاملی برند «یوتوب» را نیز بر عهده داشته است.

این مدیر سابق گوگل که نامش فاش نشده همچنین می گوید که چهار سال پیش، کمانگر این ایده را در یکی از جلسات در حضور مدیران ارشد دیگر مطرح نموده است. در چهار سال اخیر نیز وی تلاش نموده تا این ایده را با همراهی لری پیج عملی سازد.

شخص مورد نظر اضافه می کند: «لری پیج دیگری نیازی به حضور در دفترش ندارد، نیازی نیست تا در مشاجره ها شرکت کرده و برنده را مشخص کند، حتی قرار نیست دیگر او را مانند گذشته در رویداد های مختلف ببینید. این ها برای پیج، بدترین بخش از شغلش بودند و از انجام آنها نیز متنفر بود؛ حال هم دوباره خود را عقب کشیده.»

مدت زیادی است که پیج از مدیریت روزانه خسته شده و حوصله حساب و کتاب کردن درآمدهای گوگل را نیز ندارد. پیشتر هم گفته بود علاقه دارد حضور کمتری داشته باشد و به ایده های بزرگش فکر کند. اکنون حرکت فعلی، به او همان آزادی مورد نظرش را داده است.

larry-page-warren-buffett (1)

لری پیج سال گذشته در مصاحبه اش با فایننشال تایمز عنوان کرده بود که تمایل دارد همانند Warren Buffett (بزرگ ترین سرمایه گذار قرن بیستم) باشد؛ اگرچه او مسئولیت کلی شرکت هایش را بر عهده دارد اما برای هر کدام یک مدیر عامل لایق انتخاب کرده و خودش صرفا مدیریت کلی را انجام می دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • مهیار
    مهیار | ۲۲ مرداد ۱۳۹۴

    یه سری به سایت https://www.abc.xyz بزنین.. لری پیج یه صحبتایی اونجا کرده و گفته از اول هم فرار نبود که به گوگل تنها نگاه کنن.

  • m. masoud
    m. masoud | ۲۱ مرداد ۱۳۹۴

    لری پیچ دوباره میشه مدیر در سایه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی