ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هامبورگ آلمان اولین خیابان هوشمند اروپا را خواهد داشت

هامبورگ آلمان به عنوان اولین شهر اروپایی برگزیده شده که خیابان های آن قرار است هوشمند شوند. مقامات بندر هامبورگ با همکاری سیسکو یک جاده در این ناحیه ساخته اند که 3 خیابان و Kattwykbrücke یا ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ | ۰۸:۳۰

هامبورگ آلمان به عنوان اولین شهر اروپایی برگزیده شده که خیابان های آن قرار است هوشمند شوند. مقامات بندر هامبورگ با همکاری سیسکو یک جاده در این ناحیه ساخته اند که 3 خیابان و Kattwykbrücke یا پل Kattwy را به هم متصل می کند. 4 ماه طول کشید تا این مسیر ساخته شود.

این جاده در ماه مه 2015 راه اندازی و به وسیله دوربین ها و سنسورها متصل به چراغ های راهنما آراسته شد. 4 عنصری که این مسیر را به جاده ای متفاوت تبدیل کرده اند سیستم روشنایی هوشمند، عبور و مرور هوشمند، محیط هوشمند و سنسورهای هوشمند هستند.

برای مثال اگر فردی چه پیاده و چه سواره از داخلی این خیابان رد نشود، سیستم روشنایی خود به خود خاموش می شود و تا فردی نزدیک به آن ناحیه نشده، سنسورها تشخیص می دهند که لزومی به روشنایی وجود ندارد و خیابان در ظلمات کامل فرو می رود. تصور کنید چنین اتفاقی اگر امکان پذیر باشد و در تمام سطح شهر رخ دهد، چقدر در مصرف انرژی صرفه جویی خواهد شد.

سیستم محیط هوشمند نیز مجموعه ای از سنسورها هستند که در طولانی مدت داده ها را ثبت کرده و از طریق وای فای به شبکه اصلی مخابره می کنند. پل مذکور که در مورد آن صحبت شد، هر دو ساعت یک بار برای عبور و مرور کشتی ها به صورت افقی بالا می رود و بیست دقیقه به طول می انجامد تا به حالت اولیه بازگردد. سنسورها به پل کمک می کنند تا روند تغییرات خود را بهبود بخشد و روی روال کار خود را انجام دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • soora
    soora | ۸ شهریور ۱۳۹۴

    خیابون روبروی خونه ی ما هنوز آسفالت نشده، ماشین که رد میشه گرد و خاک خفه مون میکنه:|

  • Sina
    Sina | ۲۱ مرداد ۱۳۹۴

    امروز چقدر از آلمان خبر خوندم ایول واقعا کارشون عالیه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی