ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کمپانی BMW صاحب Alphabet.com است و آن را به گوگل نمی فروشد

لری پیج، دیروز طی نامه ای در بلاگ رسمی گوگل خبر داد که اکنون شرکتی تازه تاسیس گشته به نام «آلفابت» که گوگل و سایر فعالیت های این کمپانی بزرگ همه بخش هایی از آن ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ | ۱۲:۳۰

لری پیج، دیروز طی نامه ای در بلاگ رسمی گوگل خبر داد که اکنون شرکتی تازه تاسیس گشته به نام «آلفابت» که گوگل و سایر فعالیت های این کمپانی بزرگ همه بخش هایی از آن خواهند شد.

در واقع گوگل، اندروید، یوتوب و کروم اکنون همه زیر بخش «آلفابت» هستند. پس از این اعلامیه، تحلیلگران به شکل عجیبی در وصف اقدام جدید لری پیج قلم فرسایی کرده اند و برخی دیگر نیز در فضای مجازی به تحلیل بخش های این کلمه یعنی «alpha» و «bet» پرداخته اند. در این میان ارزش سهام گوگل نیز ساعاتی پس از منتشر شدن این اعلامیه ۵ درصد افزایش یافت.

آقای پیج اما به یک مشکل بسیار بزرگ برخورده است: کمپانی BMW صاحب اصلی دامین «Alphabet.com» است و سخنگوی این شرکت بزرگ خودروسازی به نیویورک تایمز که به هیچ عنوان قصد فروش آن به گوگل را نیز ندارد. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

به قوانین مرتبط که مراجعه کنید، متوجه خواهید شد که هر دو کمپانی می توانند از این نام بهره گیرند، البته تا زمانی که نوع فعالیت آنها با هم تداخلی نداشته و باعث گیج شدن مشتریان نشود.

در این میان اما برخی از فعالیت های این دو شرکت با هم تداخل دارند. برای مثال کمپانی BMW یکی از بنام ترین سازندگان خودرو در جهان است در حالی که گوگل نیز پروژه‌ی خودروهای بدون راننده را توسعه می دهد که به نوعی در آینده باز هم شرکت ساکن مانتین ویو را به یک فروشنده خودرو تبدیل خواهد کرد.

حال نیویورک تایمز گزارش می دهد که BMW پیگیر این موضوع بوده و می خواهد از طریق قانونی اقدام نموده و اجازه ندهد حضور گوگل در این عرصه سبب گیج شدن کاربران در خصوص فعالیت های خودش بشود.

در حال حاضر گوگل به دلیل عدم دسترسی به دامنه آلفابت دات کام، abc.xyz را در اختیار کاربران قرار داده و از طرفی BMW نیز همچنان مشغول استفاده از alphabet.com است و از ترافیک دریافتی جدیدش نیز لذت می برد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (17 مورد)
  • parsa p
    parsa p | ۲۲ مرداد ۱۳۹۴

    حالا فردا میبینیم گوگل بیدام دبلیو را خرید

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی