ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارش مالی لنوو از سه ماهه اول ۲۰۱۵ منتشر شد؛ ۵ درصد از پرسنل تعدیل می شوند

لنوو امروز ضمن اعلام گزارش مالی خود از سه ماهه اول سال ۲۰۱۵ ذکر کرده که درآمد این شرکت رشد سالانه ای ۳ درصدی داشته و به ۱۰.۷ میلیارد دلار رسیده، اما از سوی دیگر سود ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ | ۱۰:۰۰

لنوو امروز ضمن اعلام گزارش مالی خود از سه ماهه اول سال ۲۰۱۵ ذکر کرده که درآمد این شرکت رشد سالانه ای ۳ درصدی داشته و به ۱۰.۷ میلیارد دلار رسیده، اما از سوی دیگر سود خالص آنها با کاهشی ۵۱ درصدی برابر با ۱۰۵ میلیون دلار بوده است.

گفتنیست چنین آمار و ارقامی تمامی کسب و کار شرکت مورد بحث را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد و به یقین برخی از بخش ها و ساختارها به زودی دستخوش بازنگری خواهند شد. در زمینه ی اسمارت فون ها لنوو با صراحت اظهار نموده کاهش رشد بازار و فشرده گشتن بیش از حد رقابت، دو عامل موثر بر این کسب و کار کمپانی چینی بوده اند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

واحد موبایل لنوو در سه ماهه مورد بحث درآمدی ۲.۱ میلیارد دلاری داشته که ۱.۲ میلیارد، یا به عبارت دیگر بیش از نیمی از آن توسط موتورولا به دست آمده؛ اما این بخش بدون محاسبه مالیات زیانی ۲۹۲ میلیون دلاری رقم زده است.

در سه ماهه اول ۲۰۱۵ چینی ها ۱۶.۲ میلیون اسمارت فون راهی بازار کرده اند که از این لحاظ رشدی ۲.۳ درصدی نسبت به سه ماهه مشابه در سال قبل دیده می شود. ضمناً ۵.۹ میلیون از این موبایل ها دارای برند موتورولا بوده اند.

لنوو می گوید هم اکنون تصمیم گرفته در بحث تلفن های هوشمند به صورت کامل به توانایی های دیگر زیر مجموعه ی خود یعنی موتورولا تکیه کرده و امور طراحی، توسعه و تولید را به آنها بسپارد. شایان ذکر است که برند مورد اشاره امید دارد زیر مجموعه ی مذکور (موتورولا) ظرف ۲ الی سه، سه ماهه ی دیگر مجدداً به وضعیت سود دهی باز گردد.

در بحث تبلت ها ۲.۵ میلیون تبلت لنوو فروش رفته و رشدی ۳.۸ درصدی پدید آمده. ۵.۸ درصد از بازار این گجت ها در اختیار شرکت یاد شده قرار داشته و جایگاه سوم جهانی نیز به همین نام تعلق یافته، هر چند که مدیرانش امید دارند به زودی و با افزایش سهام و تولیدات خود به صدر جدول بیایند.

Yang Yuanqing، مدیر عامل لنوو، پس از انتشار گزارش مالی کمپانی متبوعش، اعلام کرده در راستای ایجاد بهره وری و پیشگیری از زیان بیشتر ۳۲۰۰ نفر از کارمندان لنوو تعدیل خواهند شد که این رقم معادل ۵ درصد کل پرسنل محسوب می شود. وی در ادامه بیان داشته شرکتش برای بهبود اوضاع باید حضور خود در بازار کامپیوترهای شخصی را بهبود بخشد و کسب و کار موبایل را نیز دچار تغییر ساختار کند.

هم اکنون ۲۰.۶ درصد از بازار پی سی در اختیار لنوو قرار دارد ولی Yang Yuanqing امیدوار است با کاهش هزینه ها و ایجاد تغییرات بنیادین، طی آینده ای نزدیک ۳۰ درصد از بازار کامپیوترهای شخصی را تحت تملک گیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • mortezaall(mutd)
    mortezaall(mutd) | ۲۲ مرداد ۱۳۹۴

    استارت کلاسیک برای ویندوز ۱۰...www.stardock.com/products/start10/

  • pars
    pars | ۲۲ مرداد ۱۳۹۴

    لطفا آمار شرکت رقیب یعنی hp هم بذارید , من میخوام لپ تاپ hp ام رو عوض کنم که چندین ساله دارمش , قصدم هم خرید از برند Lenovo هست

    • آریا
      آریا | ۲۲ مرداد ۱۳۹۴

      همون hp بخر دوباره. یا ایسوس .
      فقط لنوو نخر

مطالب پیشنهادی