ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ رسما « گلکسی نوت ۵ » را معرفی کرد [بروزرسانی:تصاویر رسمی اضافه شدند]

سامسونگ دقایقی پیش به شکل رسمی پرده از گلکسی نوت ۵، پرچمدار فبلت هایش برداشت. گلکسی نوت ۵ را می توان بهترین ترکیب از پرچمدار این شرکت، گلکسی اس ۶ و همچنین نمونه قبلی این فبلت ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ | ۱۹:۳۹

سامسونگ دقایقی پیش به شکل رسمی پرده از گلکسی نوت ۵، پرچمدار فبلت هایش برداشت.

گلکسی نوت ۵ را می توان بهترین ترکیب از پرچمدار این شرکت، گلکسی اس ۶ و همچنین نمونه قبلی این فبلت به نام نوت ۴ دانست. در واقع می توان اکنون گفت که این بهترین فبلتی است که سامسونگ، تا کنون آن را توسعه داده و طراحی نموده است.

حال نوت بهتر از هر زمان دیگری شده چرا که آیفون های اپل نیز نمایشگرهای بزرگ تری به خود دیده اند و سامسونگ برای برنده شدن در بازی موبایل های اعلا و گران قیمت، باید از رقیب آمریکایی اش یک سر و گردن بالاتر باشد. گلکسی اس ۶ را می توان یکی از بهترین تلفن های اندرویدی امسال دانست که برای هر شخصی، مناسب است اما سری نوت، با آن نمایشگر غول پیکر و مشخصات سخت افزاری بالایش، مناسب هر کاربری نیست.

سامسونگ امسال از زبان طراحی گلکسی اس ۶ در پرچمدار فبلت هایش استفاده کرده که البته مورد غیر معمولی هم نیست. گلکسی اس ۶ شامل یک چیپست بسیار پر سرعت، نمایشگر و دوربینی عالی بود که این موارد همچنان در نوت ۵ به بهترین شکل دیده می شوند.

حال نوت ۵ نیز همانند گلکسی اس ۶، از قاب پشتی شیشه ای استفاده می کند که قابل جدا شدن هم نیست و البته همانند نمونه قبلی همین فبلت، کمربندی فلزی به دور خود بسته. اما نکته منفی این فبلت نسبت به نمونه قبلی اش، فقدان پشتیبانی از درگاه کارت حافظه و همچنین باتری قابل تعویض است اما در عوض، کاربران می توانند از ویژگی مقاومت در برابر آب این تلفن همراه لذت ببرند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

از نظر امکانات نیز می توان گفت نوت ۵ مجهز به همان چیپست هشت هسته ای اگزینوس سامسونگ است که در تلفن هوشمند گلکسی اس ۶ نیز پیشتر به خدمت گرفته شده بود اما این بار تراشه مذکور چهار گیگابایت رم را در خود جای داده است. سامسونگ تصمیم گرفته تا دوباره از اگزینوس ۷۴۲۰ استفاده کند.

نوت ۵ در قالب دو نسخه مختلف ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی عرضه می گردد و متاسفانه باید به اطلاع تان برسانیم که کمپانی سازنده، نوع ۱۲۸ گیگابایتی آن را ارائه نمی کند.

باتری ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعتی فبلت جدید سامسونگ نیز از لحاظ ظرفیت پایین تر از مدل سال قبلش است منتها این بار، پشتیبانی از تکنولوژی های شارژ بیسیم و همچنین Quick Charge یا شارژ سریع نیز برای دستگاه در نظر گرفته شده است.

img-6414-1

دوربین اصلی نوت ۵ درست مانند گلکسی اس ۶، شانزده مگاپیکسلی است و از فناوری لرزشگیر اپتیکال بهره می برد و صفحه نمایش ۵٫۷ اینچی Super AMOLED آن هم دارای رزلوشن quad HD است.

نمایشگر این فبلت همان ابعاد نوت ۳ و ۴ را دارد (ظاهرا سامسونگ به این نتیجه رسیده که بهترین ابعاد برای نمایشگر موبایل های سری نوتش همان ۵٫۷ اینچ است) اما اندازه و قد و قواره کلی دستگاه در قیاس با مدل سال قبلش کمی کوچک تر شده.

در واقع می توان گفت که طول کلی بدنه این فبلت کوتاه تر شده و از نظر ضخامت نیز باریک تر از نوت ۴ به نظر می آید که این مساله زمانی که دستگاه را در دست می گیرید و با یک دست با آن کار می کنید کاملا مشهود خواهد بود.

قسمت پشت بدنه نوت ۵ همانطور که در تصویر می بینید انحنای اندکی پیدا کرده که این مساله علاوه بر زیبایی کلی، باعث شده که این فبلت ارگونومیک تر از نسخه سال قبلش باشد؛ لذا زمانی که فبلت مورد بحث را در دست خود نگه می دارید احساس راحتی بیشتری خواهید کرد.

img-6434-1

قاب شیشه ای پشت بدنه این فبلت ظاهری بسیار زیبا به آن بخشیده اما از طرفی نیز آن را در برابر جذب اثر انگشت و آلودگی مستعد نموده و فرقی ندارد که رنگ آن مشکی باشد یا طلایی. فارغ از این دو مساله باید بگوییم که طراحی و کیفیت ساخت نوت ۵ با گلکسی اس ۶ برابری می کند و چیزی از آن کم ندارد. بسیاری سری نوت سامسونگ را به خاطر قلمش دوست دارند و خوشبختانه یک S Pen درست در گوشه پایینی سمت راست بدنه نوت 5 قرار دارد.

گفتنیست S Pen نسبت به نمونه های پیشین خود قدری بلند تر و البته زیباتر جلوه می کند و خود سامسونگ ادعا می نماید حساسیت آن را نسبت به فشار بیشتر کرده و لذا تجربه ی نوشتن با آن بهبود یافته. قابلیت های جدید بسیاری هم به استایلوس مورد اشاره افزوده شده، برای مثال هم اکنون می توانید بلافاصله آن را از جایگاهش بیرون آورده و شروع به نوشتن بر روی نمایشگر نمایید.

img-6479-1

الباقی ویژگی های نرم افزاری نوت ۵ به یقین برای کسانی که با مدل های اخیر پرچمداران سامسونگ کار کرده اند آشنا به نظر خواهد رسید. این محصول به اندروید ۵.۱ آب نبات چوبی به همراه رابط کاربری تاچ ویز مجهز شده و سفارشی سازی های خود کمپانی کره ای طبق معمول رویش مشهود است.

البته نباید فراموش کرد چند امکان جدید مانند لایو استریم نمودن مستقیم ویدئو بر روی یوتوب از درون اپلیکیشن دوربین و اپ تازه ای برای مدیریت و ارتباط بهتر با کامپیوترهای شخصی نیز وجود دارند.

img-6501-1

نکته ی اصلی و مهم اینجاست که سامسونگ به جد و به دلایلی مشخص تلاش داشته تا دستاورد تازه اش، یعنی گلکسی نوت ۵ را پیش از آیفون های جدید وارد بازار نموده و به دست علاقه مندان فبلت هایش برساند و لذا کاربران در ایالات متحده قادر خواهند بود همین امروز اقدام به ثبت پیش سفارش آن از طریق اپراتورهای مخابراتی اصلی این کشور نمایند، ضمن اینکه موبایل مذکور از ۲۱ آگوست مصادف با ۳۰ مرداد نیز در فروشگاه های مختلف و مهم در دسترس خواهد بود.

غول تکنولوژی کره ای اظهار داشته هر اپراتور بنا بر پلن های خدماتی که عرضه می کند قیمتی قدری متفاوت را برای فبلت جدید در نظر خواهد گرفت و در مجموع هزینه ی تهیه آن فرق چندانی با نسخه های پیشین نخواهد داشت و احتمالاً نباید برایش رقمی بیش از گلکسی اس ۶ بپردازید.

در پایان می توانید تصاویر رسمی گلکسی نوت ۵ را مشاهده فرمایید.

Samsung-Galaxy-Note5--amp-S6-edge-official-images (4)

Samsung-Galaxy-Note5--amp-S6-edge-official-images (2)

Samsung-Galaxy-Note5--amp-S6-edge-official-images (9)

Samsung-Galaxy-Note5--amp-S6-edge-official-images (1)

Samsung-Galaxy-Note5--amp-S6-edge-official-images (5)

Samsung-Galaxy-Note5--amp-S6-edge-official-images (6)

Samsung-Galaxy-Note5--amp-S6-edge-official-images

Samsung-Galaxy-Note5--amp-S6-edge-official-images (16)

Samsung-Galaxy-Note5--amp-S6-edge-official-images (17)

Samsung-Galaxy-Note5--amp-S6-edge-official-images (15)

Samsung-Galaxy-Note5--amp-S6-edge-official-images (10)

 

Samsung-Galaxy-Note5--amp-S6-edge-official-images (11)

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (37 مورد)
  • بهنام
    بهنام | ۲۷ بهمن ۱۳۹۴

    سلام دوستان.اینکه میگن کارت حافظه نمیخوره درسته وبخاطر امنیتش هست درعوض میتونین فلش otgبراش بگیرین من خودم نوت ۵دارم مصرفش پایینه و باطریش ۱.۵تا۲روز میتونه کارتونو راه بندازه سرعتو ظاهر و کیفیتش هم عالیه البته ممکنه ضد اب باشه ولی گارانتی ضد اب بودن نداره پس تو اب نندازین.پیروز باشید

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی