ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نگاهی بر تاریخچه طراحی تلفن های همراه منحصر به فرد سامسونگ

تا چند ساعت دیگر، سامسونگ از تلفن های همراه جدیدی پرده خواهد برداشت و همه ما تقریبا می دانیم که گلکسی نوت 5 و گلکسی اس 6 اج پلاس در راه هستند اما فراموش نکنید ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ | ۱۴:۰۰

تا چند ساعت دیگر، سامسونگ از تلفن های همراه جدیدی پرده خواهد برداشت و همه ما تقریبا می دانیم که گلکسی نوت 5 و گلکسی اس 6 اج پلاس در راه هستند اما فراموش نکنید چهار سال پیش، زمانی که اولین نوت معرفی شد چقدر متعجب شدیم.

در هر صورت سامسونگ با طراحی های متنوع طی سالیان اخیر، فراز و نشیب های بسیاری را تجربه کرده و هر بار با تولید و ارائه طرحی جدید، سلیقه بازار را سنجیده است. سری نوت و اج حالا طرفداران بسیاری پیدا کرده اند و سامسونگ قصد دارد تا امشب آخرین ورژن تلفن های همراه اندرویدی اش را معرفی کند.

به همین بهانه، سری به تاریخ زده ایم تا با مرور طراحی های منحصر به فرد و خاص سامسونگ، ببینیم کدامیک از طرح ها موفق بوده اند و کدام یک شکست خورده اند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

x830-1
Samsung X830 - زمانی بود که تلفن های لولا دار بسیار محبوب و دوست داشتنی بودند. سامسونگ نیز از این فضا استفاده نمود و در سال 2006 تلفن X830 را به بازار فرستاد. در حالت بسته، این تلفن بیشتر شبیه به یک MP3 پلیر بود و دقیقا سامسونگ می خواست همین فکر را داشته باشیم. با حافظه داخلی بالا و دکمه های مخصوصی که داشت، بسیاری از علاقه مندان به موسیقی این تلفن همراه را مناسب خود می دیدند.
gloss-1
Cleo ،Gloss و Strut - جا دادن کیبورد QWERTY درون یک قطعه که از کف دست هم کوچک تر است و ارائه آن به عنوان موبایل یکی از ریسک های جالب سامسونگ بود که با سه تلفن همراه Cleo ،Gloss و Strut انجام داد.
alias2-1
Alias 2 - در ادامه ساخت سری تلفن های Alias، سامسونگ به دنبال طرح بدیعی رفت. Alias 2 بنا به خواسته و شرایط ظاهر متفاوتی به خود می گرفت. لولاها در جهت های مختلف و همچنین کیبورد QWERTY یک تبدیل شونده کامل را در سال 2009 به وجود آورده بودند.
galaxynote-1
گلکسی نوت - زمانی که سامسونگ گلکسی نوت را به معرض نمایش گذاشت، با تلفنی متفاوت و غول آسا طرف بودیم. هیچ کس تا پیش از این جرات نکرده بود پرچمداری با ابعاد 5.3 اینچی به بازار بفرستد. گلکسی نوت، عظیم و در نگاه اول غیر قابل قبول بود اما به مرور به یکی از محبوب ترین سری تلفن های سامسونگ تبدیل شد و امشب نیز این شکوه ادامه خواهد یافت.
galaxybeam-1
گلکسی بیم - روی کاغذ طرح جالبی بود: تلفنی که ویدیو پروژکتور باشد. این قابلیت در Galaxy Beam بسیار خوب کار می کرد اما سخت افزار ضعیف دستگاه سبب شد که کسی مایل به خرید آن نباشد.
galaxys4zoom-1
گلکسی اس 4 زوم - سامسونگ یک راه حل جامع برای ارتقای قابلیت عکاسی توسط تلفن های همراه در سال 2013 ارائه داد، آن ها یک تلفن همراه از سری گلکسی اس را درون یک دوربین قرار دادند و نتیجه شد S4 Zoom. البته کیفیت پایین تصاویر و سخت افزار ضعیف مانع از پیشرفت دستگاه شدند.
galaxyround-1
گلکسی راند - ال جی اولین بار تلفن همراه خمیده ای تولید کرد که خمیدگی آن از بالا و پایین است اما سامسونگ سمت دیگر را مد نظر داشت: خمیدگی از چپ و راست. دسترسی به نمایشگر 5.7 اینچی آن به لطف خمیدگی اندکی که داشت بسیار عالی بود.
galaxynoteedge-1
گلکسی نوت اج - طراحی منحصر به فرد بعدی مربوط به حاشیه های نمایشگر می شد. در گلکسی نوت اج، حاشیه دستگاه خمیده شده بود و این حاشیه ی جذاب کارایی خاص خود را داشت و اپلیکیشن های مخصوصی برای آن توسعه داده شده بود.
galaxyedge-1
گلکسی اس 6 اج - ایده لبه های خمیده این بار جواب داد و مردم از آن استقبال کردند، پس چه چیزی بهتر از اینکه بهترین تلفن همراه شان نیز علاوه بر فرم ساده، به این حالت نیز ساخته شود؟ اما این بار هر دو سوی تلفن خمیده شده و ظاهری بسیار دلربا به خود گرفته بود.
galaxyfolder-1
گلکسی فولدر - تلفن های تاشو در سال 2015 بیشتر شبیه یک شوخی بامزه است اما سامسونگ واقعا یک تلفن تاشو ساخت. حتی هنوز هم در بسیاری از نقاط دنیا، تلفن های تاشو محبوبیت خاص خود را دارند و سامسونگ با رویکردی کلاسیک، یک اسمارتفون کیبورد دار با اندروید 5.1 ساخت.
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (19 مورد)
  • ALI
    ALI | ۲۲ مرداد ۱۳۹۴

    آقا ول کنید دگه همش تعصب همش تعریف از یک برند یکم مثل آدم ببینید به حق قضاوت کنید خوب که چی مثلا سونی بهتره یا سامسونگ هر کدوم خصوصیات خوب و بد خودشون و دارن یارو میاد میگه سامسونگ کلا اشغاله خوب این ینی چی مسخرشو در اوردین

  • saeed_ebrahimi
    saeed_ebrahimi | ۲۲ مرداد ۱۳۹۴

    سامسونگ دقیقا توی همین زمینه به شدت ضعف داره.

  • genius
    genius | ۲۲ مرداد ۱۳۹۴

    جای خیلی مدلهای شاخص کمپانی معظم سامسونگ قبل از دوران اندروید مثل سری D گوشیهای تاشو یا اولین گوشیهای تاچ سری Sاش(با سیستم جاوا)که بلاشک در زمان خودشون برای اونایی که گوهرشناس بودن تحول بزرگی بود تو این لیست خالیه!

  • علی
    علی | ۲۲ مرداد ۱۳۹۴

    با سلام و خسته نباشید میخواستم بگم من میتونم واسه خرید گوشی تا یک میلیون و ششصد هزارتومن خرج کنم. بهترین گوشی تو این رنج قیمیت چیه ؟

    • علیرضا
      علیرضا | ۲۲ مرداد ۱۳۹۴

      هواوی پی۸ یا میت۷ بهترینان،اگرم یکم کلاس کارو میخای ببری بالا برو سراغ سامسونگ اس۵

      • amir
        amir | ۲۲ مرداد ۱۳۹۴

        داش من نرخ دست نیستا ب 1میلیونو 600 میتونی پرچمداره ال جی و سامسونگ و سونی رو بخری دیگه بقیش سلیقه ای

    • قریشی
      قریشی | ۲۲ مرداد ۱۳۹۴

      سلام به شما دوست عزیز پیشنهاد من اینه که صبر کنی گلکسی a8 بیاد و بخریش
      یا اگه دوسش نداشتی میتونی نوت 4 بخری
      واگه از اینم خوشت نیومد دو گزینه های پایین هم بررسی کن
      1-Galaxy S6
      2-LG G4
      در کل هر چهار تاشون عالین ولی به A8 فکر کن فوق العادست
      موفق باشید

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی