ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیا ویندوز ۱۰ می تواند کور سوی امید HTC باشد؟

HTC این روزها یکی از سیاه ترین دوران تاریخی خود را می گذارند. پس از اینکه مشخص شد در اثر افت سهام، ارزش برند HTC نزدیک به صفر دلار است، این شرکت اعلام کرد که ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ | ۲۳:۳۰

HTC این روزها یکی از سیاه ترین دوران تاریخی خود را می گذارند. پس از اینکه مشخص شد در اثر افت سهام، ارزش برند HTC نزدیک به صفر دلار است، این شرکت اعلام کرد که قصد دارد بیش از ۲ هزار نفر از نیروهای خود را اخراج کند تا بدین شکل بتواند هزینه های عملیاتی را کاهش دهد.

میدان رقابت موبایل های اندرویدی اکنون به کارزاری خونین تبدیل شده است. حضور بازیگران قدرتمند و متعدد در این عرصه، مجال اشتباه به کسی نمی دهد و همین موضوع فشار بسیاری را به سازندگان وارد می آورد.

HTC با معرفی One M9 اشتباه مرگبار خود را مرتکب شد و اکنون باید تقاص آن را پس دهد. اثرات چنین اشتباهی اما به نوعی آینده این شرکت را تحت تاثیر قرار داده است.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

تایوانی ها برای اینکه بتوانند دوباره در بازار اندروید حرفی برای گفتن داشته باشند، باید میلیارد ها دلار خرج تحقیق و توسعه کنند تا بتوانند موبایلی متفاوت را روانه بازار سازند. در مرحله بعدی نیز بودجه کلانی لازم است تا بتواند چهره آسیب دیده این برند را با کمپین های تبلیغاتی قدرتمند بازسازی کند و روحی دوباره را در کالبد HTC جاری سازد.

شر ونگ و یارانش اما چنین بودجه ای را در اختیار ندارند؛ آن ها قصد دارند پول های باقی مانده حساب خود را بر روی واقعیت مجازی سرمایه گذاری نمایند و شانس خود را با HTC Vive بیازمایند.

Vive اگرچه محصول قدرتمندی به شمار می رود، اما بعید است که در آینده ای نزدیک شرایط را برای HTC متحول کند و پول چشمگیری را روانه این شرکت سازد.

همین موضوع شرایط را برای HTC در بازار موبایل بسیار دشوار می کند. آن ها جزو معدود شرکت هایی هستند که تولید موبایل فعالیت اصلیشان به شمار می رود و در عین حال، پول لازم را نیز برای سرمایه گذاری در این حوزه در اختیار ندارند.

آیا این موضوع به معنای مرگ زود هنگام HTC خواهد بود؟

تایوانی ها اگر هوشمند باشند،می توانند کور سوی امید خود را در ویندوز ۱۰ پیدا کنند. HTC پیش از این با معرفی نسخه ویژه M8 برای ویندوز فون، توانسته بود در این حوزه بدرخشد و یکی از بهترین موبایل های ویندوزی را روانه بازار سازد.

تایوانی ها اکنون این شانس را در اختیار دارند تا با قمار بر روی آینده ویندوز ۱۰، موفقیتی مشابه را در ابعادی بزرگتر، تجربه نمایند.

شاید با خود بگویید که چنین قماری پیش از این نوکیا را به روز سیاه کشاند و شرکتی با آن عظمت را به دره مرگ فرستاد؛ اما واقعیت این است که شرایط کنونی با آن سال ها تفاوت بسیاری کرده است.

اکنون دیگر استیو بالمری در کار نیست و مدیر کاربلدی همچون ساتیا نادلا فرمان مایکروسافت در اختیار دارد. اکنون ویندوز فون به ویندوز ۱۰ تبدیل شده است و قابلیت های چشمگیر آن، می تواند آینده را از آن اهالی ردموند کند.

به طور مشخص، نادلا تمایل چندانی به حضور گسترده در صنعت سخت افزار ندارد و همین موضوع می تواند میدانی طلایی را در اختیار HTC قرار دهد. تایوانی ها تنها کافی است تا کیفیت کنونی خود را در آن میدان به معرض نمایش بگذارند تا بتوانند به فروشی قابل قبول دست پیدا کنند.

HTC هم اکنون سهم بازاری ۱.۲ درصدی را در اختیار دارد و این موضوع نشان می دهد که مایکروسافت همین حالا هم تقریبا دو برابر این شرکت، دستگاه ویندوز فونی به فروش می رساند. پس ورود به دنیا موبایل های ویندوزی، می تواند آینده روشنی را برای تایوانی ها رقم زند.

رقابت در بازار موبایل های ویندوزی بسیار سبک تر است و نیاز به سرمایه گذاری چندان سنگینی ندارد و این دقیقا همان شرایطی است که می تواند باعث نجات HTC شود.

شما در رابطه با این موضوع چه نظری دارید؟ آیا موافق قمار HTC بر روی ویندوز موبایل هستید؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (41 مورد)
  • Blueboard
    Blueboard | ۲۸ مرداد ۱۳۹۴

    ویندوز ۱۰ دسکتاپ و ویندوز ۱۰ موبایل درحال حاضر از پرباگ‌ترین سیستم عامل‌هاست. مایکروسافت قراره اکثر امکانات و آپدیت‌ها رو تو پاییز خودمون ارائه بده. حتی Xbox هم هنوز کاملا معرفی نشده. من خودم از ویندوز ۷ به ویندوز ۱۰ ارتقا دادم و شاهد اینم که چه مشکلات بزرگی داره. فعلا باهاش اصلا راحت نیستم ولی باید تحمل کرد تا ورژن کامل ویندوز ۱۰ آماده بشه. پس فعلا از این سیستم عامل بد نگید تا کامل شه!

  • نگم بهتره
    نگم بهتره | ۲۵ مرداد ۱۳۹۴

    نوچ

  • saeed
    saeed | ۲۴ مرداد ۱۳۹۴

    میشه انقدر از "اما" تو جمله هاتون استفاده نکنید... تبدیل به یه مرض شده.

  • مهمان ناخوانده
    مهمان ناخوانده | ۲۴ مرداد ۱۳۹۴

    ویندوز فون هنوز اول راهه حتی اگه بهتر از انتظارات عمل کنه بازم هنوز راه داره تا به اندروید و ای او اس برسه...الانم دارم با اپ دیجیاتو توی اندروید واستون کامنت میذارم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی