ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کوالکام می گوید تلفن های همراه سال آینده ماندگاری بیشتری خواهند داشت

تولیدکننده چیپ های اسنپدراگون می گوید سال آینده پیشرفت خوبی در این زمینه حاصل خواهد شد و چیپ های جدید نه تنها به عملکرد بهتر دوربین کمک خواهند کرد، بلکه دوام و ماندگاری بیشتری برای ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ | ۱۲:۴۲

تولیدکننده چیپ های اسنپدراگون می گوید سال آینده پیشرفت خوبی در این زمینه حاصل خواهد شد و چیپ های جدید نه تنها به عملکرد بهتر دوربین کمک خواهند کرد، بلکه دوام و ماندگاری بیشتری برای تلفن تان به ارمغان خواهند آورد.

کوالکام در حال حاضر بزرگ ترین تولید کننده چیپ برای تلفن های همراه است و جدیدترین و قدرتمندترین چیپ آن ها با نام اسنپدراگون 820، شامل پردازنده گرافیکی آدرنو 530 و واحد پردازشی تصویر اسپکترا می شود که علاوه بر تولید تصاویر شفاف تر و واضح تر، به تلفن همراه قدرت این را می دهد که تکمیل کننده هدست های واقعیت مجازی باشند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

این شرکت امید دارد تا با استفاده از اسنپدراگون 820، سامسونگ را متقاعد کند که با انتخاب چیپ های اگزینوس خودش سخت در اشتباه است. طی سال های اخیر، کوالکام و سامسونگ بسیار به یکدیگر نزدیک بوده اند و کره ای ها برای پرچمداران خود از چیپ های اسنپدراگون بهره می بردند اما فقط تا زمان گلکسی نوت 4 و گلکسی اس 5.

تیم للاند، معاونت بخش مدیریت محصولات کوالکام می گوید طی سال آتی، مشتریان متوجه تفاوت ها خواهند شد و می بینند که کیفیت دوربین و عمر باتری چه تغییراتی دارد و قطعا تلفن هایی که از چیپ های اسنپدراگون استفاده می کنند برگ برنده را در اختیار خواهند داشت.

دستگاه گرمای کمتری تولید می کند و حین تماشای فیلم و ویدیو یا انجام بازی، باتری بهینه تر مصرف می شود. در قسمت دوربین نیز فوکوس روی یک سوژه سریع تر انجام می شود و این مسئله از ایجاد بلور در تصاویر جلوگیری می کند. شاید تاثیر واقعی را در نمایشگر تلفن ببینیم، جایی که رنگ ها بسیار به آنچه با چشم می بینیم نزدیک ترند.

رنگ های صورت نیز حین عکاسی شفاف تر و طبیعی تر خواهند شد. لابد تا به حال سعی کرده اید در کنسرت ها یا مناطقی که محیط تاریک است اما یک نقطه شدیدا نورانی شده عکس بگیرید. تلفن همراه بعدی شما اگر از پردازنده جدید کوالکام بهره بجوید، در این محیط ها می تواند تصاویر خیره کننده ای بگیرد. للاند در گفتگو با CNET می گوید کیفیت تصاویر به طور قابل توجهی بهتر است.

چیپ جدید کوالکام در تلفن های همراه اپل و HTC مورد استفاده قرار می گیرد اما از دست دادن شریک تجاری قدرتمندی چون سامسونگ که سالانه ده ها میلیون تلفن به سراسر جهان می فرستد، میلیون ها دلار به درآمد کوالکام ضربه وارد کرده است. ماه گذشته بود که این کمپانی خبر از کاهش 15 درصدی نیروی کار خود خبر داد. در هر صورت شرایط برای کوالکام پس از جدایی سامسونگ چندان جالب نیست.

نیمه سال 2016 زمانی است که اولین تلفن ها با اسنپدراگون 820 روانه بازار می شوند و شایعات می گویند که سامسونگ در حال تست این چیپ روی تلفن های بعدی خود است. استیو مولنکپف، مدیرعامل کوالکام، استقبال از اسنپدراگون 820 را گرم توصیف کرد.

للاند از پاسخ به این سوال که چه شرکت هایی در حال حاضر اسنپدراگون 820 را در تلفن های خود قرار می دهند سر باز زد و پاسخی ارائه نداد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • mohammadali_aa
    mohammadali_aa | ۲۴ مرداد ۱۳۹۴

    پردازنده های سری A اپل رو کوالکام تولید میکنه؟؟؟

  • m. masoud
    m. masoud | ۲۳ مرداد ۱۳۹۴

    کوالکام میخواد بگه الان گوشی نخریم بزاریم برای سال بعد؟

  • SAEED DASTMARD
    SAEED DASTMARD | ۲۳ مرداد ۱۳۹۴

    امید به ظهور 820 با عملکرد خارق العاده رو در آینده ی نزدیک دارم.

  • SAEED DASTMARD
    SAEED DASTMARD | ۲۳ مرداد ۱۳۹۴

    دیجی لطفا خبر چیپ جدید الجی با هسته های سریعتر cortex a72 رو بزار که بهتر از اکسینوس سامسونگ ظاهر شده.

مطالب پیشنهادی