ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ از پرظرفیت ترین هارد درایو جهان با ۱۶ ترابایت حافظه ذخیره سازی رونمایی کرد

اگر بخواهید برای کامپیوتر شخصی خود یک حافظه پرظرفیت انتخاب کنید، ۱ یا ۲ ترابایت میزان مناسبی به شمار می رود، اما سامسونگ با شما هم عقیده نیست، چرا که این شرکت در همایش Flash Memory ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ | ۱۵:۰۰

اگر بخواهید برای کامپیوتر شخصی خود یک حافظه پرظرفیت انتخاب کنید، ۱ یا ۲ ترابایت میزان مناسبی به شمار می رود، اما سامسونگ با شما هم عقیده نیست، چرا که این شرکت در همایش Flash Memory Summit در ایالت کالیفرنیا از هارد درایوی با ظرفیت ۱۵.۳۶ ترابایت رونمایی کرده است.

سامسونگ نام PM1633a را برای پرظرفیت ترین هارد درایو جهان برگزیده و ساخت آن را به کمک چیپ های فلش ۲۵۶ گیگابیتی (۳۲ گیگابایتی) ممکن کرده که ظرفیتشان ۲ برابر چیپ های NAND مرسوم فعلی به شمار می رود و پیشتر توشیبا هم اعلام کرده بود موفق به ساخت آنها شده است. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

این تولید کننده کره ای در سال ۲۰۱۳ موفق شده بود ۲۴ لایه از این چیپ ها روی یکدیگر قرار دهد و در سال ۲۰۱۴ این رقم را به ۳۶ لایه رسانده بود و اکنون با قرار دادن ۵۰۰ چیپ ۲۵۶ گیگابیتی در ساختار ۴۸ لایه، ظرفیت هارد درایو جدید را به ۱۶ ترابایت رسانده است که هرچند پیشرفت بزرگی محسوب می شود، اما باعث شده ضخامت PM1633a از درایوهای مرسوم ۲.۵ اینچی بیشتر باشد.

هرچند سازنده هنوز زمان عرضه و قیمت این محصول را اعلام نکرده، اما در هر صورت کاربران عادی در زمره جامعه مخاطب هارد درایو PM1633a به شمار نمی روند چرا که پیش بینی می شود این قطعه قیمتی نزدیک به ۵۰۰۰ دلار داشته باشد و سامسونگ نیز در همین راستا برای رونمایی از آن با اتصال ۴۸ هارد درایو به یکدیگر، سروری با ظرفیت ۷۶۸ ترابایت ایجاد کرده بود.

در پایان لازم به ذکر است که هرچند درایو عرضه شده توسط سامسونگ از نوع SSD است، اما در فرهنگ لغات حوزه فناوری نام «هارد درایو» برای اشاره به هر دو نوع حافظه های ذخیره سازی جا افتاده است و ما نیز تصمیم گرفتیم در عنوان سایت منبع دست نبرده و مانند دیگر خبرگزاری های بین المللی، عنوان هارد درایو را برای اشاره به PM1633a مورد استفاده قرار دادیم.

samsung-pm1633a-pcie-ssd-fms-2015-custom-pc-review-2

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (34 مورد)
  • عرفان
    عرفان | ۲۶ مرداد ۱۳۹۴

    ۱۶ ترابایت!!!!!!!!میتونم خونَمون رو بندازم توش

  • سام
    سام | ۲۵ مرداد ۱۳۹۴

    بازم پیشتازی...

  • Ali.sh.k
    Ali.sh.k | ۲۴ مرداد ۱۳۹۴

    حق فارسی زبانهاست ،که دستیار صوتی پارسی داشته باشند.

    (کرتانا بر روی اندروید و ای او اس قابل اجراست.) امتیاز کرتانای فارسی اکنون 46.162

    به کرتانای فارسی امتیاز دهید!!! ****************

    https://windows.uservoice.com/forums/265757-windows-feature-suggestions/suggestions/6577197-cortana-with-persian-language-support

    ببخشید شاید اینجا جاش نبود،ولی همچین بیربط هم نیست!!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی