ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

انجام خاکسپاری در فضا در حال تبدیل شدن به یک صنعت نوپا و واقعی است

ما ز بالاییم و بالا می رویم، این ایده ای است که ارائه دهندگان خدمات خاکسپاری در فضا سعی دارند آن را علاوه بر روح، در مورد جسم انسان نیز پیاده سازی کنند. در آخرین مورد از ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ | ۱۸:۳۰

ما ز بالاییم و بالا می رویم، این ایده ای است که ارائه دهندگان خدمات خاکسپاری در فضا سعی دارند آن را علاوه بر روح، در مورد جسم انسان نیز پیاده سازی کنند.

در آخرین مورد از این تلاش ها، شرکت Elysium Space اعلام کرده قادر است با دریافت ۱۱.۹۵۰ دلار خاکستر عزیزان شما را درون کپسولی، به سطح کره ماه منتقل کند.

هرچند این رقم در ابتدا بیشتر از هزینه مورد نیاز برای یک خاکسپاری معمولی به نظر می رسد، اما باید بدانید قیمت اعلام شده توسط Elysium Space حداقل از تنها رقیب موجود در این زمینه حدود ۵۵۰ دلار کمتر است.

علاوه بر این ۵۰ نفر اولی که از خدمات شرکت تازه تاسیس استفاده کنند نیز تخفیفی ۲۰۰۰ دلاری دریافت خواهند کرد که این مورد هم انجام چنین خاکسپاری آینده نگرانه را به صرفه تر خواهد کرد.

نکته مشترک بین این کمپانی ها اما این است که هردو از برای ارائه خدمات خود، از تیم های حاضر در مسابقات Lunar XPrize گوگل استفاده می کنند. در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

همانطور که گفته شد هیچکدام از این دو رقیب برای ارائه خدمات از سفینه و تجهیزات خود استفاده نمی کنند و شرکت Elysium Space نیز با تیمی موسوم به Astrobotic قرارداد امضا کرده تا از سفینه ماه پیمای Griffin این گروه برای ارسال خاکستر مشتریان خود به فضا استفاده کند.

شرکت رقیب هم در سال ۱۹۹۸ برای نخستین بار ارسال بقایای انسان به فضا را با استفاده از اکتشاف کننده ناسا ممکن کرده بود و اکنون علاوه بر همکاری با تیم Astrobotic، تلاش دارد تا با کمک استارتاپ Moon Express مستقر در سیلیکون ولی، پروژه ساخت یک قبرستان در سطح ماه را تا سال ۲۰۱۸ به واقعیت تبدیل کند.

Moon Express و Astrobotic هردو از بهترین تیم های حاضر در مسابقات Lunar XPrize گوگل به شمار می روند و هرچند مسابقات تا رسیدن تیم ها به فضا در سال ۲۰۱۷ و پیمایش ۵۰۰ متر روی سطح ماه ادامه خواهد داشت، اما هرکدام از این ۲ تیم تا امروز برای فعالیت های خود، بیش از ۱ میلیون دلار به عنوان جایزه از گوگل دریافت کرده اند.

Google-lunar-x-prize-11

همه این تلاش ها در کنار بیشتر شدن تعداد شرکت های فعال در این زمینه سرانجام باعث خواهد شد فضا و بخصوص کره ماه بیش از پیش در دسترش بشر قرار گرفته و انجام کارهایی مثل خاکسپاری برای افراد عادی هم ممکن شود.

شرکت Elysium Space به عنوان اولین قدم قصد دارد سال آینده بقایای ۱۰۰ درگذشته را با استفاده از یک سفینه به مدار زمین منتقل کند. مشتریان برای این منظور لازم است کیت مخصوص حاوی کپسول مورد نیاز برای این کار را دریافت کرده و شخصا یا با استفاده از خدمات شرکت های فعال در زمینه خاکسپاری، خاکستر شخص درگذشته را درون آن قرار دهند.

elysium.capsule.022شرکت یاد شده سپس کپسول حاوی خاکستر را به مقر خود بازگردانده و پیغام مورد نظر مشتری را نیز روی یک لوح فلزی حکاکی کرده و در کنار کپسول قرار می دهد تا کل محموله در موعد مقرر به مدار زمین ارسال گردد. این سفینه پس از ارسال، ماه ها و یا سال ها در مدار زمین خواهد چرخید تا در نهایت به داخل اتمسفر بازگشته و بسوزد.

Elysium Space همچنین برای خدمات خود یک اپلیکیشن طراحی کرده تا مشتریان بتوانند با استفاده از آن محل دقیق حضور بقایای عزیزانشان در فضا را دنبال کنند.

ipadiphone

برای مشاهده عملکرد این اپلیکیشن ها می توانید نسخه اندرویدی را از فروشگاه نرم افزاری گوگل پلی و نسخه مبتنی بر iOS را از فروشگاه اپل استور به شکل رایگان بارگذاری کنید.

در پایان می توانید تصاویر مربوط به تجهیزات مورد استفاده برای ارسال بقایای افراد به فضا توسط شرکت Elysium Space را مشاهده نمایید.

elysium.capsule.062

elysium.capsule.04a

elysium.tray_.022

elysium.tray_.032

elysium.tray_.042

elysium.tray_.052

elysium.capsule.092

 

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • ط ـوسی
    ط ـوسی | ۲۵ مرداد ۱۳۹۴

    من خیلی دوس دارم
    البته خاکسترم نه! جسدم رو کامل بفرستن فضا...
    اره خوبه
    یا اگه بشه رو ماه خاک کنن که از همه بهتر ...هرکی ماهو ببینه یه فاتحه میخونه :دی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی