ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بزرگترین سازنده آنتی ویروس جهان به ایجاد خرابکاری در نرم افزارهای رقیب متهم شد

در دنیای نرم افزارهای ضد ویروس، شرکت های معدودی با سطح موفقیت کسپرسکی وجود دارند، شرکت ساکن مسکو که سابقه شناسایی و جلوگیری از فعالیت پیچیده ترین ویروس های کامپیوتری از جمله استاکس نت و flame را ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ | ۰۸:۳۰

در دنیای نرم افزارهای ضد ویروس، شرکت های معدودی با سطح موفقیت کسپرسکی وجود دارند، شرکت ساکن مسکو که سابقه شناسایی و جلوگیری از فعالیت پیچیده ترین ویروس های کامپیوتری از جمله استاکس نت و flame را در سابقه خود دارد.

در همین راستا می توان گفت نیروهای فعال در لابراتوارهای کسپرسکی در زمره بهترین های جهان هستند، نیروهای خبره ای که به گزارش رویترز، شرکت روس از قدرت، نفوذ و تخصص آنها برای ایجاد خرابکاری در آنتی ویروس های رقبا استفاده می کند.

بر اساس گفته های ۲ تن از کارمندان سابق کسپرسکی، این شرکت با ایجاد ویروس های ساختگی تلاش می کند تا باعث شود نرم افزارهای ضد ویروس رقیب مثل مایکروسافت، آواست، AVG و دیگران، به اشتباه فایل های بی خطر را به عنوان ویروس قرنطینه کرده یا آنها را از روی کامپیوتر کاربر حذف کنند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

کارمندان سابق کسپرسکی می گویند انجام چنین کاری معمولا به ماه ها تلاش و مهندسی معکوس نرم افزارهای رقیب احتیاج دارد تا بتوان راه های مناسب برای گول زدن آنها را پیدا کرد.

در صورت صحت داشتن این اتهام، شکی نیست که انجام فعالیت هایی با چنین گستردگی هرگز بدون نظارت و اطلاع بالاترین مقامات شرکت امکان پذیر نخواهد بود.

اتهامی که موسس این شرکت یعنی یوجین کسپرسکی آن را رد و در بیانیه ای به خبرگزاری رویترز اعلام کرده است که شرکت او «هرگز هیچ فعالیتی برای ایجاد اخلال در عملکرد نرم افزارهای رقیب و ایجاد آسیب به جایگاه آنها در بازار انجام نداده».

یکی از روشهای مورد استفاده کسپرسکی که در گزارش رویترز به آن اشاره شده این است که شرکت یاد شده، کد های مخرب را درون اجزای نرم افزارهای مختلف تزریق کرده و سپس این فایل ها را به شکل ناشناس برای رقبا ارسال می کرده است.

یکی از کارکنان مایکروسافت در تایید این نظریه می گوید در سال ۲۰۱۳ مایکروسافت گزارشهای زیادی را از کاربران دریافت کرده که بر اساس آنها نرم افزار ضد ویروس مایکروسافت هزاران فایل بی خطر و مورد نیاز را (بطور مثال فایل های مربوط به چاپگر) بدافزار تشخیص داده است.

اتهامات وارد شده به کسپرکسی آنقدر سنگین هستند که اثباتشان می تواند ضربه سنگینی بر پیکر این شرکت مشهور و پرسابقه ایجاد کند، در نتیجه تعجبی ندارد که میبینیم شرکت یاد شده با ارسال اطلاعیه به خبرگزاری ها اتهامات وارده را رد و موسس این شرکت نیز در توییتر خود با لحنی غیر دوستانه خبرگزاری رویترز را مورد خطاب خود قرار داده و صحت اخبار منتشر شده توسط آن را زیر سوال برده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (30 مورد)
  • disna
    disna | ۵ تیر ۱۳۹۸

    درسته منبع رو درست کردین و درج شده ولی هر منبعی و سایتی که لاتین بود نشون دهنده درستی مطلبش نیست

    خیلی از رسانه چی های لاتین هم مثل ایران وابسته به پول شرکتهایی مثل کسپرسکی هستن

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی