ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپلیکیشن خبرخوان مایکروسافت رویت شد؛ استفاده از موتور تبدیل نوشتار-به-گفتار بینگ به جای کورتانا

مایکروسافت معمولا نسخه بتای اپلیکیشن های خود را به شکل داخلی مورد آزمایش قرار می دهد، اما گاهی نیز نمونه هایی مثل One Clip یا Office Now به شکل عمومی عرضه می شوند تا همه ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ | ۱۴:۰۰

مایکروسافت معمولا نسخه بتای اپلیکیشن های خود را به شکل داخلی مورد آزمایش قرار می دهد، اما گاهی نیز نمونه هایی مثل One Clip یا Office Now به شکل عمومی عرضه می شوند تا همه کاربران در روند آزمایش آنها سهیم شوند.

تیم بینگ هم برای عقب نماندن از قافله، نسخه بتای آخرین اپلیکیشن ساخت خود را برای مدتی روی سایت آژور مایکروسافت قرار داد که البته پس از مدتی هم پشیمان شد و آن را حذف کرد، اما برخی کاربران در این بین موفق شدند نرم افزار تازه را دانلود و برای امتحان روی ابزارهای خود نصب کنند.

این اپلیکیشن NewsCast نام دارد و ظاهرا برای افرادی ارائه شده که علارغم میل خود فرصت پیگیری و مطالعه صدها خبر منتشر شده در هر روز را ندارند. در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

کاربرانی که موفق به دانلود این اپلیکیشن شده اند می گویند NewsCast در حقیقت یک موتور جمع آوری خلاصه اخبار است که آنها را با استفاده بخش تبدیل متن-به-گفتار «بینگ»، به شکل کلیپ های صوتی ۳۰ ثانیه ای برای کاربر می خواند.

هرچند صدای بخش تبدیل نوشتار بینگ به اندازه کورتانا طبیعی نیست، اما کاربران با استفاده از آن می توانند در حین رانندگی و دیگر زمان های بی استفاده خود، در جریان خلاصه اخبار مهم روز قرار بگیرند و یا اخبار مورد نظر خود را برای شنیدن در آینده ذخیره کنند.

این اپلیکیشن همچنین بخشی برای ارسال بازخورد به سازندگان را دارد که کاربر می تواند با استفاده از پرسشنامه ۳ گزینه ای آن، انتقادات و پیشنهادات خود را در اختیار تیم بینگ قرار دهد.

نکته جالب اما NewsCast اما اینجاست که مایکروسافت نسخه بتای این اپلیکیشن را تنها برای پلتفرم iOS منتشر کرده، موردی که نشان می دهد کارکنان و آزمایش کنندگان نرم افزارهای این شرکت احتمالا باید اکثراً کاربر آیفون و آیپدهای رقیب باشند.

microsoft_newcast_teaser-100607871-large

همچنین گفتنیست بر اساس گزارش ها فیسبوک هم در حال توسعه اپلیکیشن مشابهی است که هرچند عملکرد آن دقیقا به همین شکل نیست، اما به هر حال به عنوان رقیبی برای نرم افزار جدید مایکروسافت به شمار می رود و باید تا عرضه نسخه نهایی هردو اپلیکیشن صبر کنیم تا مشخص شود کدام یک از این غول های دنیای فناوری خواهند توانست در این حوزه جدید موفق عمل کنند.

در پایان می توانید اسکرین شات های اپلیکیشن NewsCast مایکروسافت را مشاهده نمایید.

img_0196

img_0195

img_0197

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Mohi Beyki
    Mohi Beyki | ۲۵ مرداد ۱۳۹۴

    احتمالا چون کارش تموم نشده کورتانا نیست :) کورتانا الان گل سر سبد مایکروسافته :دی

  • parsamps
    parsamps | ۲۵ مرداد ۱۳۹۴

    واقعا چرا؟؟؟؟
    موتور تبدیل نوشتار به گفتار کرتانا حرف نداره...
    صداش خیلی طبیعیه...
    مخصوصا وقتی بهش میگی sing a song :D
    احتمالا واسه کاهش میزان استفاده از موتور صدای کرتانا بوده.....ا

  • Divan Greedy (아이유)
    Divan Greedy (아이유) | ۲۵ مرداد ۱۳۹۴

    احتمالن از طرف پروژه گاراژ باشه / و خوب پروژه گاراژ هم دست کارمندهاست و خودشون می تونن انتخاب کنن واسه کدوم پلتفرم بیاد و ... هر چند الانم معلوم نیست که فقط برای ios بیاد

  • H A M E D
    H A M E D | ۲۵ مرداد ۱۳۹۴

    اگه فیدها رو بخونه خیلی خوبه
    منتظرشم

مطالب پیشنهادی