ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ال جی در برابر سامسونگ و کوالکام؛ نسل دوم چیپست NUCLUN در دست توسعه است

سامسونگ، اگزینوس را دارد، اپل چیپ های سری A را توسعه داده و در آیفون از آنها بهره می جوید و هوآوی نیز اخیرا با سیستم-بر-چیپ های سری Kirin نقش آفرین میدان ها شده است. ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ | ۱۶:۰۰

سامسونگ، اگزینوس را دارد، اپل چیپ های سری A را توسعه داده و در آیفون از آنها بهره می جوید و هوآوی نیز اخیرا با سیستم-بر-چیپ های سری Kirin نقش آفرین میدان ها شده است. در این میان ال جی هم دلش می خواهد تا وارد بازی بزرگان شده و کم کم چیپست های اختصاصی خود را توسعه دهد.

این شرکت پیشتر چیپست هایی با کد NUCLUN طراحی کرد که تجربه چندان موفقی نبوده و می توان گفت ال جی تقریبا قادر نشد محصولات مجهز به آن را در خارج از کره به فروش برساند. از سوی دیگر، گفته می شد که آنها با مشکل ایجاد حرارت بیش از اندازه نیز دست به گریبان بودند.

حال اما شرکت کره ای می خواهد بار دیگر شانس خود را در این بازار مورد آزمایش قرار داده و به سراغ توسعه سری دوم از چیپ های NUCLUN برود؛ البته حال دیگر ال جی کوتاه هم نمی آید و قصد دارد حریفی شود برای کوالکام و اسنپدراگون ۸۱۰. با دیجیاتو همراه باشید.

خبر می رسد که شرکت ال جی اکنون در حال توسعه نسل دوم از چیپست یاد شده با کد NUCLUN 2 است که حتی می تواند رقیبی باشد برای اگزینوس ۷۴۲۰ که پیشتر سامسونگ از آن در گلکسی اس ۶ و نوت ۵ استفاده کرده بود.

در حال حاضر، برخی اطلاعات مرتبط با چیپست مورد بحث فاش شده اند و مشخص گردیده که با یک سیستم-بر-چیپ ۸ هسته و دو خوشه ای طرف هستیم. در این چیپست، از چهار هسته پردازشی کورتکس A-72 با فرکانس کاری ۲.۱ گیگاهرتز استفاده شده و از طرف دیگر، ۴ هسته سبک تر نیز وجود دارند که دقیقا مشخص نیست بر چه بستری توسعه یافته اند اما فرکانسشان، ۱.۵ گیگاهرتز است.

پردازنده مورد بحث به معماری big.LITTLE نیز مجهز شده و گفته می شود TSMC قرار است نسل دوم NUCLUN را برای ال جی، با لیتوگرافی ۱۶ نانومتری بسازد.

جدا از این گزارش، تصویری نیز مرتبط با بنچمارک Geekbench فاش شده که چیپست مورد اشاره را با اگزینوس ۷۴۲۰ سامسونگ مورد مقایسه قرار می دهد؛ همانگونه که می بینید، چیپست توسعه یافته از سوی ال جی موفق شده در تست های تک و چند هسته ای، محصول سامسونگ را شکست دهد. [البته باید توجه داشت که همه اینها فعلا در حد شایعه هستند.]

16-150Q6201347-51

حال باید دید سرنوشت NUCLUN از ال جی چه خواهد بود. جالب اینکه پس از چیپست نا موفق اسنپدراگون ۸۱۰، همه شرکت های فعال در زمینه ساخت تلفن های همراه به شکل جدی تری به توسعه فناوری های خود در زمینه چیپست های خانگیشان می پردازند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • Fencer
    Fencer | ۲۶ مرداد ۱۳۹۴

    اگه ال جی هم پردازنه خودشو تولید بکنه خیلی عالی میشه و رقابت بیشتری تو بازار پردازنده های موبایل ایجاد میشه و باعث میشه شرکت هایی مثل کولکام یا مدیاتک برای اینکه از بازار عقب نیفتن پردازنده های بی نقصی تولید کنن که به نفع مشتری تموم بشه

  • m. masoud
    m. masoud | ۲۶ مرداد ۱۳۹۴

    ممکن است LG تو G5 ازش استفاده کنه، اون وقت مثل سامسونگ یه سری از اونا رو با چیپست خانگی بزنه یه سری رو با کوالکام.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی