ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل

گویا چیپست Kirin 950 از هوآوی، قدرت بیشتری از اگزینوس ۷۴۲۰ سامسونگ دارد

کمپانی چینی هوآوی معمولا از چیپست های خانگی خود با کد Kirin در موبایل هایش استفاده می کند و اکنون نیز گفته می شود که این شرکت در حال توسعه چیپست Kirin ۹۵۰ است که به عنوان پرچمدار ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ | ۱۰:۳۰

کمپانی چینی هوآوی معمولا از چیپست های خانگی خود با کد Kirin در موبایل هایش استفاده می کند و اکنون نیز گفته می شود که این شرکت در حال توسعه چیپست Kirin ۹۵۰ است که به عنوان پرچمدار سیستم-بر-چیپ های هوآوی از آن یاد می شود و هنوز نیز به شکل رسمی معرفی نشده.

در ماه جولای، اسنادی فاش گشت که در آنها گفته می شد همین چیپست، دو خوشه ای بوده و از هشت هسته ی پردازشی برخوردار است که ۴ هسته ی آن بر بستر کورتکس A-72 با نهایت قدرت پردازشی ۲.۴ گیگاهرتز و ۴ هسته ی دیگر با کورتکس A57 توسعه یافته اند. بر اساس همان اسناد، اظهار شده بود که چیپست مورد بحث از رم LPDDR4 پشتیبانی به عمل آورده و همچنین قادر است سنسور دوربینی تا ۴۲ مگاپیکسل را مدیریت کند. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

حال به نظر می رسد که این چیپست از پایگاه داده Geekbench سر در آورده و اینچنین که مشخص است، امتیازی بالاتر از اگزینوس ۷۴۲۰ از سامسونگ کسب نموده.

k-a (1)-w600

امتیاز Kirin 950 در تست تک هسته ای به ۱۹۰۹ می رسد در حالی که همین امتیاز در تست چندهسته ای از ۶۰۰۰ نیز بالاتر رفته و به ۶۰۹۶ رسیده.

اگزینوس ۷۴۲۰ که سامسونگ آن را در گلکسی های جدید امسالش قرار داده امتیازهایی به ترتیب ۱۴۸۶ و ۴۹۷۰ را به دست آورده بود.

گفته می شود Kirin 950 به واسطه کمپانی تایوانی TSMC به تولید انبوه خواهد رسید و در ساخت آن نیز از فناوری ۱۶ نانومتری FinFET استفاده می گردد. انتظار می رود بتوان چیپست مورد بحث را در تلفن هوشمند Mate 8 از هوآوی دید؛ موبایلی که در آخرین شایعات گفته شده بود حضورش در میان کاربران تا ابتدای سال آینده تاخیر خورده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (25 مورد)
  • علیرضا
    علیرضا | ۲۶ مرداد ۱۳۹۴

    عالیه این چیپ ،،من که هفت ماهه انر شش دارم باکایرین 920 ،خداییش عالیه ،نه داغی نه هنگی ،نه مشکل باتری ....،همه چی این گوشیه عالیه ،واقعا هواوی پیشرفت زیادی داشته ،خوب بلده چجور بازارو دست بگیره و واقعا هم حقشه این موفقیتها ،،دیگه کایرین 950 که دیگه چه شود ،مطمئنن این چیپ فوقالعاده میشه عملکردش ، و قراره از گرافیک mali T880 استفاده کنن که قدرت خیلی بالایی داره این جیپیو،، بعضی اوقات حقیقتو هرچند به بعضیا خوش نمیاد ،باید قبول کرد ،با اینکه خودمم از اون دسته ادمایی بودم که چشه دیدن این برندو نداشتم ،اما الان میفهمم اشتباه میکردم ،، در کل بعضی شرکتا هستند که واقعا پیشرفت میکنن و حقشونم هست ،مثل همین هواوی ،شیائومی و ....،، خودم هم اس فایو داشتم ،الانم انر شش،، خداییش انر بهتر نباشه همون قدرت اس فایوه رو داره،، تا الانم سه بار واسم اپدیت اومده!!!،، مطمئنن با این چیپ حرفای زیادی واسه گفتن داره.........

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی