ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اولین بنچمارک ها فاش شدند؛ معماری Mongoose اختصاصی سامسونگ بر رقبا برتری دارد

همانطور که پیشتر هم گفتیم، سامسونگ قصد دارد در چیپست های اگزینوس بجای هسته های CPU مبتنی بر معماری ARM Cortex از معماری Mongoose استفاده کند که به دست مهندسین خودش خلق شده اند. مشخصات این معماری جدید ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ | ۱۹:۴۵

همانطور که پیشتر هم گفتیم، سامسونگ قصد دارد در چیپست های اگزینوس بجای هسته های CPU مبتنی بر معماری ARM Cortex از معماری Mongoose استفاده کند که به دست مهندسین خودش خلق شده اند.

مشخصات این معماری جدید اما در هاله از ابهام قرار دارد و تنها می دانیم عملکرد آن ها ۴۵ درصد از نمونه های فعلی بهتر است، رقمی که نشان می دهد سازنده موفق شده بهبود قابل توجهی در فناوری مورد استفاده خود پدید آورد.

شنیدن شایعاتی از این دست باعث شده بود کاربران اشتیاق زیادی برای بیشتر دانستن در این مورد داشته باشند و اکنون بنچمارکی روی اینترنت منتشر شده که می تواند تا حدودی حقیقت را روشن کند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

این تصویر از کشور چین منتشر شده و در آن شاهد هستیم که چیپست Exynos M1 مجهز به هسته های Mongoose، موفق شده در بنچمارک Geekbench، امتیاز ۲۱۳۶ را برای عملکرد تک هسته و در بخش چند هسته ای نیز عدد ۷۴۹۷ را به ثبت برساند.

در ادامه مشاهده می کنیم که عملکرد معماری تازه حتی در حالت power saving هم از قوی ترین پردازنده فعلی سامسونگ یعنی اگزینوس ۷۴۲۰ بهتر است و Exynos M1 موفق شده در این حالت امتیاز ۱۶۹۸ و ۵۲۶۳ را برای عملکرد تک هسته و چند هسته ای خود رقم بزند.

گفته می شود برخی منابع داخلی سامسونگ صحت چنین امتیازاتی را تایید کرده اند که در این صورت چیپست Exynos M1 به رقیب هولناکی برای اسنپدراگون ۸۲۰ تبدیل خواهد شد، چیپست پرچمدار بعدی کواکام که امتیاز های ۱۷۳۹ و ۴۹۷۰ را در همین بنچمارک کسب کرده و بر اساس شایعات تولید آن را هم غول کره ای بر عهده دارد.

بر اساس تخمین ها اولین تلفن های هوشمند مجهز به اسنپدراگون ۸۲۰ از اواخر سال ۲۰۱۵ یا اوایل ۲۰۱۶ به بازار عرضه خواهند شد و پرچمدار بعدی سامسونگ نیز احتمالا در بازه ای حوالی نوروز ۹۵ رونمایی شود، آن موقع است که رقابت بر اساس مشخصات روی کاغذ به پایان رسیده و برنده نهایی، در دنیای واقعی مشخص خواهد شد.

در پایان می توانید جدول امتیازات ثبت شده توسط چیپست جدید سامسونگ را مشاهده نمایید.

Screen Shot 2015-08-17 at 5.31.44 PM

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (20 مورد)
  • Fencer
    Fencer | ۲۷ مرداد ۱۳۹۴

    در جواب دوستمون اقای mostafa اول که طرز حرف زدنتون رعایت کنید بعدشم اسم اختصاصی دیگه چه صیغه ای متنو درست بخون نابغه نوشته به جای معماری ارم از معمای خودش که توسط مهندسای خودش طراحی شده استفاده میکنه اونم که هسته هاشو کاستوم میکنن هیچ ربطی به استفاده از یه معماری کاملا متفاوت نداره نابغه

  • ایمان
    ایمان | ۲۷ مرداد ۱۳۹۴

    کاری به اینکه سامسونگ کیه و چیکار میکنه ندارم
    همین که پور شرکت کثیفی مثه کوالاکام رو ب نه بسه
    از مدتها پیش کاملا مطمین بودم اینده خوشی در انتظارش نیس چون واقعا بجورای از شرکتا اخاذی کرد
    محصولاتش رو یه نسل دیرتر به شرکتهای دیگه داد یجورایی هوای اپلو داشت انگار چون سی پیو واقعا تو رون بودن تاثیر داره و اپل با معماری و سیستم عامل واقعا روونش پیشتاز این بخشه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی