ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

4 روش پیشنهادی به استارتاپ ها برای رقابت با شرکت های بزرگ در جذب نیرو

اخیرا دو شرکت بزرگ از تغییراتی عظیم در سیاست های خود در قبال والدینی که به خاطر مراقبت از فرزند مرخصی طولانی مدت می گیرند، خبر دادند. ویرجین اعلام کرد که به این والدین یک سال مرخصی ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ | ۱۳:۰۰

اخیرا دو شرکت بزرگ از تغییراتی عظیم در سیاست های خود در قبال والدینی که به خاطر مراقبت از فرزند مرخصی طولانی مدت می گیرند، خبر دادند. ویرجین اعلام کرد که به این والدین یک سال مرخصی همراه با حقوق می دهد و نسله هم خبر داد که کارمندانش می توانند مدت 14 هفته همراه با حقوق مرخصی بگیرند.

اینها مزایای خوبی هستند که توسط شرکت های بزرگ در اختیار کارمندان قرار می گیرند. اما شما به عنوان یک کسب و کار کوچک چه مزایایی را می توانید به کارکنانتان ارائه کنید تا آنها را به کار کردن در شرکت خود ترغیب کرده و حتی استعدادهای درخشان را جذب نمایید.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید تا در این رابطه بیشتر بدانید.

1- سهم

البته در این بخش صرفا منظورمان تقسیم سود نیست هرچند که این کار نیز ایده ای بسیار خوب برای جذب افراد با استعداد محسوب می گردد. بهتر است که تمرکز کمتری روی مزایای مادی برای کارشناسان، تحلیلگران یا طراحان خود داشته باشید و در عوض آنها را به بخشی کلیدی از کسب و کارتان بدل نمایید.

فردی که سالانه درآمد بالایی دارد اما همواره این حس در او وجود دارد که ممکن است فرد دیگری جایش را بگیرد هیچگاه احساس رضایت شغلی نخواهد کرد.

اما شخصی که دو سوم این میزان درآمد دارد و مطمئن است که با رشد شرکت درآمدش هم بیشتر می شود به مراتب بیشتر از فرد قبلی رضایت خواهد داشت و برای پیشبرد اهداف شرکت تلاش می کند.

2- امکانات

شرکت های بزرگی مانند گوگل برای خود یک کافه تریا دارند که کارکنانشان در آن گرد هم می آیند و از نوشیدنی و خوراکی های خوشمزه ای که برایشان فراهم شده به صورت رایگان استفاده می کنند.

همه این امکانات واقعا خوب هستند. اما شرکت شما برای جذب استعدادها نیازی به گردآوری این امکانات ندارد. در عوض می توانید یخچالی را در اتاق استراحت در نظر بگیرید و خوراکی ها و نوشیدنی های سالم را برای استفاده کارمندان خود در آن در نظر بگیرید یا حتی کارت عضویت باشگاه را برایشان تهیه نمایید.

می شود با اهدای کارت هدیه برای تقدیر از عملکرد خوب کارکنانتان انگیزه شان را بالا برده و احساس ارزشمند بودن را در آنها ایجاد نمایید. به جای وعده سهام هم بهتر است که هر سه ماه یک بار یا حتی در پایان سال مبلغی را به عنوان پاداش به آنها بپردازید و کاری کنید که احساس امنیت شغلی داشته باشند.

3-انعطاف پذیری در ساعات کاری

شاید شرکت شما نتواند به خاطر پدر شدن یا مادر شدن به کارمندانش معادل یک سال یا 14 هفته مرخصی همراه با حقوق بدهد اما می توانید برنامه کاری آنها را کمی منعطف تر نمایید. به کارکنان خود اجازه دهید که هر هفته مدت زمانی را از منزل کار کنند.

کسب و کارهای کوچک همچنین این امکان را دارند که زمان فعالیت کارکنان را منعطف تر نمایند چراکه ممکن است فعالیت شان به صورت فصلی باشد. لذا می توانید در طول دورانی که شرکت فعالیتی ندارد دو هفته مرخصی همراه با حقوق به آنها بدهید و در مورد مرخصی های روزانه کارکنانتان نیز سخاوت بیشتری داشته باشید.

اگر برایتان مقدور است به کارمندان خود اجازه دهید از شهر یا موقعیت جغرافیایی دیگری با شما همکاری داشته باشند چراکه خوشبختانه به لطف تکنولوژی از هر نقطه ای در دنیا می توان یک دفتر مجازی را برپا کرد. به این ترتیب اگر استعداد مورد نیاز شما در شهر یا منطقه دیگری باشد او را از دست نخواهید داد.

4- دستمزدهای رقابتی و بیمه سلامت

همانطور که پیشتر گفته شد ممکن است بتوانید در ازای پرداخت حقوقی اندک کمتر، کارکنان ارزشمند خود را بیشتر مورد احترام و تکریم قرار دهید. اما دقت داشته باشید که حقوقشان را بیش از اندازه هم کم نکنید و همچنان سعی کنید که با پرداخت یک حقوق خوب با شرکت های دیگر برای جذب کارکنان رقابت داشته باشید.

نکته دیگر اینکه باید بیمه تکمیلی سلامت را هم برای کارکنان خود فراهم نمایید و در این حوزه به هیچ وجه خساست به خرج ندهید. در نظر داشته باشید که بسیاری از افراد صرفا به خاطر نبود این نوع بیمه از همکاری با شرکت ها خودداری می کنند.

برای این کار می توانید با شرکت های بیمه ای کوچک و نوپا همکاری کنید تا هم از طرفی هزینه های خود را پایین بیاورید هم اینکه کارمندانتان را از بیمه بهره مند کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • cahoor
    cahoor | ۱۱ شهریور ۱۳۹۴

    من هنوز به شخصه معنی استارت آپ رو نمی دونم :|

  • ERFAN-HD
    ERFAN-HD | ۲۶ مرداد ۱۳۹۴

    شک ندارم اگه گوگل توی ایران بود، بخاطر اون کافه تریاش، در کوتاه ترین زمان ممکن ورشکست میشد :|

    • میلاد
      میلاد | ۲۸ مرداد ۱۳۹۴

      الان شرکت هایی هستن که اینگونه اند و این تعابیر اصلا وجود نداره
      پس بهتره دیدتون رو وسیع تر کنید

  • alisar
    alisar | ۲۶ مرداد ۱۳۹۴

    اینا همه وقتی درسته که تو یه جامعه افراد نیاز واقعی به کار دارند.بهتر بگم، کار باید جزیی از نیازهای روزمره باشه یعنی هرفرد احساس کنه باید گوشه ای از فعالیت های پیشروی جامعشو دست بگیره. اما...
    تو هیچ جامعه ای همه اینطور نیستن اما وقتی تو یه جامعه زیر ۵ درصد هم اینگونه احساس نمیکنند تسهیلات ذکر شده فقط باعث تنبل شدن کارمند ها میشه.

مطالب پیشنهادی