ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

امنیت

سامسونگ مطرح کرد؛ عملی کردن ایده پوشش جهانی اینترنت با استفاده از ۴۶۰۰ ماهواره

پس از فیسبوک، گوگل، SpaceX و حتی کوالکام و ویرجین، حالا سامسونگ هم به دیگر نام های بزرگی پیوسته که در تلاشند با استفاده از ماهواره، دسترسی به اینترنت را برای تمام نقاط دور نزدیک جهان ممکن کنند. شرکت کره ای ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ | ۱۱:۳۰

پس از فیسبوک، گوگل، SpaceX و حتی کوالکام و ویرجین، حالا سامسونگ هم به دیگر نام های بزرگی پیوسته که در تلاشند با استفاده از ماهواره، دسترسی به اینترنت را برای تمام نقاط دور نزدیک جهان ممکن کنند.

شرکت کره ای با انتشار مقاله ای، روش پیشنهادی خود برای رساندن اینترنت به تمام نقاط دنیا با استفاده از حدود ۴۶۰۰ ماهواره کوچک را توضیح داده است. در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

بر اساس توضیحات مقاله، این سیستم قادر است با استفاده از فرکانس های رادیویی در چندین باند مختلف و تجهیزات ارزان قیمت مربوط به این فناوری، در هر ثانیه به ارسال بیش از ۱ ترابایت داده اقدام کند.

چنین سرعتی مجموع اطلاعات ارسال شده را در هر ماه را به ۱ زتابایت (۱ میلیارد ترابایت) می رساند، رقمی که بر اساس پیشبینی ها برای پوشش دادن تمام کابران اینترنت موبایل در جهان تا سال ۲۰۲۸ کافی خواهد بود.

البته باید در نظر داشت که هرچند ایده مطرح شده با توجه به هزینه ها کاملا منطقی به نظر می رسد، اما حداقل در آینده نزدیک نمی توان توقع عملی شدن آن را داشت، چرا که به هر حال این طرح هنوز در مرحله اولیه قرار دارد و راه درازی باید پیموده شود تا عملیاتی کردن ممکن گردد.

علاوه بر این، ادامه داشتن روند کاهش سود سامسونگ در سال های اخیر هم مشکل دیگری است که شرکت کره ای پیش از عملیاتی کردن چنین پروژه های زمان گیر و هزینه بری، لازم است توانسته باشد بر آنها چیره شود.

همکاری مشترک و کمک گرفتن از دیگر سازندگان حوزه فناوری البته راه حل دیگری است که می تواند این معامله را به ۲ سر بُرد تبدیل کرده و علاوه بر مردم، برای خود تولیدکنندگان هم سودمند باشد، چرا که اگر مردم سراسر جهان به اینترنت دسترسی داشته باشند، خیل عظیمی از مردم جهان به کاربران بلقوه محصولات تکنولوژیک و ابزارهای الکترونیکی تبدیل شده و در نهایت به افزایش قابل ملاحظه درآمد تولیدکنندگان این حوزه منجر خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • حامد رنجبر
    حامد رنجبر | ۲۷ مرداد ۱۳۹۴

    طرح فوق‌العاده ای هست
    یعنی حساب کن بچه های ما سریع میان و روش پارازیت میندازن! و البته اینم بگم که برای پوشش ایران ممکنه بیشتر از ده تایی از این ماهواره ها لازم باشه و اینکه کل پهنای باند بین‌المللی ما الان به پای یه دونه از این ماهواره ها هم نمیرسه!
    سرعت عالی میشه اگر روی ماهواره ها پارازیت نندازن یا با موشک مورد هدف

    • حامد
      حامد | ۲۷ مرداد ۱۳۹۴

      داداش حالت خوبه؟ فکر کنم گرما زده شدی :|:-)

  • amir
    amir | ۲۷ مرداد ۱۳۹۴

    به چیز رفتیم از بی پول اینترنت دادیم

  • امین
    امین | ۲۷ مرداد ۱۳۹۴

    خدا وکیلی این خبر برای یک یا دو روزه پیش بود. یکم دقت در ارسال خبر و اینکه اخبار ارسالی بروزباشه بد نیست. همه وبسایت های خبری در این زمینه خبر کار کردن تازه نوبت شما شد. دیجیاتو دوست دارم که انتقاد می کنم و می خوام بهتر شی. کسایی که دلشون می خواد تمام اخبار مربوطه رو بخونن به این http://charsounews.ir برن.

  • - RefreSh -
    - RefreSh - | ۲۷ مرداد ۱۳۹۴

    جدای از بحثای تخصصی این حوزه یاد انیمیشن wall-e میوفتم :)

مطالب پیشنهادی