ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نگاهی به عملکرد چیپست هایی که در آینده نزدیک از راه می رسند

Geekbench یکی از برترین ابزارهای بررسی کننده قدرت چیپست هاست و اکنون به نظر می رسد که در پایگاه داده این سرویس، رد پایی از نسل آینده چیپست های موبایل که از سوی سازندگان مختلف در ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ | ۱۱:۰۰

Geekbench یکی از برترین ابزارهای بررسی کننده قدرت چیپست هاست و اکنون به نظر می رسد که در پایگاه داده این سرویس، رد پایی از نسل آینده چیپست های موبایل که از سوی سازندگان مختلف در دست توسعه هستند، پیدا شده است.

در این نوشته، چیپست های موبایل که در آینده نزدیک از راه می رسند، مورد بررسی قرار گرفته اند و می توانید قدرت نسل آینده سیستم-بر-چیپ ها را در یک نمودار مشاهده کنید. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

چیپست NVIDIA Denver 2 قادر گشته تا بالاترین رتبه مربوط به بخش تک هسته ای را با ۲۵۹۹ امتیاز از آن خود کند. از طرف دیگر اما در میان تست چند هسته ای، بالاترین رتبه مربوط به Exynos M1 از سامسونگ با ۷۴۹۷ امتیاز می شود. این در حالیست که Kirin 950 از هوآوی توانسته امتیاز ۶۰۹۶ را به دست آورد.

c-a-w600

چیپست جدید اپل ملقب به A9 در تست تک هسته ای و دو هسته ای امتیاز ۲۰۹۰ و ۳۵۶۹ را به دست آورده. این در حالیست که همین امتیازات برای چیپست A9X به ۲۱۰۹ و ۵۱۰۱ می رسند.

Denver 2 از انویدیا همچنین در بنچمارک GFXBench 3.0 Manhattan و به شکل off-screen، قادر به پردازش ۱۱۷ فریم بر ثانیه است. همین چیپست در Tyrannosaurus قادر شده تا ۲۰۶.۹ فریم بر ثانیه را رندر کند. همین دو تست در پردازنده Exynos M1 از سامسونگ، منجر به کسب ۵۹.۴ و ۱۰۸.۹ فریم بر ثانیه شده اند. در این میان چیپست A9 از اپل نیز توانسته به ۳۰.۳ و ۶۶ فریم بر ثانیه دست پیدا کند.

بر اساس گفته منابع چینی، Kirin 950 با فناوری ۱۶ نانومتری تولید می شود و از پردازنده گرافیکی Mali-T880 MP6 نیز در آن استفاده شده. چیپست NUCLUN 2 از ال جی نیز ۸ هسته ای بوده که چهار هسته آن از کورتکس A72 و چهار هسته دیگر بر بستر کورتکس A53 توسعه یافته اند و می توانند به حداکثر فرکانس کاری ۲.۱ و ۱.۵ گیگاهرتز دست پیدا کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • shahin
    shahin | ۱ شهریور ۱۳۹۴

    اه خسته شدم از این عددای چرت و پرت

  • mm98
    mm98 | ۲۷ مرداد ۱۳۹۴

    تگرا خوبه.
    اینتل و اسنپ کجان پس؟

  • Mohammad Reza
    Mohammad Reza | ۲۷ مرداد ۱۳۹۴

    7420 در اون حدی که فکر می کردم از A9 بقیه ی نسل بعدی ها ضعیف تر نیست.توی تست چندهسته ای هم از A9 قوی تره.پس به نظرم سامسونگ کار درستی کرد نوت 5 رو زودتر و با 7420 معرفی کرد.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی