ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

وبلاگ نویسی کنید؛ این خواسته جدید فیسبوک از کاربرانش است

مدتی پیش خبر دادیم که فیسبوک قصد دارد به محلی برای انتشار مقالات و ویدیوهای رسانه هایی مثل Buzzfeed، National Geographic و The New York Times تبدیل شود. این شبکه اجتماعی حالا پا را از این هم فراتر گذاشته ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ | ۱۲:۳۰

مدتی پیش خبر دادیم که فیسبوک قصد دارد به محلی برای انتشار مقالات و ویدیوهای رسانه هایی مثل Buzzfeed، National Geographic و The New York Times تبدیل شود.

این شبکه اجتماعی حالا پا را از این هم فراتر گذاشته و سعی می کند با شبیه سازی یک پلتفرم وبلاگ نویسی، امکانات مورد نیاز در این زمینه را برای تک تک کاربران خود که به نویسندگی علاقه دارند فراهم کند. در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

اولین نشانه های این تغییرات را می توان در بخش Note های فیس بوک مشاهده کرد، نوشته های تازه برخی از کاربران در این بخش از حالت ساده و غیر جذاب پیشین خارج شده و با شباهت بیشتری نسبت به یک وبلاگ نمایش داده می شوند.

CMnYxcyWwAAE8Zl

تغییراتی که از جمله آنها می توان به فونت خوش خوان و بزرگتر، عکس عریض و یک تیتر خوانا و مشخص در بالای مطلب اشاره کرد. یکی از سخنگویان فیسبوک اعلام کرده این شرکت با انجام چنین تغییراتی تلاش دارد نوشتن و خواندن متن های طولانی تر را در بخش Notes ساده کند.

کاربران در گذشته می توانستند نوشته های خود در بخش Notes را روی دیوار حساب کاربری خود منتشر کنند، اما بخش دیوار بعدا از فیس بوک حذف شد و افزایش محدودیت کاراکترهای قابل نوشتن در بخش Status به ۶۰ هزار کلمه در سال ۲۰۱۱ نیز تغییر دیگری بود که مانند تیر خلاصی بر پیکر بخش Notes فیسبوک عمل کرد.

facebookcharacterlimit-582x369

کاربران علاوه بر مشکلات پیشین لازم بود برای رسیدن به بخش Notes مسیری طولانی در حساب کاربری خود طی کنند، آن هم برای نوشتن متن هایی که در نهایت تفاوت چندانی با یک Status معمول نخواهند داشت.

حالا اما با این تغییرات، جان تازه ای در کالبد بخش نوشته های متنی دمیده شده و فیسبوک امیدوار است بتواند با فراهم کردن شرایط مناسب برای نوشتن متن های طولانی تر، کاربران را از مراجعه به سایت هایی مثل Medium یا وبلاگ های شخصی بی نیاز کرده و هرچه افراد می خواهند را در خود فیسبوک در مهیا کند تا کاربران نیز زمان بیشتری برای حضور در این شبکه اجتماعی صرف نمایند.

در ادامه می توانید تغییرات ایجاد شده در بخش Notes را مشاهده نمایید، حرکت ماوس به سمت چپ ظاهر قدیمی را نمایان می کند و حرکت به راست نیز طراحی تازه.

image

در پایان لازم به ذکر است همانطور که در ابتدای مطلب نیز گفتیم، این تغییرات هنوز در مرحله آزمایشی قرار دارند و تنها برای برخی کاربران قابل مشاهده هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • حامد
    حامد | ۲۷ مرداد ۱۳۹۴

    هیچ وقت از فیسبوک خوشم نیومد.

  • HasanHoseinPoor
    HasanHoseinPoor | ۲۷ مرداد ۱۳۹۴

    واسه منم این تغییر اومد که :o

  • آیدین
    آیدین | ۲۷ مرداد ۱۳۹۴

    اینارو ولش کن این عکس آخری قشنگ شده خیلی خوب کار کردین :d

مطالب پیشنهادی