ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

کارگردان پسر جهنمی: اگر یک بازی ویدیویی دیگر بسازم، جنگ جهانی سوم شروع می شود

گیمرمو دل تورو، کارگردانی شناخته شده و خلاق است که عمدتا او را با فیلم های پسر جهنمی، Pan's Labyrinth یا Pacific Rim می شناسیم. او و هیدئو کوجیما، کارگردان سری بازی Metal Gear، در ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ | ۱۵:۳۰

گیمرمو دل تورو، کارگردانی شناخته شده و خلاق است که عمدتا او را با فیلم های پسر جهنمی، Pan's Labyrinth یا Pacific Rim می شناسیم. او و هیدئو کوجیما، کارگردان سری بازی Metal Gear، در حال حاضر رابطه دوستانه بسیار نزدیکی دارند.

سال گذشته در گیمزکام 2014 بود که این دو از پروژه مشترک شان تحت عنوان Silent Hills پرده برداشتند اما چند ماه بعد، رابطه کوجیما و کونامی، ناشر بازی به تیرگی رفت و سایلنت هیلز نیز به طور کامل کنسل شد. این دومین باری بود که دل تورو اقدام به یک ساخت بازی می کرد و هر دو بار پروژه هایش با شکست روبرو شدند. چند سال پیش، وی با همکاری THQ از inSANE پرده برداشت اما سقوط THQ به از یاد رفتن پروژه inSANE انجامید.

وی در مصاحبه ای با شیک نیوز گفت: «ثابت کردم که نفرین شده ی بازی های ویدیویی ام. به THQ ملحق شدم، THQ ورشکست شد. به کوجیما ملحق شدم، وی دارد از کونامی جدا می شود. من تصمیم ام را گرفتن، صرفا برای از بین نبردن زندگی دیگران، تصمیم گرفتم دیگر هیچ وقت درگیر ساخت یک بازی ویدیویی نشوم. در غیر این صورت اگر با کسی همکاری کنم، احتمالا خانه اش منفجر می شود».

وی در ادامه از کار کردن با هیدئو کوجیما چنین می گوید: «من دوران کارآموزی می گذراندم. چیزهای بسیاری از کوجیما-سان آموختم، البته، از تجربه ای که در THQ داشتم هم بسیار آموختم. نگاه من به روایت تغییر کرد. ما دو سال در THQ کار کردیم، دیوانه وار بود. نقشه ریختیم، اسکرین پلی نوشتیم، خروجی گرفتیم، طرح زدیم. کارهای بسیاری کردیم و آنچه که لازم بود را آموختم. سپس به سراغ کوجیما-سان رفتم، به این خاطر که وی استاد این کار بود و مفتخرم بگویم که ما با هم دوست هستیم و عاشق کار کردن با او هستم. من به یادگیری از او ادامه خواهم داد».

در انتها، دل تورو می گوید: «اگر اقدام به ساخت یک بازی ویدیویی دیگر کنم، جنگ جهانی سوم شروع می شود». دنیاهایی که دل تورو می سازد سرشار از خیال و وهم هستند. دموی P.T. که قسمتی از سایلنت هیلز را نشان می داد، یک اثر برجسته بود که حتی هنوز هم در مورد آن صحبت می شود. جالب است بدانید که دل تورو چند هفته پیش گفته بود با کوجیما برنامه ساخت یک بازی ویدیویی را داریم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • اسمیگل
    اسمیگل | ۲۷ مرداد ۱۳۹۴

    این عاغا خیلی چرخ دنده دوست داره خیلی

  • Jack Toms
    Jack Toms | ۲۷ مرداد ۱۳۹۴

    عجب ٔ؟

  • mohammad aalizadeh
    mohammad aalizadeh | ۲۷ مرداد ۱۳۹۴

    ناموسن؟

مطالب پیشنهادی