ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل

کمپانی چینی LeTV نیز در حال توسعه تلفن هوشمندی با چیپست اسنپدراگون ۸۲۰ است

LeTV، کمپانی چینی جوان و جاه طلب در عرصه ی تولید تلفن های هوشمند به تازگی ذکر نموده که محصول بعدی در دست توسعه اش از چیپست اسنپدراگون ۸۲۰ شرکت کوالکام بهره خواهد برد. برند یاد شده ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ | ۱۶:۳۰

LeTV، کمپانی چینی جوان و جاه طلب در عرصه ی تولید تلفن های هوشمند به تازگی ذکر نموده که محصول بعدی در دست توسعه اش از چیپست اسنپدراگون ۸۲۰ شرکت کوالکام بهره خواهد برد.

برند یاد شده شاید هم اکنون از جانب سایر نام های بزرگ بازار جدی گرفته نشود و به چشم یک تهدید به آن نگاه نکنند، ولی باید گفت LeTV این روزها در سرزمین اژدهای سرخ طوفانی به پا کرده و آمار و ارقام حکایت از رشد سریع آن در بازار زادگاه اش دارند؛ بازاری که دست بر قضا حائز اهمیت ترین بازار فعلی جهان نیز محسوب می شود.

گفتنیست شرکت چینی مورد بحث تا به امروز سه موبایل را به کاربران خود عرضه نموده که همگی مشخصه های فنی درخور و کاملاً به روزی داشته اند و قیمت شان نیز به شدت معقول و مقرون به صرفه بوده است، همین روند موفقیت کمپانی مذکور را رقم زده و ظاهراً این موفقیت بناست تا با به کارگیری چیپست اسنپدراگون ۸۲۰ در نسل بعدی محصولات کماکان حفظ شود.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

همانطور که در ابتدای مطلب نیز ذکر کردیم LeTV با انتشار پوستری روی وب سایت هنگ کنگ خود خبر از آماده سازی موبایلی با چیپست پرچمدار آتی کوالکام داده. در این پوستر به تلفن هوشمندی اشاره شده که حاشیه های اطراف نمایشگرش بسیار اندک هستند و در قلبش نیز اسنپدراگون ۸۲۰ جای گرفته.

اگرچه چینی ها به صورت مستقیم اشاره ای به قدرتمند ترین اسنپدراگون آینده نکرده اند، ولی طراحی صورت پذیرفته خود گویای همه چیز هست. ضمن اینکه LeTV قبلاً هم در دو موبایل دیگرش یعنی LeTV One Pro و LeTV One Max به سراغ اسنپدراگون ۸۱۰ رفته بود تا نشان دهد قدرت و توانمندی در زمینه ی پردازش از مشخصه های بارز محصولاتش به حساب می آید.

ناگفته نماند هیچ قطعیتی وجود ندارد که موبایل آتی برند مورد اشاره اولین تلفن هوشمند دارای چیپست اسنپدراگون ۸۲۰ باشد؛ اما نباید از خاطر برد کوالکام با صراحت گفته در ۲۰۱۶ شاهد حضور اولین دیوایس های دارای سیستم-روی-چیپ مورد بحث خواهیم بود و شواهد پیشین نشان می دهند بزرگترین سازنده تراشه های موبایل از اینکه نخستین بار دستاوردهای تازه اش از طریق نام های چینی راهی بازار همین کشور شوند واهمه ای ندارد.

هنوز دقیقاً مشخصه های فنی اسنپدراگون ۸۲۰ فاش نشده اند اما می دانیم که در چیپست مذکور حضور پردازنده ی گرافیکی آدرنو ۵۳۰، با ۴۰ درصد افزایش کارایی و ۴۰ درصد صرفه جویی بیشتر در مصرف انرژی نسبت به آدرنو ۴۳۰ قطعیست.

کوالکام نخستین دفعه در MWC 2015 از سیستم-روی-چیپ ۸۲۰ خودش سخن به میان آورد و مشخص گشت که بنا دارد تا در آن از هسته های ۶۴ بیتی سفارشی شده Kyro استفاده نماید و اطلاعات تازه انتشار یافته هم به افزایش کارایی ۳۵ درصدی چیپ چهار هسته ای جدید در قیاس با اسنپدراگون ۸۱۰ -هشت هسته ای- اشاره دارند.

باید منتظر ماند و دید نبرد بر سر عرضه اولین محصول دارای اسنپدراگون ۸۲۰ چه زمانی خاتمه می یابد و چه کسی در این زمینه از سایرین پیشی خواهد گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • مهمان ناخوانده
    مهمان ناخوانده | ۲۸ مرداد ۱۳۹۴

    واقعا نمی دونم این شرکتای کوچیک و بزرگ چینی یهو از کجا سر در میارن؟؟؟؟اقتصاد به این میگن که چند نفر با هم جمع شن یه شرکتی بسازن که واسه شرکتای میلیارد دلاری شاخ و شونه بکشه...نه اقتصاد ماکه چند دهه هست نتونستن قیمت نون و پنیر رو به ثبات بیارن

مطالب پیشنهادی